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BGG랭킹
BGG전체 : 12460
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.25 / 5
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디자이너
Todd Sanders
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아티스트
Todd Sanders
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인원
게임 소개
땅이 부패했다. 재의 탑에서 그의 왕좌를 침범하고 있는 조용한 그레이킹은 라사다르에게 멀리까지 드리워진 그림자이다. 우리는 매일매일 그의 존재를 느낀다. 그의 신하들은 대담하게 자라나 우리 도시에 도둑질을 하고 골목길과 어두운 곳에 살죠 그들은 거울에서 우리를 조롱하고 우리의 모습을 부끄럽게 합니다.
수년에 걸쳐 우리에게 전해진 워든스 공의회의 책들은 장벽이 무너지는 시대가 우리에게 다가왔다고 말한다. 징조가 말하길, 겨울이 되면 그레이킹이 우리가 가진 몇 안 되는 방어선을 뚫고 라사다르로 건너가면 우리 땅은 절망에 빠질 거야
Grayking&rsquo's의 원래 투옥을 기억하는 남아있는 우리 중 몇몇은 그의 힘이 더 커지는 것을 막기 위해 고군분투하지만, 우리에겐 시간이 거의 없고 제자도 너무 적다. 당신은 어리지만 우리 가르침의 힘을 당신 안에 가지고 있다는 것이 증명되었습니다. 우리는 얼음, 오크, 부싯돌 마법의 신비한 기술을 익혔고 그 힘은 변덕스럽고 너무 많이 의존하면 당신의 정신을 해칠 수 있다는 것을 가르쳐 주었소. 더 많은 시간을 할애하여 당신을 훈련시켰으면 합니다. 우리는 그렇지 않다.
우리의 축복을 받아 더 넓은 세계로 가서 그레이킹을 물리칠 방법을 찾아라 하인들이 훔쳐간 세 개의 워딩 키를 찾아 문을 다시 잠궈서 그를 영원히 방벽면 뒤로 돌려보내야 합니다. 우리 요원들이 라사다르에 있는 아직 손대지 않은 곳에 분산되어 있어 최선을 다해 자네의 임무를 도울 거야
당장 가서 우리 모두를 구하세요.
섀도우 어폰 라사다르는 솔리테어 판타지 퀘스트 게임이다. 배리어 플레인스 사이의 문을 잠그고 그레이킹이 라사다르 세계로 가는 것을 막기 위해 잃어버린 세 개의 열쇠를 찾는 임무를 맡은 젊은 마술사 역을 연기합니다. 카드 한 벌을 사용하여 여러 도시를 여행합니다. 다른 카드에는 게임 중에 배운 주문이 나열되어 있습니다. 그러나 라사다르의 마법은 양날의 검이며 강력한 주문을 사용한다면 결국 자신의 영혼을 타락시키고 게임에서 질 수도 있다. 세 개의 카드를 사용하면 확장된 전투 지도로 이어지며, 여기서 그레이킹’의 하인들과 키를 차지하기 위해 싸웁니다. 게임은 게임이 진행됨에 따라 학습하고 적응하는 적을 시뮬레이션하기 위해 다양한 AI 메커니즘을 사용한다.
재생해야 함:
48개의 게임 카드 + 마지막 4개의 배틀 카드
9 육면 주사위
검은 유로 큐브 25개
빨간색, 파란색, 노란색으로 된 유로컵 3개입니다.
이 인쇄 및 플레이 게임은 카드 한 벌 또는 카드와 일련의 미니 게임 보드로 조립할 수 있습니다.
게임에서 완료해야 할 퀘스트 종류가 몇 가지 있습니다. 다음 퀘스트는 추첨 덱에서 카드를 뒤집으면 이루어진다.
시티 퀘스트 카드는 여행한 도시 이름, 승패 표 참조 아이콘 및 해당 도시 내 전투 이벤트 지침을 보여줍니다. 이러한 도시에서의 전투에서 승리하면 게임에서 이 카드를 제거할 수 있습니다. 이 도시에서 전투에서 패할 경우 퀘스트 폐기 더미에 카드를 올려놓고 게임에 다시 투입합니다. 주사위는 이 전투들의 결과를 결정하기 위해 굴려집니다.
워든스 카운슬 오브 워든스 퀘스트 카드는 항상 흰색 상단이 있습니다. 그들의 이벤트 지시가 마법을 부리고 마력과 정신을 회복시키는 데 도움이 될 것입니다. 이러한 카드는 퀘스트 폐기 더미에 항상 배치되어 게임으로 돌아갑니다.
세 개의 워딩 시티 퀘스트 카드(각각 색상 띠와 숫자 워딩 키 아이콘이 하단에 있음)가 확장 전투 맵(워게임 헥스맵 스타일)을 사용할 때 신호를 보냅니다. 확장된 전투 지도에서 당신은 그레이킹의 인공지능 조종 하인들을 만나게 될 것입니다. 주사위는 이 전투들의 결과를 결정하기 위해 굴려집니다. 이 도시들의 전투에서 승리하고 워딩 키를 획득하면 게임에서 이 카드들을 제거할 수 있습니다. 이 도시에서 전투에서 패할 경우 퀘스트 폐기 더미에 카드를 올려놓고 게임에 다시 투입합니다.
게임의 승패:
퀘스트를 진행하면서 카드를 하나씩 그려보세요. 3개의 워딩 키를 각각 획득하면 오켄 마법: 배리어 록을 걸고 배리어 플레인스의 문을 잠글 수 있습니다. 그레이킹은 순식간에 애쉬의 탑으로 끌려갔고 당신은 라사다르를 구하고 게임에서 이겼습니다.
언제든지 플레이어의 스피릿이 캐릭터 통계 카드의 [1] 아래로 떨어지거나 그레이킹이 진행 트랙의 라사다르에 도달하면 게임에서 진 것입니다.
2011년 8월 카드놀이 인쇄 및 재생 콘테스트 2위
또한 최우수 미술상, 최우수 AI상, 최우수 공포 게임상을 받았다.
2011 Print'n Play Awards 최우수 카드놀이 게임 공동 1위
2012년 골든 긱상 후보 - http://www.boardgamegeek.com/thread/864240/2012-golden-geek-...
수년에 걸쳐 우리에게 전해진 워든스 공의회의 책들은 장벽이 무너지는 시대가 우리에게 다가왔다고 말한다. 징조가 말하길, 겨울이 되면 그레이킹이 우리가 가진 몇 안 되는 방어선을 뚫고 라사다르로 건너가면 우리 땅은 절망에 빠질 거야
Grayking&rsquo's의 원래 투옥을 기억하는 남아있는 우리 중 몇몇은 그의 힘이 더 커지는 것을 막기 위해 고군분투하지만, 우리에겐 시간이 거의 없고 제자도 너무 적다. 당신은 어리지만 우리 가르침의 힘을 당신 안에 가지고 있다는 것이 증명되었습니다. 우리는 얼음, 오크, 부싯돌 마법의 신비한 기술을 익혔고 그 힘은 변덕스럽고 너무 많이 의존하면 당신의 정신을 해칠 수 있다는 것을 가르쳐 주었소. 더 많은 시간을 할애하여 당신을 훈련시켰으면 합니다. 우리는 그렇지 않다.
우리의 축복을 받아 더 넓은 세계로 가서 그레이킹을 물리칠 방법을 찾아라 하인들이 훔쳐간 세 개의 워딩 키를 찾아 문을 다시 잠궈서 그를 영원히 방벽면 뒤로 돌려보내야 합니다. 우리 요원들이 라사다르에 있는 아직 손대지 않은 곳에 분산되어 있어 최선을 다해 자네의 임무를 도울 거야
당장 가서 우리 모두를 구하세요.
섀도우 어폰 라사다르는 솔리테어 판타지 퀘스트 게임이다. 배리어 플레인스 사이의 문을 잠그고 그레이킹이 라사다르 세계로 가는 것을 막기 위해 잃어버린 세 개의 열쇠를 찾는 임무를 맡은 젊은 마술사 역을 연기합니다. 카드 한 벌을 사용하여 여러 도시를 여행합니다. 다른 카드에는 게임 중에 배운 주문이 나열되어 있습니다. 그러나 라사다르의 마법은 양날의 검이며 강력한 주문을 사용한다면 결국 자신의 영혼을 타락시키고 게임에서 질 수도 있다. 세 개의 카드를 사용하면 확장된 전투 지도로 이어지며, 여기서 그레이킹’의 하인들과 키를 차지하기 위해 싸웁니다. 게임은 게임이 진행됨에 따라 학습하고 적응하는 적을 시뮬레이션하기 위해 다양한 AI 메커니즘을 사용한다.
재생해야 함:
48개의 게임 카드 + 마지막 4개의 배틀 카드
9 육면 주사위
검은 유로 큐브 25개
빨간색, 파란색, 노란색으로 된 유로컵 3개입니다.
이 인쇄 및 플레이 게임은 카드 한 벌 또는 카드와 일련의 미니 게임 보드로 조립할 수 있습니다.
게임에서 완료해야 할 퀘스트 종류가 몇 가지 있습니다. 다음 퀘스트는 추첨 덱에서 카드를 뒤집으면 이루어진다.
시티 퀘스트 카드는 여행한 도시 이름, 승패 표 참조 아이콘 및 해당 도시 내 전투 이벤트 지침을 보여줍니다. 이러한 도시에서의 전투에서 승리하면 게임에서 이 카드를 제거할 수 있습니다. 이 도시에서 전투에서 패할 경우 퀘스트 폐기 더미에 카드를 올려놓고 게임에 다시 투입합니다. 주사위는 이 전투들의 결과를 결정하기 위해 굴려집니다.
워든스 카운슬 오브 워든스 퀘스트 카드는 항상 흰색 상단이 있습니다. 그들의 이벤트 지시가 마법을 부리고 마력과 정신을 회복시키는 데 도움이 될 것입니다. 이러한 카드는 퀘스트 폐기 더미에 항상 배치되어 게임으로 돌아갑니다.
세 개의 워딩 시티 퀘스트 카드(각각 색상 띠와 숫자 워딩 키 아이콘이 하단에 있음)가 확장 전투 맵(워게임 헥스맵 스타일)을 사용할 때 신호를 보냅니다. 확장된 전투 지도에서 당신은 그레이킹의 인공지능 조종 하인들을 만나게 될 것입니다. 주사위는 이 전투들의 결과를 결정하기 위해 굴려집니다. 이 도시들의 전투에서 승리하고 워딩 키를 획득하면 게임에서 이 카드들을 제거할 수 있습니다. 이 도시에서 전투에서 패할 경우 퀘스트 폐기 더미에 카드를 올려놓고 게임에 다시 투입합니다.
게임의 승패:
퀘스트를 진행하면서 카드를 하나씩 그려보세요. 3개의 워딩 키를 각각 획득하면 오켄 마법: 배리어 록을 걸고 배리어 플레인스의 문을 잠글 수 있습니다. 그레이킹은 순식간에 애쉬의 탑으로 끌려갔고 당신은 라사다르를 구하고 게임에서 이겼습니다.
언제든지 플레이어의 스피릿이 캐릭터 통계 카드의 [1] 아래로 떨어지거나 그레이킹이 진행 트랙의 라사다르에 도달하면 게임에서 진 것입니다.
2011년 8월 카드놀이 인쇄 및 재생 콘테스트 2위
또한 최우수 미술상, 최우수 AI상, 최우수 공포 게임상을 받았다.
2011 Print'n Play Awards 최우수 카드놀이 게임 공동 1위
2012년 골든 긱상 후보 - http://www.boardgamegeek.com/thread/864240/2012-golden-geek-...
The land is corrupted. The silent Grayking, brooding upon his throne in the Tower of Ash, is a far-reaching shadow upon Lassadar. We feel his presence in each of our days. His servants grow bold, stealing into our cities, inhabiting the alleys and dark places of our streets. They jeer at us from our mirrors, shaming our reflections.
The books of the Council of Wardens, handed down to us across the years, say that the era of broken barriers is upon us. Omens tell us, by winter, the Grayking will break through the few defenses we have remaining, cross to Lassadar, and our lands will fall to despair.
We few who are left, who remember the Grayking’s original imprisonment across the Barrier Planes, struggle to keep his power from growing further, but we have little time and far too few disciples. You are young but have proven to hold the strength of our teaching inside you. We have trained you in the arcane arts of ice, oak and flint magic and have taught you those powers are capricious and can damage your spirit if relied upon too much. We wish we had more time to train you further. We do not.
Go now into the wider world, with our blessings, and seek a means to defeat the Grayking. Find the three Warding Keys stolen by his servants and re-lock the gates to force him back behind the Barrier Planes forever. Our agents, spread thinly across places still untouched in Lassadar, will aid you in your quest as best they can.
Go now, and save us all……
Shadows Upon Lassadar is a solitaire fantasy quest game. You play a young magic adept who has been charged with finding three lost keys to lock the gates between the Barrier Plains and prevent the Grayking from reaching the world of Lassadar. You will journey to different cities using a deck of cards; other cards list spells you learn during the game. Magic in Lassadar is, however, a two edged sword and if you use powerful spells you may end up corrupting your own spirit in the process and lose the game. Three specific cards lead to expanded battle maps where you fight the Grayking’s servants for possession of the keys. The game uses a variety of AI mechanics to simulate an enemy that learns and adapts as the game progresses.
Needed to play:
the 48 game cards + the 4 last battle cards
9 six sided dice
25 black eurocubes
and 3 eurocubes: one each in red, blue and yellow.
This Print and Play game can be assembled as a deck of cards or as cards and a series of mini game boards.
There are several types of quests in the game that will need to be completed. These quests are encountered by turning over cards from the draw deck:
City Quest cards showing the name of the city you’ve journeyed to, win and loss table reference icons and event instructions for the battle in that city. As you win battles in these cities you will remove these cards from the game. If you lose a battle in this city you will place this card on the Quest discard pile to be shuffled back into the game. Dice are rolled to determine the outcome of these battles.
Council of Wardens Quest cards always have a white top. Their event instructions will help you gain spells and refresh your Mana and Spirit. These cards will always be placed on the Quest discard pile to be shuffled back into the game.
Three Warding City Quest cards, each with a colored band and a numbered Warding Key icon across the bottom will signal when you use the Expanded Battle Maps (wargame hexmap style). On the Expanded Battle Maps you will encounter AI driven servants of the Grayking. Dice are rolled to determine the outcome of these battles. As you win the battles in these cities, and gain the Warding Keys, you will remove these cards from the game. If you lose a battle in this city you will place this card on the Quest discard pile, to be shuffled back into the game.
Winning or losing the game:
Draw cards one by one working your way through the quest. If you gain each of the 3 Warding keys you may cast the Oaken Spell: Barrier Lock and lock the gates of the Barrier Plains. The Grayking is instantly drawn back to the Tower of Ash and you have saved Lassadar and won the game.
If at any time your Spirit falls below [1] on the Character Stats card, or if the Grayking reaches Lassadar on the Progress Track, you have lost the game.
2nd place in the August 2011 Solitaire Print and Play contest
and was also awarded Best Art, Best AI and Best Horror Game
Tied for 1st place in The 2011 Print 'n Play Awards for Best Solitaire Game
2012 Golden Geek Awards Nominee - http://www.boardgamegeek.com/thread/864240/2012-golden-geek-...
The books of the Council of Wardens, handed down to us across the years, say that the era of broken barriers is upon us. Omens tell us, by winter, the Grayking will break through the few defenses we have remaining, cross to Lassadar, and our lands will fall to despair.
We few who are left, who remember the Grayking’s original imprisonment across the Barrier Planes, struggle to keep his power from growing further, but we have little time and far too few disciples. You are young but have proven to hold the strength of our teaching inside you. We have trained you in the arcane arts of ice, oak and flint magic and have taught you those powers are capricious and can damage your spirit if relied upon too much. We wish we had more time to train you further. We do not.
Go now into the wider world, with our blessings, and seek a means to defeat the Grayking. Find the three Warding Keys stolen by his servants and re-lock the gates to force him back behind the Barrier Planes forever. Our agents, spread thinly across places still untouched in Lassadar, will aid you in your quest as best they can.
Go now, and save us all……
Shadows Upon Lassadar is a solitaire fantasy quest game. You play a young magic adept who has been charged with finding three lost keys to lock the gates between the Barrier Plains and prevent the Grayking from reaching the world of Lassadar. You will journey to different cities using a deck of cards; other cards list spells you learn during the game. Magic in Lassadar is, however, a two edged sword and if you use powerful spells you may end up corrupting your own spirit in the process and lose the game. Three specific cards lead to expanded battle maps where you fight the Grayking’s servants for possession of the keys. The game uses a variety of AI mechanics to simulate an enemy that learns and adapts as the game progresses.
Needed to play:
the 48 game cards + the 4 last battle cards
9 six sided dice
25 black eurocubes
and 3 eurocubes: one each in red, blue and yellow.
This Print and Play game can be assembled as a deck of cards or as cards and a series of mini game boards.
There are several types of quests in the game that will need to be completed. These quests are encountered by turning over cards from the draw deck:
City Quest cards showing the name of the city you’ve journeyed to, win and loss table reference icons and event instructions for the battle in that city. As you win battles in these cities you will remove these cards from the game. If you lose a battle in this city you will place this card on the Quest discard pile to be shuffled back into the game. Dice are rolled to determine the outcome of these battles.
Council of Wardens Quest cards always have a white top. Their event instructions will help you gain spells and refresh your Mana and Spirit. These cards will always be placed on the Quest discard pile to be shuffled back into the game.
Three Warding City Quest cards, each with a colored band and a numbered Warding Key icon across the bottom will signal when you use the Expanded Battle Maps (wargame hexmap style). On the Expanded Battle Maps you will encounter AI driven servants of the Grayking. Dice are rolled to determine the outcome of these battles. As you win the battles in these cities, and gain the Warding Keys, you will remove these cards from the game. If you lose a battle in this city you will place this card on the Quest discard pile, to be shuffled back into the game.
Winning or losing the game:
Draw cards one by one working your way through the quest. If you gain each of the 3 Warding keys you may cast the Oaken Spell: Barrier Lock and lock the gates of the Barrier Plains. The Grayking is instantly drawn back to the Tower of Ash and you have saved Lassadar and won the game.
If at any time your Spirit falls below [1] on the Character Stats card, or if the Grayking reaches Lassadar on the Progress Track, you have lost the game.
2nd place in the August 2011 Solitaire Print and Play contest
and was also awarded Best Art, Best AI and Best Horror Game
Tied for 1st place in The 2011 Print 'n Play Awards for Best Solitaire Game
2012 Golden Geek Awards Nominee - http://www.boardgamegeek.com/thread/864240/2012-golden-geek-...
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