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  • 인원

    3-0 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    90-90 분

  • 연령

    0+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

이 모험에서 여러분과 여러분의 친구들은 전설적인 사략꾼들, 빈틈없는 부카니어들, 그리고 피에 굶주린 악당들의 역할을 맡게 됩니다. 그들은 모두 해적들 사이에서 규범과 명예로 묶여 있다.
플레이어가 서로에 대한 음모를 꾸미고 장난을 치면서 코드와 명예는 여러 번 배신당하게 된다. 한 번의 모험은 카드를 섞고 캐릭터를 만들고 전제를 구성하는 등 모든 준비와 계획을 포함하여 대략 1~2시간이 걸린다. 카드만 있으면 게임이 가능하지만, 데이비존스 카운터에서 종이를 이용해 메모를 하고 크로스를 세면 게임을 따라 하기 편할 수 있다. 이 게임은 모두 즐기는 것에 관한 것입니다. 당신의 캐릭터를 복잡하고 재미있는 상황에 몰아넣으세요. 스칼라웨그처럼 욕하다. 운명을 속이고, 전설처럼 행동하고, 피할 수 없는 차가운 무덤이 당신을 부른다면 - 쾅 하고 가라.

플레이어마다 캐릭터가 있습니다. 캐릭터를 만든 후에는 카드와 어드벤처-오-매틱을 사용하여 그랜드를 만들 수 있습니다.
도전적인 모험 모든 장면은 줄거리 반전에서 시작됩니다. 그 반전은 긍정적이거나, 도움이 될 수도 있고, 재미있을 수도 있고, 도전의 형태로 올 수도 있습니다. 플레이어는 손의 카드를 사용하여 도전에 대응합니다. 플레이어가 원하는 만큼 같은 수트의 카드를 플레이할 수 있지만, 도전에 이기기 위해서는 그 값의 합이 적어도 챌린지 카드’s 값과 같아야 한다. 만약 캐릭터가 카드를 손에 들고 도전을 해결할 수 없다면, 배신을 요구하는 상황이 발생할 수 있습니다. 다른 캐릭터의 도전이 승리하는 플레이어가 요청할 경우 해당 캐릭터가 사망할 수 있습니다. 하지만, 캐릭터들 간의 도전은 치명적일 필요는 없다: 캐릭터는 다른 사람을 유혹하거나 그의 모자를 훔치려고 할 수 있다.

해적은 절대 서로를 배신하지 않아 해적 코드도 그렇고... 적어도 생사의 문제가 아니라면... 아니면 사랑에 관한게 아니라면... 아니면 그 안에 금이 없다면... 오, 뭐, 너도 이해하겠지. 선수는 배신을 부르고, 소송을 요청한다. 비록 등장인물들이 도전에 의해 직접 죽을 수는 없다 하더라도 실패와 배신에는 대가가 따른다. 머지않아 무덤의 차가운 팔이 바다의 모든 해적을 맞이할 것이다. 문자 시트마다 12개의 빈 슬롯이 있어야 합니다. 이 슬롯은 캐릭터 실패와 배신 점수를 기록하는 데 사용됩니다. 캐릭터가 챌린지에 실패할 때마다 두 개의 X’가 카운터에 추가됩니다.
캐릭터가 다른 캐릭터를 배신할 때마다 하나의 X가 카운터에 추가됩니다.

그리고 캐릭터가 하나 이상의 X’s를 받을 때마다 카드를 뽑습니다. 카드 값이 문자 시트의 X’s 수보다 작거나 같으면 문자’s 일수에 번호가 매겨지고 그는 망한다.만약 캐릭터가 이미 시트에 12개의 X’s를 가지고 있다면, 그는 13번째 마크를 받았을 때 즉시 망한다.
다음 세 장면 중 어느 장면에서든 불운한 캐릭터가 죽을 것이다. 선수들이 불운한 캐릭터에 너무 애착을 가져서는 안 된다. 그는 그날이 마지막이라는 것을 알기 때문에 창백하거나 심지어 유령처럼 보일 수도 있고 죽음의 징조를 볼 수도 있다.

경기는 언제 어떻게 끝나나요?
게임이 종료되어야 합니다.
• 모험은 결론에 도달했습니다.
• 합의된 제한 시간에 도달했습니다(프로 해적들은 2시간 제한 시간을 사용할 것을 권장합니다).
선수들은 럼을 마시느라 너무 피곤해서 경기를 할 수 없다.
In the adventure, you and your friends (tha' be players later on) take on the roles of legendary privateers, shrewd buccaneers and other kinds of bloodthirsty scallywags. All of whom are tied together by the code and honour amongst pirates.
Both code and honour will be betrayed multiple times as the players plot and make mischief for and against each other. One adventure takes approximately one to two hours, including all preparations and planning, such as shuffling the cards, creating characters and making up the premise. The game is playable with just the cards, but you might find the game easier to follow if you use paper to make notes and count the crosses in the Davy Jones Counter. The game is all about having fun. Push your characters into complicated and fun situations. Curse like a scallywag. Cheat fate, act like a legend, and if the inevitable cold grave calls you - go with a bang.

Each player has a character. After creating the characters, you may use the cards and the adventure-o-matic to create a grand,
challenging adventure. All scenes start from a plot twist. The twists might be positive, helpful, funny or they might come in the shape of a challenge. Players respond to challenges by using cards from their hand. A player may play as many cards of the same suit as he likes, but the sum of their values must be at least equal to the challenge card’s value in order to beat the challenge. If the character is unable to resolve a challenge with the cards in hand, the situation might call for a betrayal. A challenge from another character’s action can kill a character, if the challenge winning player calls for it. However, challenges between characters do not need to be deadly: a character might try to seduce another or steal his hat.

Pirates never betray each other, or the pirate code, Well... at least if it’s not a matter of life and death ... Or if it’s not about love ... Or if there is no gold in it ... Or… well, you get the picture. A player calls for a betrayal, and asks for a suit. Even if the characters cannot die directly from the challenges, there is a price for failure and betrayal. Sooner or later the cold arms of the grave will welcome all pirates of the sea. There should be 12 empty slots in each character sheet. These slots are used to keep score of the character’s failures and betrayals. Each time the character fails a challenge, two X’s are added to the counter.
Each time the character betrays the others, one X is added to the counter.

And each time the character gets one or more X’s - a card is drawn. If the value of the card is equal or less than the number of X’s on the character sheet, the character’s days are numbered and he is doomed.If a character already has 12 X’s on the sheet, he is immediately doomed, when he gets the 13th mark.
A doomed character will die in any of the next three scenes. Players should not feel too attached to a doomed character. He might look pale or even ghostly or see omens of his death for he knows that the day is his last.

When and how does the game end?
The game should end if
• Adventure has reached its conclusion,
• You reach agreed time limit (Professional pirates recommend using 2 hour time limit)
• Players are too tired (of drinking Rum) to play on.

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