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BGG랭킹
BGG전체 : 22804
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인원
2-6 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Liesbeth Bos
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아티스트
Gabriela Silveira
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인원
게임 소개
귀여운 동물 게임인 조크 베르락의 또 다른 참가작인 울밀사우(Wolnmilchsau)는 턴앤다쉬(turn & ndash)에 알맞은 동물의 이름을 붙이고 싶은 빠른 반응 게임입니다; 어떤 동물이 옳은지 여러분이 생각하는 것보다 결정하기 어려울 수 있다.
각 카드는 여섯 동물 중 하나를 보여준다: 쥐, 고양이, 개, 양, 돼지, 소(작은 것부터 큰 것까지). 한 데크 위에서 카드 한 장을 꺼내서 그 데크의 반을 아래로 향하게 삽입하세요.
모든 플레이어가 동시에 경쟁합니다. 한 명의 선수가 각각의 얼굴에 여섯 마리의 동물 중 한 마리가 있는 주사위를 굴립니다. 롤드업 카드 중 하나에 동물이 있는 경우를 제외하고, 롤드업된 동물의 이름을 외치는 첫 번째 플레이어가 데크 상단에 보이지 않는 동물 중 하나를 소리쳐야 한다. 이전 라운드에서 올바르게 실행되었더라도 현재 라운드에서 호출할 수 없습니다. 두 명 이상의 플레이어가 동시에 동물의 이름을 정확하게 외치면 모두 점수를 낸다.
점수를 획득하면 다음 중 하나를 얻습니다.
한 장의 카드 상단에서 카드 한 장을 꺼내 당신 앞에 두거나
앞에 있는 모든 페이스업 카드를 아래로 돌려서 안전하게 만드세요.
뭐가 안전하냐고 물으실래요? 동물을 잘못 불러내면 앞에 있는 모든 얼굴 카드를 버려야 하고, 얼굴 카드가 없다면 한쪽 얼굴을 위로 돌려서 다시 위험에 처하게 해야 한다.
데크의 페이스 다운 카드가 나타나면 이 데크를 분할하여 세 번째 페이스 업 더미를 만들면 게임의 난이도가 높아집니다. 모든 카드를 확보하면 게임이 종료되고 가장 많은 카드를 가진 플레이어가 승리합니다.
각 카드는 여섯 동물 중 하나를 보여준다: 쥐, 고양이, 개, 양, 돼지, 소(작은 것부터 큰 것까지). 한 데크 위에서 카드 한 장을 꺼내서 그 데크의 반을 아래로 향하게 삽입하세요.
모든 플레이어가 동시에 경쟁합니다. 한 명의 선수가 각각의 얼굴에 여섯 마리의 동물 중 한 마리가 있는 주사위를 굴립니다. 롤드업 카드 중 하나에 동물이 있는 경우를 제외하고, 롤드업된 동물의 이름을 외치는 첫 번째 플레이어가 데크 상단에 보이지 않는 동물 중 하나를 소리쳐야 한다. 이전 라운드에서 올바르게 실행되었더라도 현재 라운드에서 호출할 수 없습니다. 두 명 이상의 플레이어가 동시에 동물의 이름을 정확하게 외치면 모두 점수를 낸다.
점수를 획득하면 다음 중 하나를 얻습니다.
한 장의 카드 상단에서 카드 한 장을 꺼내 당신 앞에 두거나
앞에 있는 모든 페이스업 카드를 아래로 돌려서 안전하게 만드세요.
뭐가 안전하냐고 물으실래요? 동물을 잘못 불러내면 앞에 있는 모든 얼굴 카드를 버려야 하고, 얼굴 카드가 없다면 한쪽 얼굴을 위로 돌려서 다시 위험에 처하게 해야 한다.
데크의 페이스 다운 카드가 나타나면 이 데크를 분할하여 세 번째 페이스 업 더미를 만들면 게임의 난이도가 높아집니다. 모든 카드를 확보하면 게임이 종료되고 가장 많은 카드를 가진 플레이어가 승리합니다.
Another entry in Zoch Verlag's family of cute animal games, Wollmilchsau is a speedy reaction game in which you want to name the right animal on a turn – but which animal is right may be harder to determine than you think.
To set up, shuffle the deck of animal cards, then divide it into two face-up piles of cards; each card shows one of six animals: mouse, cat, dog, sheep, pig, or cow (from smallest to largest). Take one card from the top of one deck, and insert it face-down halfway through that deck.
All players compete at the same time. One player rolls a die that has one of the six animals on each face. The first player to yell out the name of the animal rolled will score – except if that animal is on one of the face-up cards; in this case, players must yell out one of the animals not visible on the top of the decks, with the first player doing so scoring – except for the final rule for animal calling, that being that the animal named correctly in the previous round cannot be called out in the current round, even if it would otherwise be correct. If two or more players yell an animal's name correctly at the same time, they all score. (The largest correct animal is the one that players cannot name in the subsequent round.)
If you score, you either:
Take one card from the top of one face-up deck and place it in front of you, or
Turn all the face-up cards in front of you face down to make them safe.
Safe for what, you may ask? If you call out an animal incorrectly, you must discard all face-up cards in front of you; if you have no face-up cards, then you must turn one safe card (if you have any) face up to put it at risk again.
Once the face-down card in the deck appears, you split this deck to create a third face-up pile, increasing the difficulty of the game. Once all the cards have been claimed, the game ends and the player with the most cards wins.
To set up, shuffle the deck of animal cards, then divide it into two face-up piles of cards; each card shows one of six animals: mouse, cat, dog, sheep, pig, or cow (from smallest to largest). Take one card from the top of one deck, and insert it face-down halfway through that deck.
All players compete at the same time. One player rolls a die that has one of the six animals on each face. The first player to yell out the name of the animal rolled will score – except if that animal is on one of the face-up cards; in this case, players must yell out one of the animals not visible on the top of the decks, with the first player doing so scoring – except for the final rule for animal calling, that being that the animal named correctly in the previous round cannot be called out in the current round, even if it would otherwise be correct. If two or more players yell an animal's name correctly at the same time, they all score. (The largest correct animal is the one that players cannot name in the subsequent round.)
If you score, you either:
Take one card from the top of one face-up deck and place it in front of you, or
Turn all the face-up cards in front of you face down to make them safe.
Safe for what, you may ask? If you call out an animal incorrectly, you must discard all face-up cards in front of you; if you have no face-up cards, then you must turn one safe card (if you have any) face up to put it at risk again.
Once the face-down card in the deck appears, you split this deck to create a third face-up pile, increasing the difficulty of the game. Once all the cards have been claimed, the game ends and the player with the most cards wins.
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