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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jeremy Bushnell, Crystal Olesh
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아티스트
Jeremy Bushnell
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인원
게임 소개
클라운포칼립스는 사악한 광대들에 의해 황폐화된 세상을 배경으로 한 2-4명의 플레이어를 위한 카드 게임이다. 한 플레이어가 광대 역할을 하는데, 그들의 목표는 남아있는 인간들을 납치하여 서커스에 밀어넣는 것이다. 다른 모든 플레이어들은 생존자들을 연기합니다. 생존자들은 폭발한 쓰레기들을 돌아다니며 식량, 구조할 수 있는 물질, 그리고 안전을 찾고 있습니다. 가능한 한 많은 광대들을 죽이려고 애쓰는 사람들 말이야
클라운포칼립스에서 인간 생존자를 연기하는 각 플레이어가 팀을 이끈다. 게임 시작 시 팀은 한 명의 서바이버에 불과하지만 게임의 큰 부분은 다른 서바이버를 구출하고 안전한 곳으로 인도하는 것입니다. 게임 종료 시 안전하게 지키는 생존자 한 명 한 명이 승리할 수 있지만, 게임 진행 중에 대규모 팀이 있을 경우 문제가 발생할 수 있습니다. 팀이 클수록 더 많은 관심을 끌 수 있습니다.
먹이를 주는 것도 힘들어집니다. 고전적인 서바이벌 호러 방식에서는 제한된 수의 식량을 가지고 게임을 시작할 수 있으며, 빠르게 줄어드는 식량을 사용하여 매 턴마다 팀원들에게 먹이를 주어야 합니다. 팀 규모가 너무 커지면 문제가 생깁니다. 그리고 나서 어려운 도덕 계산을 해야 합니다. 누군가를 굶게 내버려두나요? 자신의 팀을 식인시키나요? (각자의 선택에는 장단점이 있습니다.)
팀에게 식량을 공급한 후에는 출장을 선택할 수 있습니다. 여행은 당신이 게임 데크를 통해 이동하면서 자원을 찾고 결국 탈출구를 찾는 주된 방법이다. 게임플레이 영역에는 항상 3개의 카드가 있으며, 여기에는 여행 가능한 3가지 자원이 표시됩니다. 이러한 자원은 위치, 배식량, 살리기, 무기 또는 기타 생존자일 수 있으며, 게임에서 전략적인 생각의 일부는 팀에 필요한 자원을 평가해야 합니다. 한 번에 하나씩만 얻고 나머지는 경쟁자를 위해 남겨둘 수 있습니다.
그리고 물론, 위험도 있다. 광대들은 당신이 그 자원들에 도달하는 것을 막으려 합니다. 그래서, 광대 놀이를 하는 플레이어는 테이블 위의 각 자원 앞에 한 장의 광대 카드를 놓습니다. 여기서 게임이 기싸움이 되는 것이다. 더 크라운즈는 다른 카드보다 강한 카드를 가지고 있습니다. 그래서 그들은 가장 좋은 카드를 어디에 둘지 신중하게 선택해야 합니다. 테이블에 있는 어떤 자원이 누구 차례인 선수에게 가장 가치 있는 것일까요? 그게 바로 광대들이 가장 강하게 방어해야 하는 거야? 아니면 플레이어가 더 적은 자원을 손에 넣기로 결정했을 때 대결하지 않기 위해 더 약한 광대(Crown)를 배치하면서 허세를 부려야 하는가? 상대의 전략적 선택을 예측할 수 있는 것이 이 게임에서 중요한 부분입니다.
일단 여러분이 어떤 자원을 여행하는지(혹은 위험을 감수하고) 선언하고 나면, 광대들은 자원을 방어하기 위해 사용하는 카드를 뒤집고, 그 뒤에 대결이 뒤따릅니다.
클라운포칼립스는 64장의 카드(광대, 생존자, 무기, 샐비지, 그리고 위치)를 포함하고 있으며, 매력적이고 튼튼한 상자 안에 다른 상품들을 포함해요. 광대포칼립스는 재미있고, 불안하고, 도전적이고, 보람차다: 여러분은 그것을 좋아할 것이다.
클라운포칼립스에서 인간 생존자를 연기하는 각 플레이어가 팀을 이끈다. 게임 시작 시 팀은 한 명의 서바이버에 불과하지만 게임의 큰 부분은 다른 서바이버를 구출하고 안전한 곳으로 인도하는 것입니다. 게임 종료 시 안전하게 지키는 생존자 한 명 한 명이 승리할 수 있지만, 게임 진행 중에 대규모 팀이 있을 경우 문제가 발생할 수 있습니다. 팀이 클수록 더 많은 관심을 끌 수 있습니다.
먹이를 주는 것도 힘들어집니다. 고전적인 서바이벌 호러 방식에서는 제한된 수의 식량을 가지고 게임을 시작할 수 있으며, 빠르게 줄어드는 식량을 사용하여 매 턴마다 팀원들에게 먹이를 주어야 합니다. 팀 규모가 너무 커지면 문제가 생깁니다. 그리고 나서 어려운 도덕 계산을 해야 합니다. 누군가를 굶게 내버려두나요? 자신의 팀을 식인시키나요? (각자의 선택에는 장단점이 있습니다.)
팀에게 식량을 공급한 후에는 출장을 선택할 수 있습니다. 여행은 당신이 게임 데크를 통해 이동하면서 자원을 찾고 결국 탈출구를 찾는 주된 방법이다. 게임플레이 영역에는 항상 3개의 카드가 있으며, 여기에는 여행 가능한 3가지 자원이 표시됩니다. 이러한 자원은 위치, 배식량, 살리기, 무기 또는 기타 생존자일 수 있으며, 게임에서 전략적인 생각의 일부는 팀에 필요한 자원을 평가해야 합니다. 한 번에 하나씩만 얻고 나머지는 경쟁자를 위해 남겨둘 수 있습니다.
그리고 물론, 위험도 있다. 광대들은 당신이 그 자원들에 도달하는 것을 막으려 합니다. 그래서, 광대 놀이를 하는 플레이어는 테이블 위의 각 자원 앞에 한 장의 광대 카드를 놓습니다. 여기서 게임이 기싸움이 되는 것이다. 더 크라운즈는 다른 카드보다 강한 카드를 가지고 있습니다. 그래서 그들은 가장 좋은 카드를 어디에 둘지 신중하게 선택해야 합니다. 테이블에 있는 어떤 자원이 누구 차례인 선수에게 가장 가치 있는 것일까요? 그게 바로 광대들이 가장 강하게 방어해야 하는 거야? 아니면 플레이어가 더 적은 자원을 손에 넣기로 결정했을 때 대결하지 않기 위해 더 약한 광대(Crown)를 배치하면서 허세를 부려야 하는가? 상대의 전략적 선택을 예측할 수 있는 것이 이 게임에서 중요한 부분입니다.
일단 여러분이 어떤 자원을 여행하는지(혹은 위험을 감수하고) 선언하고 나면, 광대들은 자원을 방어하기 위해 사용하는 카드를 뒤집고, 그 뒤에 대결이 뒤따릅니다.
클라운포칼립스는 64장의 카드(광대, 생존자, 무기, 샐비지, 그리고 위치)를 포함하고 있으며, 매력적이고 튼튼한 상자 안에 다른 상품들을 포함해요. 광대포칼립스는 재미있고, 불안하고, 도전적이고, 보람차다: 여러분은 그것을 좋아할 것이다.
Clownpocalypse is a card game for 2-4 players, set in a world ravaged by evil clowns. One player plays the Clowns: their goal is to abduct the remaining humans and force them into the Circus. All the other players play Survivors, who roam the blasted wastes in a pitiful search for food, salvageable material, and safety... and who try to take out as many Clowns as possible along the way.
In Clownpocalypse, each player playing a human Survivor leads a Team. At the start of the game your Team is just a single Survivor, but a big part of the game is rescuing other Survivors and attempting to lead them to safety. Each Survivor you shepherd to safety at game's end is worth a victory point, but having a large Team during the course of gameplay can create problems: the larger your Team, the more attention they attract from the Clowns.
It also gets tougher to feed them. In classic survival horror fashion, you start the game with only a limited number of Rations, and you'll need to use your quickly dwindling supply to feed each member of your Team every turn. If your Team gets too large too fast, you're going to have trouble, and then you're going to need to do a hard moral calculus: do you let someone starve? Do you cannibalize your own Team? (Each of these choices has their own pros and cons.)
After you've fed your Team, you get the option to Travel. Traveling is the main way you move through the game deck, uncovering resources and, eventually, the Way Out. There will always be three cards in the gameplay area displaying three possible resources to Travel to. Those resources could be Locations, Rations, Salvage, Weapons, or other Survivors, and part of your strategic thinking in the game will involve assessing which resources your Team really needs--you can only attempt to get one per turn, leaving the rest on the table for your rivals.
And of course, there's danger. The Clowns want to stop you from reaching those resources. So, each turn, the player playing the Clowns places one Clown card, face down, in front of each resource on the table. This is where the game becomes a battle of wits. The Clowns have some cards that are stronger than others, and so they need to carefully choose where they place their best cards. Which resource on the table is the most valuable to the player whose turn it is? Is that the one that the Clowns should defend the strongest? Or should they bluff, placing a weaker Clown there in the event that the player decides to grab up a lesser resource, in the hope of avoiding confrontation? Being able to predict your opponent's strategic choices is an important part of this game.
Once you've declared what resource you're travelling to (or opted to stay put, which has its own risks), the Clowns flip the card they uses to defend that resource, and a confrontation ensues.
Clownpocalypse contains 64 cards (Clowns, Survivors, Weapons, Salvage, and Locations), a set of counters to represent Rations, plus some other goodies in an attractive, sturdy box. Clownpocalypse is hilarious, disturbing, challenging, and rewarding: you're going to love it.
In Clownpocalypse, each player playing a human Survivor leads a Team. At the start of the game your Team is just a single Survivor, but a big part of the game is rescuing other Survivors and attempting to lead them to safety. Each Survivor you shepherd to safety at game's end is worth a victory point, but having a large Team during the course of gameplay can create problems: the larger your Team, the more attention they attract from the Clowns.
It also gets tougher to feed them. In classic survival horror fashion, you start the game with only a limited number of Rations, and you'll need to use your quickly dwindling supply to feed each member of your Team every turn. If your Team gets too large too fast, you're going to have trouble, and then you're going to need to do a hard moral calculus: do you let someone starve? Do you cannibalize your own Team? (Each of these choices has their own pros and cons.)
After you've fed your Team, you get the option to Travel. Traveling is the main way you move through the game deck, uncovering resources and, eventually, the Way Out. There will always be three cards in the gameplay area displaying three possible resources to Travel to. Those resources could be Locations, Rations, Salvage, Weapons, or other Survivors, and part of your strategic thinking in the game will involve assessing which resources your Team really needs--you can only attempt to get one per turn, leaving the rest on the table for your rivals.
And of course, there's danger. The Clowns want to stop you from reaching those resources. So, each turn, the player playing the Clowns places one Clown card, face down, in front of each resource on the table. This is where the game becomes a battle of wits. The Clowns have some cards that are stronger than others, and so they need to carefully choose where they place their best cards. Which resource on the table is the most valuable to the player whose turn it is? Is that the one that the Clowns should defend the strongest? Or should they bluff, placing a weaker Clown there in the event that the player decides to grab up a lesser resource, in the hope of avoiding confrontation? Being able to predict your opponent's strategic choices is an important part of this game.
Once you've declared what resource you're travelling to (or opted to stay put, which has its own risks), the Clowns flip the card they uses to defend that resource, and a confrontation ensues.
Clownpocalypse contains 64 cards (Clowns, Survivors, Weapons, Salvage, and Locations), a set of counters to represent Rations, plus some other goodies in an attractive, sturdy box. Clownpocalypse is hilarious, disturbing, challenging, and rewarding: you're going to love it.
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