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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Klaude Thomas
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아티스트
Ilya Baranovsky
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인원
게임 소개
수천 년의 미래를 배경으로 한 보드 게임 다크스타는 툰, 우주 만남, 그리고 외교와 같은 고전을 기반으로 한다.
전략적으로 다크스타는 체스 같은 게임을 플레이하지만 게임 메커니즘은 크게 다르다. 당신의 핵심 부품들은 보드를 한 무더기로 옮겨 다니는 비행대들입니다. 보드 자체는 시스템(자원이 위치한 곳)과 하위 섹터(빈 공간)로 그리드 처리된다. 체스에서처럼 기병대들은 보드에서 정사각형으로 움직인다. 게임이 진행되면서 스타게이트는 공간을 비틀어 정사각형의 위치가 서로 바뀌게 됩니다.
체스와 또 다른 큰 차이점은 가위바위보처럼 느낄 수 있는 전술적 코어 카드를 사용하여 갈등이 해결된다는 것이다. 체스와는 달리 말을 공격한다고 해서 반드시 이기는 것은 아니다. 게다가 칙령 카드 게임을 통해 자유로운 움직임과 다른 특별한 행동들을 얻을 수 있습니다.
게임에서 가장 파괴력이 큰 것은 반물질 미사일이다. 당신은 당신의 시스템에 단계별로 미사일을 만들고 당신의 차례에 그것을 발사합니다. 이 미사일들은 세 가지의 서로 다른 심층 방어 코드를 수집하는 게임의 목표가 중요한 이유이다. 미사일 폭발은 광장의 모든 것을 파괴하고 심지어 광장 자체를 태워버려서 아무것도 들어갈 수 없게 한다. 3가지 색상의 심층 방어 코드를 소유하면 당신의 스퀘어 중 일부가 반물질 폭발에 면역이 되어 힘의 균형이 무너지고 승리할 수 있는 기회가 주어집니다.
전략적으로 다크스타는 체스 같은 게임을 플레이하지만 게임 메커니즘은 크게 다르다. 당신의 핵심 부품들은 보드를 한 무더기로 옮겨 다니는 비행대들입니다. 보드 자체는 시스템(자원이 위치한 곳)과 하위 섹터(빈 공간)로 그리드 처리된다. 체스에서처럼 기병대들은 보드에서 정사각형으로 움직인다. 게임이 진행되면서 스타게이트는 공간을 비틀어 정사각형의 위치가 서로 바뀌게 됩니다.
체스와 또 다른 큰 차이점은 가위바위보처럼 느낄 수 있는 전술적 코어 카드를 사용하여 갈등이 해결된다는 것이다. 체스와는 달리 말을 공격한다고 해서 반드시 이기는 것은 아니다. 게다가 칙령 카드 게임을 통해 자유로운 움직임과 다른 특별한 행동들을 얻을 수 있습니다.
게임에서 가장 파괴력이 큰 것은 반물질 미사일이다. 당신은 당신의 시스템에 단계별로 미사일을 만들고 당신의 차례에 그것을 발사합니다. 이 미사일들은 세 가지의 서로 다른 심층 방어 코드를 수집하는 게임의 목표가 중요한 이유이다. 미사일 폭발은 광장의 모든 것을 파괴하고 심지어 광장 자체를 태워버려서 아무것도 들어갈 수 없게 한다. 3가지 색상의 심층 방어 코드를 소유하면 당신의 스퀘어 중 일부가 반물질 폭발에 면역이 되어 힘의 균형이 무너지고 승리할 수 있는 기회가 주어집니다.
Set thousands of years in the future, the board game DarkStar is based on classics such as Dune, Cosmic Encounter, and Diplomacy.
Strategically, DarkStar plays out something like Chess, although the game mechanisms are wildly different. Your key pieces are squadrons that you move around the board in stacks. The board itself being gridded into systems (where resources are located) and subsectors (empty space). Squadrons move from square-to-square on the board as in Chess. As the game proceeds, stargates twist space so that squares change their position relative to one another.
Another big difference from Chess is that conflicts are resolved using tactical core cards that will feel to you more like rock-paper-scissors. Unlike in Chess, attacking pieces won't always win. Furthermore you will get free moves and other kinds of special actions through playing Imperial edict cards.
The most destructive force in the game are antimatter missiles. You build missiles in stages on your systems and launch them during your turn. These missiles are the reason why the goal of the game — collecting three different deep-defense codes — is so important. Missile detonations destroy everything in a square and even burn up the square itself so that nothing can enter it. Owning three colors of deep-defense codes makes some of your squares immune to antimatter detonations, upsetting the balance of power and giving you a chance to win.
Strategically, DarkStar plays out something like Chess, although the game mechanisms are wildly different. Your key pieces are squadrons that you move around the board in stacks. The board itself being gridded into systems (where resources are located) and subsectors (empty space). Squadrons move from square-to-square on the board as in Chess. As the game proceeds, stargates twist space so that squares change their position relative to one another.
Another big difference from Chess is that conflicts are resolved using tactical core cards that will feel to you more like rock-paper-scissors. Unlike in Chess, attacking pieces won't always win. Furthermore you will get free moves and other kinds of special actions through playing Imperial edict cards.
The most destructive force in the game are antimatter missiles. You build missiles in stages on your systems and launch them during your turn. These missiles are the reason why the goal of the game — collecting three different deep-defense codes — is so important. Missile detonations destroy everything in a square and even burn up the square itself so that nothing can enter it. Owning three colors of deep-defense codes makes some of your squares immune to antimatter detonations, upsetting the balance of power and giving you a chance to win.
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