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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Scott Campbell Harlan
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아티스트
(Uncredited)
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인원
게임 소개
사용자 요약
스톡카 주니어는 오토레이싱 게임입니다. 목표는 15바퀴를 완주하는 첫 번째 선수가 되는 것이다.
선수들은 주사위 굴리기로 경기 순서를 정할 수 있다. 자동차 이동은 플레이어들이 "에서 위치를 차지하기 위해 경쟁할 때 주사위를 굴려 통제된다.가장 빠른 이동을 가능하게 하는 트랙의 영역인 그루브. 하지만 이건 단순한 롤앤드무브 게임 그 이상이지
플레이어는 꽉 끼거나 느슨한 차량 설정을 선택할 수 있습니다. 엄격한 설정은 더 보수적이고 안전한 반면, 느슨한 설정은 더 큰 위험을 감수하면서 더 많은 보상을 제공합니다. 플레이어들은 또한 고단 기어와 저단 기어 사이를 전환할 수 있다. 특별한 규칙은 코너링, 홈 이탈, "형태 이탈, "", 사고/충돌을 다룬다.
이 게임의 또 다른 흥미로운 특징은 파워 포인트를 수집할 수 있다는 것이다. 자동차들은 교통 체증에 걸리거나 법적 움직임이 없을 때 이것들을 얻을 수 있다. 그것들은 나중에 까다로운 기동을 돕기 위해 사용될 수 있습니다.
모든 차는 4번째와 9번째 바퀴를 돌면 빠진다. 각 자동차는 피트 스톱이 나가는 동안 얼마나 많은 공간을 확보했는지를 나타내는 피트 카드를 받는다.
이 게임은 체커보드 패턴의 커버가 있는 다소 큰 "피자 박스"스타일 컨테이너로 출시된다.
구성 요소는 다음과 같습니다.
- 차가 다닐 수 있는 3칸 넓이의 트랙이 있는 큰 게임보드,
- 지시사항 2세트,
- 느슨하고 타이트한 차량 설정을 위한 고단 및 저단 기어를 나타내는 6세트의 제어 테이블,
- 파워 포인트 사용을 추적하기 위한 게이지 6개 세트,
- 6개 레이스 팀(일명 선수)이 각각 사용할 수 있는 색상의 주사위와 나무 플레이피스 한 쌍, &
- 20개의 피트 카드 세트
스톡카 주니어는 오토레이싱 게임입니다. 목표는 15바퀴를 완주하는 첫 번째 선수가 되는 것이다.
선수들은 주사위 굴리기로 경기 순서를 정할 수 있다. 자동차 이동은 플레이어들이 "에서 위치를 차지하기 위해 경쟁할 때 주사위를 굴려 통제된다.가장 빠른 이동을 가능하게 하는 트랙의 영역인 그루브. 하지만 이건 단순한 롤앤드무브 게임 그 이상이지
플레이어는 꽉 끼거나 느슨한 차량 설정을 선택할 수 있습니다. 엄격한 설정은 더 보수적이고 안전한 반면, 느슨한 설정은 더 큰 위험을 감수하면서 더 많은 보상을 제공합니다. 플레이어들은 또한 고단 기어와 저단 기어 사이를 전환할 수 있다. 특별한 규칙은 코너링, 홈 이탈, "형태 이탈, "", 사고/충돌을 다룬다.
이 게임의 또 다른 흥미로운 특징은 파워 포인트를 수집할 수 있다는 것이다. 자동차들은 교통 체증에 걸리거나 법적 움직임이 없을 때 이것들을 얻을 수 있다. 그것들은 나중에 까다로운 기동을 돕기 위해 사용될 수 있습니다.
모든 차는 4번째와 9번째 바퀴를 돌면 빠진다. 각 자동차는 피트 스톱이 나가는 동안 얼마나 많은 공간을 확보했는지를 나타내는 피트 카드를 받는다.
이 게임은 체커보드 패턴의 커버가 있는 다소 큰 "피자 박스"스타일 컨테이너로 출시된다.
구성 요소는 다음과 같습니다.
- 차가 다닐 수 있는 3칸 넓이의 트랙이 있는 큰 게임보드,
- 지시사항 2세트,
- 느슨하고 타이트한 차량 설정을 위한 고단 및 저단 기어를 나타내는 6세트의 제어 테이블,
- 파워 포인트 사용을 추적하기 위한 게이지 6개 세트,
- 6개 레이스 팀(일명 선수)이 각각 사용할 수 있는 색상의 주사위와 나무 플레이피스 한 쌍, &
- 20개의 피트 카드 세트
User Summary
StockCar Jr. is an auto-racing game. The object is to be the first player to complete 15 laps.
Players qualify for racing order with a dice roll. Car movement is controlled by rolling the dice as players seek to vie for positioning in "The Groove," an area of the track which allows for the fastest possible movement. But this is more than just a roll-and-move game...
Players can choose a car setup that's either Tight or Loose. A Tight setup is more conservative and safe, while a Loose set up gives more reward at the cost of greater risk. Players can also switch between high and low gear. Special rules cover cornering, getting "out of groove" and "out of shape," and accidents/collisions.
Another interesting feature of the game is the ability to collect Power Points. Cars can gain these when they are caught in traffic or have no legal moves. They can be used later to help with tricky maneuvers.
All cars pit after their 4th and 9th laps. Each car gets a Pit Card which indicates how long the pit stop is how many spaces of movement it gains while exiting.
The game comes in rather large "pizza box" style container with a checkerboard patterned cover.
Components include:
- A large gameboard with a track three spaces wide for the cars to travel on,
- 2 sets of instructions,
- 6 sets of control tables which represent high and low gear for the Loose and Tight car setups,
- 6 sets of gauges to track Power Point usage,
- A color-coordinated pair of dice and wooden playing pieces for each of the six race teams (aka players), &
- A set of 20 Pit Cards
StockCar Jr. is an auto-racing game. The object is to be the first player to complete 15 laps.
Players qualify for racing order with a dice roll. Car movement is controlled by rolling the dice as players seek to vie for positioning in "The Groove," an area of the track which allows for the fastest possible movement. But this is more than just a roll-and-move game...
Players can choose a car setup that's either Tight or Loose. A Tight setup is more conservative and safe, while a Loose set up gives more reward at the cost of greater risk. Players can also switch between high and low gear. Special rules cover cornering, getting "out of groove" and "out of shape," and accidents/collisions.
Another interesting feature of the game is the ability to collect Power Points. Cars can gain these when they are caught in traffic or have no legal moves. They can be used later to help with tricky maneuvers.
All cars pit after their 4th and 9th laps. Each car gets a Pit Card which indicates how long the pit stop is how many spaces of movement it gains while exiting.
The game comes in rather large "pizza box" style container with a checkerboard patterned cover.
Components include:
- A large gameboard with a track three spaces wide for the cars to travel on,
- 2 sets of instructions,
- 6 sets of control tables which represent high and low gear for the Loose and Tight car setups,
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