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  • 인원

    2-7 명

    BGG추천: 2-7 명
  • 게임시간

    90-90 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.40 / 5

게임 소개

썬더앨리는 카드 구동 시뮬레이션의 느낌과 유연성을 갖춘 2–7인용 스톡 카 레이싱 게임이다. 드래프트, 팀워크, 사고, 황기, 피트전략, 리드랩 작업, 결승점까지 전력질주 등이 모두 포함돼 경기에 임하는 느낌을 준다. 선수들은 자동차 한 대가 아니라 3–6대의 자동차를 한 팀으로 조종한다. 따라서 각 레이스는 체크무늬 깃발을 위한 주행일 뿐만 아니라 팀 내 모든 자동차의 점수를 극대화하기 위한 노력입니다. 승리도 중요하지만, 만약 한 대의 차만 결승선을 통과한다면, 여러분의 팀은 승자의 동그라미 밖을 바라보게 될 수도 있습니다.

이 게임은 4가지 종류의 움직임을 포함하며, 종종 한 장의 카드로 많은 차량이 움직이며, 각 타입마다 장소와 시간이 있다.


솔로 무브먼트는 무리에서 벗어날 수 있게 해줍니다.
드래프트와 추월 운동은 당신의 자동차 팀을 함께 유지하는 데 가장 잘 사용됩니다.
리드 무브먼트는 앞쪽으로 이동하는 자동차 무리를 만들 수 있다.


턴이 빠르고 각 플레이가 중요하며 트랙 상황이 유동적이다. 잘못된 상황에서 잘못된 움직임을 보이면 징병에서 제외되고 혼자 남게 되는 재앙이 될 수 있다. 경험이 풍부한 선수들이 현 상황에 가장 적합한 동작 유형을 파악할 수 있을 것이다.

자동차들은 경주를 하는 동안 마모를 겪기 때문에 피트 스톱을 해야 한다. 타이어 마모, 서스펜션 난이도, 연료 문제, 주요 엔진 및 변속기 문제 등이 모두 게임에서 모델링된다. 운이 좋다고 느낀다면 노란 깃발이 나와 구덩이로 집단 돌진하기를 바라며 조금만 더 버텨볼 수도 있다. 절대 오지 않는 노란색을 기다리는 것은 당신의 낡은 자동차로 나머지 짐들이 움직이기 때문에 화가 날 수 있다. 더욱이, 이벤트 덱은 당신의 전략이 성과를 거두게 하거나 예방 조치를 취하지 않은 것에 대한 벌을 줄 수 있다. 사고, 황색 깃발, 선로 상황 악화, 그리고 차량 악화는 모두 게임의 일부이다. 당신의 완벽한 전략이 다가오는 비구름 때문에 좌절될 수 있나요?

이 게임에는 4개의 다른 경주 트랙이 포함되어 있다: 넓은 오픈 프리 휠 레이싱을 위한 트라이 오벌 슈퍼 스피드웨이와 꽉 끼는 휠 대 휠 범퍼카 결투를 위한 쇼트 트랙. 각 트랙은 동일한 레이싱 카드를 사용하지만 한 트랙에서 가장 잘 작동하는 카드는 다른 트랙에서는 무용지물이 될 수 있습니다. 이 게임에는 도로 코스와 3회전(삼각형) 경주로가 있는 두 번째 보드도 포함되어 있다.

대부분의 레이싱 게임들은 최고의 경기를 하기 위해 많은 수의 선수들을 요구한다. 썬더앨리의 특이한 보너스는 한쪽에 6대의 자동차가 있는 매우 플레이 가능하고 신나는 2인용 버전이다.
Thunder Alley is a stock car racing game for 2–7 players with the feel and flexibility of a card-driven simulation. Drafting, teamwork, accidents, yellow flags, pit strategy, working to lead laps, and sprints to the finish are all included and bring the feel of racing to the game. Players control not one car, but a team of 3–6 cars. Thus, each race is not only a run for the checkered flag but an effort to maximize the score for every car on your team. Winning is important, but if only one car crosses the finish line, your team might end up outside the winner's circle looking in.

The game includes four different types of movement, often with many cars moving with the play of a single card, and each type has its place and time:


Solo movement allows you to break away from the pack.
Draft and pursuit movement are best used for keeping your team of cars together.
Lead movement can create a pack of cars that moves toward the front.


Turns are fast, each play is important, and the track situation is fluid. The wrong movement in the wrong situation can be disastrous, with you possibly being left out of the draft and all alone. Experienced players will be able to identify the best type of movement for the current situation.

Cars suffer wear over the course of a race and need to take pit stops. Tire wear, suspension difficulties, fuel issues, and major engine and transmission problems are all modeled in the game. If you feel lucky, you might try to hold it together just a little bit longer in hopes that a yellow flag will come out and cause a mass rush into the pits. Waiting on a yellow that never comes can be maddening as the rest of the pack moves by your worn-out car. What's more, an events deck can make your strategy pay off or punish you for your failure to take precautions. Accidents, yellow flags, worsening track situations, and deteriorating cars are all part of the game. Could all of your perfect strategy be derailed by those incoming rain clouds?

Included in the game are four different race tracks: a tri-oval super speedway for wide-open free-wheeling racing and a short track for a tight wheel-to-wheel bumper car duel. Each track uses the same deck of racing cards but the cards that work best on one may be useless in the other. The game also includes a second board with a road course and and 3 turned (triangle) raceway.

Most racing games call for a large number of players to play the game at its best. An unusual bonus for Thunder Alley is the very playable and exciting two-player version with six cars on a side.

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