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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Raoul Schaupp
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아티스트
Raoul Schaupp
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인원
게임 소개
데스매치는 1-4명의 플레이어가 서로 다른 비디오 게임 슈터를 기반으로 한 빠르고 전술적인 워게임이다. 각 선수는 승리를 위해 경기장에서 싸우는 병사들의 역할을 맡는다.
데스매치는 카드와 일부 마커만을 캐릭터로 사용한다. 다양한 카드 유형은 다음과 같습니다.
- 문자 카드:
게임의 모든 캐릭터는 필요한 모든 정보(예: 공격-, 방어-값, 액션 포인트, 이동 능력 및 특수 능력)를 포함하는 캐릭터 카드로 표현된다. 각 캐릭터 카드에는 정상 및 부상 측면이 있습니다.
- 장비 카드:
Equipment Cards는 M16, PSG-1, 방탄 조끼와 같은 게임 내의 다른 장비들을 나타낸다. 캐릭터는 장비 카드를 장착하여 전투력이나 방어력을 높일 수 있습니다. 장비 카드는 주사위 굴리기 역할도 한다. 각 카드에는 0에서 5 사이의 운명 번호가 인쇄되어 있습니다. 전투에서는 장비 카드를 사용하여 공격력 또는 방어력을 높일 수 있습니다. 그런 다음 장비 갑판의 맨 위 카드에 있는 운명 번호를 추가하여 이 액션의 결과를 확인할 수 있습니다. 장비 카드가 더 이상 장비 갑판에 없으므로 해당 카드 번호도 더 이상 주사위 풀에 없습니다. 캐릭터의 장비가 좋으면 플레이어의 덱에 있는 패이트 번호보다 더 적은 수의 패이트 번호를 사용할 수 있습니다. 그래서 각 플레이어는 자신의 갑판에 있는 올바른 장비와 나머지 운명의 번호 사이에서 올바른 균형을 찾아야 합니다.
- 지형 카드:
지형 카드는 캐릭터가 서로 경쟁하는 경기장의 한 부분을 나타냅니다. 모든 카드는 6개의 사각형으로 나뉘며 금속 벽과 진흙 구덩이처럼 커버와 장애물에 대한 설정이 다릅니다.
- 시나리오 카드:
각 시나리오 카드는 데스매치, 깃발 캡처 또는 지배와 같은 게임 모드를 나타냅니다. 이 카드에는 필요한 모든 정보가 나와 있습니다. 여기에는 특별 규칙, 경기장을 만들기 위한 지형 카드 배치 방법 또는 우승 조건과 같은 정보가 포함됩니다.
- 마커 카드:
마커 카드는 다양한 시나리오의 문자, 특수 마커 또는 항목을 나타냅니다. 첫 번째 경기 전에, 선수들은 그것들을 사용하기 위해 마커를 잘라내야 합니다.
데스매치는 카드와 일부 마커만을 캐릭터로 사용한다. 다양한 카드 유형은 다음과 같습니다.
- 문자 카드:
게임의 모든 캐릭터는 필요한 모든 정보(예: 공격-, 방어-값, 액션 포인트, 이동 능력 및 특수 능력)를 포함하는 캐릭터 카드로 표현된다. 각 캐릭터 카드에는 정상 및 부상 측면이 있습니다.
- 장비 카드:
Equipment Cards는 M16, PSG-1, 방탄 조끼와 같은 게임 내의 다른 장비들을 나타낸다. 캐릭터는 장비 카드를 장착하여 전투력이나 방어력을 높일 수 있습니다. 장비 카드는 주사위 굴리기 역할도 한다. 각 카드에는 0에서 5 사이의 운명 번호가 인쇄되어 있습니다. 전투에서는 장비 카드를 사용하여 공격력 또는 방어력을 높일 수 있습니다. 그런 다음 장비 갑판의 맨 위 카드에 있는 운명 번호를 추가하여 이 액션의 결과를 확인할 수 있습니다. 장비 카드가 더 이상 장비 갑판에 없으므로 해당 카드 번호도 더 이상 주사위 풀에 없습니다. 캐릭터의 장비가 좋으면 플레이어의 덱에 있는 패이트 번호보다 더 적은 수의 패이트 번호를 사용할 수 있습니다. 그래서 각 플레이어는 자신의 갑판에 있는 올바른 장비와 나머지 운명의 번호 사이에서 올바른 균형을 찾아야 합니다.
- 지형 카드:
지형 카드는 캐릭터가 서로 경쟁하는 경기장의 한 부분을 나타냅니다. 모든 카드는 6개의 사각형으로 나뉘며 금속 벽과 진흙 구덩이처럼 커버와 장애물에 대한 설정이 다릅니다.
- 시나리오 카드:
각 시나리오 카드는 데스매치, 깃발 캡처 또는 지배와 같은 게임 모드를 나타냅니다. 이 카드에는 필요한 모든 정보가 나와 있습니다. 여기에는 특별 규칙, 경기장을 만들기 위한 지형 카드 배치 방법 또는 우승 조건과 같은 정보가 포함됩니다.
- 마커 카드:
마커 카드는 다양한 시나리오의 문자, 특수 마커 또는 항목을 나타냅니다. 첫 번째 경기 전에, 선수들은 그것들을 사용하기 위해 마커를 잘라내야 합니다.
Deathmatch is a fast and tactical wargame for 1-4 players, which is based on different video game shooters. Each player takes the role of a group of soldiers who are fighting in a arena for victory.
Deathmatch uses only cards and some markers for the characters. The different card types are:
- Character Cards:
Every character in the game is represented by a Character Card, which contains all necessary information (e.g. Attack-, Defense-Value, Action Points, Portage Capacity and their Special Abilities). Each Character Card has a normal and a wounded side.
- Equipment Cards:
Equipment Cards represented the different equipment in the game, like a M16, a PSG-1 or a Bulletproof Vest. Characters can be equipped with Equipment Cards, to increase their fight or defense ability. The equipment cards also serve as dice rolls. Each card has a Fate Number printed on it, which is between 0 and 5. In Combat you can play an Equipment Card from your hand to boost your Attack- or Defense-Value and then you always adds the Fate Number from top card of your Equipment Deck to determine the outcome of this action. Equipped Cards are no longer in your Equipment Deck and so their Fate Numbers are no longer in the dice pool. If your characters have good equipment, than the player will have fewer good Fate Numbers in his Deck. So each player has to find the right balance between right equipment and the remaining Fate Numbers in his deck.
- Terrain Cards:
A Terrain Card represents a part of the arena, where the characters compete against each other. Every card is divided in 6 (3x2) squares and has a different setup of covers and obstacles, like Metal Walls and Mud Pits.
- Scenario Cards:
Each Scenario Card represents a game mode, like Deathmatch, Capture the Flag or Domination. All necessary information is given on these cards. This includes information such as the special rules, the way to lay out the Terrain Cards to create the arena or the Winning Conditions.
- Marker Cards:
The Marker Cards represent the characters, special markers or items for the different scenarios. Before the first play, the players have to cut out the markers to use them.
Deathmatch uses only cards and some markers for the characters. The different card types are:
- Character Cards:
Every character in the game is represented by a Character Card, which contains all necessary information (e.g. Attack-, Defense-Value, Action Points, Portage Capacity and their Special Abilities). Each Character Card has a normal and a wounded side.
- Equipment Cards:
Equipment Cards represented the different equipment in the game, like a M16, a PSG-1 or a Bulletproof Vest. Characters can be equipped with Equipment Cards, to increase their fight or defense ability. The equipment cards also serve as dice rolls. Each card has a Fate Number printed on it, which is between 0 and 5. In Combat you can play an Equipment Card from your hand to boost your Attack- or Defense-Value and then you always adds the Fate Number from top card of your Equipment Deck to determine the outcome of this action. Equipped Cards are no longer in your Equipment Deck and so their Fate Numbers are no longer in the dice pool. If your characters have good equipment, than the player will have fewer good Fate Numbers in his Deck. So each player has to find the right balance between right equipment and the remaining Fate Numbers in his deck.
- Terrain Cards:
A Terrain Card represents a part of the arena, where the characters compete against each other. Every card is divided in 6 (3x2) squares and has a different setup of covers and obstacles, like Metal Walls and Mud Pits.
- Scenario Cards:
Each Scenario Card represents a game mode, like Deathmatch, Capture the Flag or Domination. All necessary information is given on these cards. This includes information such as the special rules, the way to lay out the Terrain Cards to create the arena or the Winning Conditions.
- Marker Cards:
The Marker Cards represent the characters, special markers or items for the different scenarios. Before the first play, the players have to cut out the markers to use them.
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