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BGG랭킹
BGG전체 : 17146
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.60 / 5
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디자이너
Wolfgang Kramer
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아티스트
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인원
게임 소개
카드 게임 엘프 라우스! 마스터는 수십 년 된 엘퍼 라우스와 동일한 기본 게임 플레이를 사용하지만 약간의 반전을 추가한다. 이 게임은 103장의 카드를 사용하여 플레이된다.
1에서 21까지의 4가지 색상으로 번호가 매겨진 84개의 숫자 카드
15개의 연결 카드;
네 명.
점수 기록에는 7개의 보너스 카드가 사용된다.
게임이 시작될 때, 각각의 색깔의 11개는 테이블 중앙에 한 줄로 배치된다. 다른 숫자 카드와 조커는 함께 섞이고, 각 플레이어는 여러 개의 카드와 여러 개의 연결 카드를 받는다. 이 게임의 목표는 한 줄에서 21줄까지 4줄의 격자를 만들어 모든 숫자와 조커 카드를 플레이하는 것입니다.
각 턴마다, 당신은 당신의 손에서 최대 4장의 카드를 플레이 할 수 있습니다. 만약 당신이 카드를 할 수 없거나 하고 싶지 않다면, 당신은 추첨 더미에서 카드 하나를 뽑습니다. 카드는 다음 규칙에 따라 플레이해야 합니다.
테이블에 이미 있는 같은 색상의 하나 이상의 카드 옆에 숫자 카드를 놓아야 합니다. 따라서 빨간색 12는 빨간색 11 옆에, 빨간색 13은 빨간색 12(또는 빨간색 14 앞) 옆에 놓아야 한다. 따라서, 빨간색 13은 당신이 접속 카드를 사용하지 않는 한 12와 14가 모두 재생되지 않으면 재생될 수 없습니다.
또는 연결 카드를 사용하여 번호가 같고 색상이 다른 카드의 위나 아래에 카드를 배치할 수 있습니다. 예를 들어 녹색 행이 노란색 행 위에 있고 녹색 9가 이미 재생된 경우 연결 카드를 사용하여 노란색 행의 노란색 9를 재생할 수 있습니다. 연결 카드는 손의 일부가 아니므로 라운드 중에 플레이할 수 있는 최대 4장의 카드에는 포함되지 않습니다.
조커는 다른 숫자 카드 대신 사용할 수 있습니다. 만약 선수가 조커가 자리를 차지하고 있는 숫자 카드를 가지고 있다면, 그는 그 카드를 조커와 교환할 수 있다.
만약 선수가 1에서 11까지 또는 11에서 21까지 세그먼트를 완료하면, 그는 보너스 카드를 받는다.
게임은 플레이어가 마지막 카드를 손에 쥐었을 때 끝납니다. 그런 다음 점들이 계산됩니다.
보너스 카드 한 장당 11점의 가치가 있습니다.
선수가 들고 있는 숫자카드 하나하나가 그 가치만큼 마이너스 포인트다.
선수가 들고 있는 조커 한 명당 11점씩이다.
가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다.
재구상:
엘프 라우스!
1에서 21까지의 4가지 색상으로 번호가 매겨진 84개의 숫자 카드
15개의 연결 카드;
네 명.
점수 기록에는 7개의 보너스 카드가 사용된다.
게임이 시작될 때, 각각의 색깔의 11개는 테이블 중앙에 한 줄로 배치된다. 다른 숫자 카드와 조커는 함께 섞이고, 각 플레이어는 여러 개의 카드와 여러 개의 연결 카드를 받는다. 이 게임의 목표는 한 줄에서 21줄까지 4줄의 격자를 만들어 모든 숫자와 조커 카드를 플레이하는 것입니다.
각 턴마다, 당신은 당신의 손에서 최대 4장의 카드를 플레이 할 수 있습니다. 만약 당신이 카드를 할 수 없거나 하고 싶지 않다면, 당신은 추첨 더미에서 카드 하나를 뽑습니다. 카드는 다음 규칙에 따라 플레이해야 합니다.
테이블에 이미 있는 같은 색상의 하나 이상의 카드 옆에 숫자 카드를 놓아야 합니다. 따라서 빨간색 12는 빨간색 11 옆에, 빨간색 13은 빨간색 12(또는 빨간색 14 앞) 옆에 놓아야 한다. 따라서, 빨간색 13은 당신이 접속 카드를 사용하지 않는 한 12와 14가 모두 재생되지 않으면 재생될 수 없습니다.
또는 연결 카드를 사용하여 번호가 같고 색상이 다른 카드의 위나 아래에 카드를 배치할 수 있습니다. 예를 들어 녹색 행이 노란색 행 위에 있고 녹색 9가 이미 재생된 경우 연결 카드를 사용하여 노란색 행의 노란색 9를 재생할 수 있습니다. 연결 카드는 손의 일부가 아니므로 라운드 중에 플레이할 수 있는 최대 4장의 카드에는 포함되지 않습니다.
조커는 다른 숫자 카드 대신 사용할 수 있습니다. 만약 선수가 조커가 자리를 차지하고 있는 숫자 카드를 가지고 있다면, 그는 그 카드를 조커와 교환할 수 있다.
만약 선수가 1에서 11까지 또는 11에서 21까지 세그먼트를 완료하면, 그는 보너스 카드를 받는다.
게임은 플레이어가 마지막 카드를 손에 쥐었을 때 끝납니다. 그런 다음 점들이 계산됩니다.
보너스 카드 한 장당 11점의 가치가 있습니다.
선수가 들고 있는 숫자카드 하나하나가 그 가치만큼 마이너스 포인트다.
선수가 들고 있는 조커 한 명당 11점씩이다.
가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다.
재구상:
엘프 라우스!
The card game Elfer raus! Master uses the same basic game play as the decades old Elfer raus, but adds a few twists. The game is played using a deck of 103 cards, consisting of:
84 number cards, numbered 1 to 21 in four colours;
15 connection cards;
4 jokers.
There are also seven bonus cards used in scorekeeping.
At the beginning of the game, the eleven of each color is placed in the middle of the table in a column. The other number cards and the jokers are shuffled together, and each player receives a number of those cards as well as a number of connection cards. The goal of the game is to play all of your number and joker cards by building a grid – four rows, each from one to twenty-one.
Each turn, you may play up to four cards from your hand. If you cannot play a card, or don't want to, you draw one card from the draw pile. The cards must be played according to the following rules:
You must place a number card next to a card that is one higher or lower of the same colour and that is already on the table. So, the red twelve must be placed next to the red eleven, and the red thirteen must be placed next to the red twelve (or in front of the red fourteen). So, the red thirteen cannot be played if neither the twelve nor the fourteen has been played unless you use a connection card.
Alternatively, you can use a connection card to place a card above or below a card with the same number and a different colour. For example, if the green row is above the yellow row, and the green nine has already been played, you may use a connection card to play the yellow nine in the yellow row. The connection cards are not part of your hand, so they don't count toward the maximum of four cards that you may play during a round.
A joker may be placed instead of any other number cards. If a player has a number card whose spot is occupied by a joker, he may exchange that card for the joker.
If a player completes a segment from one to eleven or from eleven to twenty-one, he receives a bonus card.
The game ends when a player has played the last card from his hand. Then, points are counted:
Each bonus card is worth 11 points.
Each number card that a player still holds is worth as many minus points as its value.
Each joker that a player still holds is worth 11 minus points.
The player with the highest score wins.
Reimplements:
Elfer raus!
84 number cards, numbered 1 to 21 in four colours;
15 connection cards;
4 jokers.
There are also seven bonus cards used in scorekeeping.
At the beginning of the game, the eleven of each color is placed in the middle of the table in a column. The other number cards and the jokers are shuffled together, and each player receives a number of those cards as well as a number of connection cards. The goal of the game is to play all of your number and joker cards by building a grid – four rows, each from one to twenty-one.
Each turn, you may play up to four cards from your hand. If you cannot play a card, or don't want to, you draw one card from the draw pile. The cards must be played according to the following rules:
You must place a number card next to a card that is one higher or lower of the same colour and that is already on the table. So, the red twelve must be placed next to the red eleven, and the red thirteen must be placed next to the red twelve (or in front of the red fourteen). So, the red thirteen cannot be played if neither the twelve nor the fourteen has been played unless you use a connection card.
Alternatively, you can use a connection card to place a card above or below a card with the same number and a different colour. For example, if the green row is above the yellow row, and the green nine has already been played, you may use a connection card to play the yellow nine in the yellow row. The connection cards are not part of your hand, so they don't count toward the maximum of four cards that you may play during a round.
A joker may be placed instead of any other number cards. If a player has a number card whose spot is occupied by a joker, he may exchange that card for the joker.
If a player completes a segment from one to eleven or from eleven to twenty-one, he receives a bonus card.
The game ends when a player has played the last card from his hand. Then, points are counted:
Each bonus card is worth 11 points.
Each number card that a player still holds is worth as many minus points as its value.
Each joker that a player still holds is worth 11 minus points.
The player with the highest score wins.
Reimplements:
Elfer raus!
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