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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
6+
BGG추천: 3+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Herbert Biella
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아티스트
Heike Wiechmann
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인원
게임 소개
출판사 설명: 2 & ndash; 4명의 해적에게 수학을 사용하는 모험적인 촉각 게임. 6 & ndash; 99세.
배경이야기
일 년에 한 번, 최고의 어린 해적들이 해적 시험을 보기 위해 만난다. 통과하기 위해서는 정확한 섬을 찾은 다음 가능한 한 빨리 해적선을 잡아야 합니다. 다이에 적힌 숫자들을 정확히 합산해 가장 먼저 섬의 보물 구멍 수에 맞는 숫자를 찾으면 가장 귀한 보석을 따내고 마스터 해적이 된다.
게임플레이
모든 플레이어는 해적 시험을 동시에 통과하기 위해 노력합니다. 주사위 두 개를 던지는 순간 보석 사냥이 시작된다. 주사위에 있는 숫자들의 합은 선수들이 어느 섬을 찾아야 하는지를 알려줍니다. 각 섬(카드보드 광장)은 2개의 반으로 구성되어 있다. 각각의 섬의 절반은 만지면 느낄 수 있는 0~6개의 보물 구멍이 있다. 모든 플레이어들은 주사위에 있는 숫자의 합과 같은 수의 홀이 있는 섬을 찾아서 합치려고 한다. 그들은 구멍을 보는 것이 허용되지 않는다 - 그들은 터치만으로 숫자를 세야 한다. 플레이어가 올바른 섬을 가지고 있다고 생각하는 순간 해적선을 잡습니다. 선수 수보다 배 한 척이 항상 적고, 배 색깔이 다르다. 홀 수가 정확한 섬을 가지고 있다고 생각하는 첫 번째 선수는 빨간 배를, 두 번째 선수는 파란 배를, 세 번째 선수는 녹색 배를 잡습니다. 마지막 배를 확보하면 라운드가 끝나고 섬에 있는 구멍의 수가 세어집니다. 숫자가 맞으면 플레이어는 배 색깔의 보석을 얻는다. 그렇지 않으면 배는 다음 플레이어에게 전달됩니다. 보석은 다른 점수(빨간색 = 가장 많은 점수)의 가치를 가지며, 가장 소중한 보석을 가진 플레이어(= 가장 많은 점수를 얻은 플레이어)가 승리합니다.
배경이야기
일 년에 한 번, 최고의 어린 해적들이 해적 시험을 보기 위해 만난다. 통과하기 위해서는 정확한 섬을 찾은 다음 가능한 한 빨리 해적선을 잡아야 합니다. 다이에 적힌 숫자들을 정확히 합산해 가장 먼저 섬의 보물 구멍 수에 맞는 숫자를 찾으면 가장 귀한 보석을 따내고 마스터 해적이 된다.
게임플레이
모든 플레이어는 해적 시험을 동시에 통과하기 위해 노력합니다. 주사위 두 개를 던지는 순간 보석 사냥이 시작된다. 주사위에 있는 숫자들의 합은 선수들이 어느 섬을 찾아야 하는지를 알려줍니다. 각 섬(카드보드 광장)은 2개의 반으로 구성되어 있다. 각각의 섬의 절반은 만지면 느낄 수 있는 0~6개의 보물 구멍이 있다. 모든 플레이어들은 주사위에 있는 숫자의 합과 같은 수의 홀이 있는 섬을 찾아서 합치려고 한다. 그들은 구멍을 보는 것이 허용되지 않는다 - 그들은 터치만으로 숫자를 세야 한다. 플레이어가 올바른 섬을 가지고 있다고 생각하는 순간 해적선을 잡습니다. 선수 수보다 배 한 척이 항상 적고, 배 색깔이 다르다. 홀 수가 정확한 섬을 가지고 있다고 생각하는 첫 번째 선수는 빨간 배를, 두 번째 선수는 파란 배를, 세 번째 선수는 녹색 배를 잡습니다. 마지막 배를 확보하면 라운드가 끝나고 섬에 있는 구멍의 수가 세어집니다. 숫자가 맞으면 플레이어는 배 색깔의 보석을 얻는다. 그렇지 않으면 배는 다음 플레이어에게 전달됩니다. 보석은 다른 점수(빨간색 = 가장 많은 점수)의 가치를 가지며, 가장 소중한 보석을 가진 플레이어(= 가장 많은 점수를 얻은 플레이어)가 승리합니다.
Description by the publisher: An adventurous tactile game using math for 2 – 4 pirates ages 6 – 99.
Background story
Once a year, the best junior pirates meet to sit their pirate exam. In order to pass, they have to find the correct island and then grab a pirate ship as quickly as possible. If you correctly add up the numbers on the die and are the first to find the matching number of treasure holes on the islands, you win the most precious jewels and become master pirate.
Gameplay
All players try to pass the pirate exam simultaneously. The hunt for jewels starts as soon as the two dice have been thrown. The sum of the numbers on the dice tells the players which island they have to find. Each island (cardboard square) consists of two halves. Each island half has 0 to 6 "treasure holes" on the underside which can be felt by touch. All players try to find and put together an island with the same number of holes as the sum of the numbers on the dice. They are not allowed to look at the holes - they have to count by touch only. As soon as a player thinks they have the correct island, they grab a pirate ship. There is always one ship fewer than there are players, and the ships are in different colors. The first player who thinks they have an island with the correct number of holes grabs the red ship, the second one the blue ship, and the third one the green ship. When the last ship has been claimed, the round ends and the number of holes on the islands are counted. If the number is correct, the player earns a jewel in the color of the ship. If not, the ship is passed on to the next player. The jewels are worth a different number of points (red = worth most), and the player with the most precious jewels (= player with the most points) wins the game.
Background story
Once a year, the best junior pirates meet to sit their pirate exam. In order to pass, they have to find the correct island and then grab a pirate ship as quickly as possible. If you correctly add up the numbers on the die and are the first to find the matching number of treasure holes on the islands, you win the most precious jewels and become master pirate.
Gameplay
All players try to pass the pirate exam simultaneously. The hunt for jewels starts as soon as the two dice have been thrown. The sum of the numbers on the dice tells the players which island they have to find. Each island (cardboard square) consists of two halves. Each island half has 0 to 6 "treasure holes" on the underside which can be felt by touch. All players try to find and put together an island with the same number of holes as the sum of the numbers on the dice. They are not allowed to look at the holes - they have to count by touch only. As soon as a player thinks they have the correct island, they grab a pirate ship. There is always one ship fewer than there are players, and the ships are in different colors. The first player who thinks they have an island with the correct number of holes grabs the red ship, the second one the blue ship, and the third one the green ship. When the last ship has been claimed, the round ends and the number of holes on the islands are counted. If the number is correct, the player earns a jewel in the color of the ship. If not, the ship is passed on to the next player. The jewels are worth a different number of points (red = worth most), and the player with the most precious jewels (= player with the most points) wins the game.
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