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BGG랭킹
BGG전체 : 22177
FAMILYGAMES : 2887
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.85 / 5
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디자이너
Trevor Cram
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아티스트
-
인원
게임 소개
영웅과 악당 사이의 투쟁을 재현하기 위해 초능력을 사용하라! 브론, 스피드, 위트를 서로 겨루며 도시 그리드를 뒤쫓습니다.
이것은 작은 상자 '필러' 게임입니다.
게임은 18장의 카드를 무작위로 나누는 것으로 시작되는데, 이 중 9장의 그린 악당 카드와 9장의 화이트 히어로 카드가 있다. 어떤 색상의 카드를 받든 자신이 어떤 슈퍼인지 결정하게 된다.
보드는 6x6 격자이며, 각각의 주사위는 '메이헴'이 발생하는 공간을 찾기 위해 사용됩니다. 플레이어는 첫 번째 다이롤 이후에 (메이헴의 정확한 위치가 알려지기 전에) 카드를 아래로 움직이며 플레이하고, 두 번째 다이롤 후에 다시 움직인다.
플레이어는 공간 공유, 난장판 플레이어 1명, 난장판 플레이어 2명의 세 가지 구성으로 종료할 수 있습니다. 각각의 설정은 카드가 서로 다르게 해결되는 세 번의 대결 중 하나(각각 브론, 스피드, 위츠)를 낳는다.
-때로는 높은 카드가 이기고,때로는 디코이가 이기고,때로는 같은 색의 카드를 잃어버립니다.
승리 카드는 보드의 한쪽에 의해 설정되고 패배 카드는 다른 쪽에 의해 설정됩니다. 당신의 색깔의 승리 카드가 5개이거나, 당신의 네미시스 색깔의 패배 카드가 5개일 때 승리하세요.
이 게임의 목적은 상대방이 무엇을 할지 예측하고, 당신이 무엇을 하고 있는지 알고 있다고 속이는 것이다.
이것은 작은 상자 '필러' 게임입니다.
게임은 18장의 카드를 무작위로 나누는 것으로 시작되는데, 이 중 9장의 그린 악당 카드와 9장의 화이트 히어로 카드가 있다. 어떤 색상의 카드를 받든 자신이 어떤 슈퍼인지 결정하게 된다.
보드는 6x6 격자이며, 각각의 주사위는 '메이헴'이 발생하는 공간을 찾기 위해 사용됩니다. 플레이어는 첫 번째 다이롤 이후에 (메이헴의 정확한 위치가 알려지기 전에) 카드를 아래로 움직이며 플레이하고, 두 번째 다이롤 후에 다시 움직인다.
플레이어는 공간 공유, 난장판 플레이어 1명, 난장판 플레이어 2명의 세 가지 구성으로 종료할 수 있습니다. 각각의 설정은 카드가 서로 다르게 해결되는 세 번의 대결 중 하나(각각 브론, 스피드, 위츠)를 낳는다.
-때로는 높은 카드가 이기고,때로는 디코이가 이기고,때로는 같은 색의 카드를 잃어버립니다.
승리 카드는 보드의 한쪽에 의해 설정되고 패배 카드는 다른 쪽에 의해 설정됩니다. 당신의 색깔의 승리 카드가 5개이거나, 당신의 네미시스 색깔의 패배 카드가 5개일 때 승리하세요.
이 게임의 목적은 상대방이 무엇을 할지 예측하고, 당신이 무엇을 하고 있는지 알고 있다고 속이는 것이다.
"Use superpowers to recreate the back-and-forth struggle between Hero and Villain! Pitting Brawn, Speed, and Wits against one another as you chase mayhem around the city-grid."
This is a small box 'filler' game.
The game starts by randomly dividing the 18 cards, of which there are 9 green villain cards and 9 white hero cards. Whichever color you get a majority of will determine which Super you are. (You play cards of both colors, and you always know exactly which cards your nemesis has remaining in hand)
The Board is a 6x6 grid and each round the dice are used to find a space on it where 'Mayhem' happens. Players move and play a card face down after the first die roll (before the exact location of Mayhem is known), and then move again after the second die roll.
Players can end in 3 configurations- Sharing a space, one player at the mayhem, or neither player at the mayhem. Each configuration results in 1 of 3 showdowns (Brawn, Speed, and Wits, respectively) where cards resolve differently.
-Sometimes the high card wins, sometimes a Decoy wins, and sometimes cards of the same color are lost.
Victorious cards are set by one side of the board, and defeated cards are set by another. Win when there are 5 victory cards of your color, or 5 defeated cards of your nemesis' color.
The object of the game is to anticipate what your opponent will do, and to trick him into thinking he knows what you're up to.
This is a small box 'filler' game.
The game starts by randomly dividing the 18 cards, of which there are 9 green villain cards and 9 white hero cards. Whichever color you get a majority of will determine which Super you are. (You play cards of both colors, and you always know exactly which cards your nemesis has remaining in hand)
The Board is a 6x6 grid and each round the dice are used to find a space on it where 'Mayhem' happens. Players move and play a card face down after the first die roll (before the exact location of Mayhem is known), and then move again after the second die roll.
Players can end in 3 configurations- Sharing a space, one player at the mayhem, or neither player at the mayhem. Each configuration results in 1 of 3 showdowns (Brawn, Speed, and Wits, respectively) where cards resolve differently.
-Sometimes the high card wins, sometimes a Decoy wins, and sometimes cards of the same color are lost.
Victorious cards are set by one side of the board, and defeated cards are set by another. Win when there are 5 victory cards of your color, or 5 defeated cards of your nemesis' color.
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