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BGG랭킹
BGG전체 : 14419
WARGAMES : 2568
6.8Rommel in North Africa: The War in the Desert 1941-42 (1986) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.33 / 5
-
디자이너
Jon Southard
-
아티스트
Stephen Crane, Richard A. Johnson, Kevin Wilkins
-
인원
게임 소개
사막
세레, 고요하고 영원한 서부 사막이 북아프리카를 가로질러 펼쳐져 있습니다.
이곳 롬멜은 아마도 독일의 가장 위대한 장군들 중 하나일 것이며, 이탈리아 군대와 강력한 독일 기갑부대를 섬멸하여 눈부신 기습으로 사막을 휩쓸었다.
여기서 웨이블, 오친렉, 몽고메리는 적을 격파하고 알렉산드리아를 방어하기 위해 격렬하게 싸웠다.
이곳에서 역사의 위대한 장군들이 현대전의 기동전술을 발전시켰다.
"롬멜(북아프리카): 《사막에서의 전쟁 1941-42"》는 존 사우더드가 디자인하고 1986년 웨스트엔드 게임스가 배급한 2인용 전쟁 게임이다.
게임의 포인트 투 포인트 이동 시스템과 독특한 전투 강화 규칙은 이동과 공급의 경로를 따라 갈등을 채널링하는 동시에 전면적인 매뉴에버 느낌을 자아낸다. 대부분의 데저트 워 게임에서 긴 빌드업은 북아프리카 롬멜에서 경기하는 데 필요한 순간만 있으면 되며, 마누에버와 전투가 대부분의 경기 시간을 흡수한다. 플레이어들은 사막 전쟁의 현실과 흥분을 지루함 없이 경험합니다.
턴은 선수들이 그들의 힘을 얼마나 열심히 밀어내느냐에 따라 몇 분 또는 그 이상 지속될 수 있다. 전쟁 자체와 마찬가지로, 비교적 조용했던 시기는 격렬하고 빠른 전투로 폭발한다.
세 가지 시나리오와 캠페인 게임:
- 롬멜의 첫 번째 공세: 미8군을 상대로 한 첫 번째 극적인 소탕을 묘사한다.
- 크루세이더 작전: 영국의 첫 번째 성공적인 반격작전이 시작된다.
- 가잘라: 다시 활기를 되찾은 아프리카 군단이 고착된 제8군과 대치하고 있다.
- 사막에서의 전쟁: 41년 4월부터 42년 11월까지 20개월간의 전쟁.
세레, 고요하고 영원한 서부 사막이 북아프리카를 가로질러 펼쳐져 있습니다.
이곳 롬멜은 아마도 독일의 가장 위대한 장군들 중 하나일 것이며, 이탈리아 군대와 강력한 독일 기갑부대를 섬멸하여 눈부신 기습으로 사막을 휩쓸었다.
여기서 웨이블, 오친렉, 몽고메리는 적을 격파하고 알렉산드리아를 방어하기 위해 격렬하게 싸웠다.
이곳에서 역사의 위대한 장군들이 현대전의 기동전술을 발전시켰다.
"롬멜(북아프리카): 《사막에서의 전쟁 1941-42"》는 존 사우더드가 디자인하고 1986년 웨스트엔드 게임스가 배급한 2인용 전쟁 게임이다.
게임의 포인트 투 포인트 이동 시스템과 독특한 전투 강화 규칙은 이동과 공급의 경로를 따라 갈등을 채널링하는 동시에 전면적인 매뉴에버 느낌을 자아낸다. 대부분의 데저트 워 게임에서 긴 빌드업은 북아프리카 롬멜에서 경기하는 데 필요한 순간만 있으면 되며, 마누에버와 전투가 대부분의 경기 시간을 흡수한다. 플레이어들은 사막 전쟁의 현실과 흥분을 지루함 없이 경험합니다.
턴은 선수들이 그들의 힘을 얼마나 열심히 밀어내느냐에 따라 몇 분 또는 그 이상 지속될 수 있다. 전쟁 자체와 마찬가지로, 비교적 조용했던 시기는 격렬하고 빠른 전투로 폭발한다.
세 가지 시나리오와 캠페인 게임:
- 롬멜의 첫 번째 공세: 미8군을 상대로 한 첫 번째 극적인 소탕을 묘사한다.
- 크루세이더 작전: 영국의 첫 번째 성공적인 반격작전이 시작된다.
- 가잘라: 다시 활기를 되찾은 아프리카 군단이 고착된 제8군과 대치하고 있다.
- 사막에서의 전쟁: 41년 4월부터 42년 11월까지 20개월간의 전쟁.
The Desert
Sere, serene, eternal, the Western Desert stretches across North Africa.
Here, Rommel - perhaps the greatest of Germany's generals - marshalled Italian troops and powerful German panzer forces to sweep the desert in brilliant blitzkrieg.
Here, Wavell, Auchinleck and Montgomery fought bitterly to destroy the enemy and defend Alexandria.
Here, history's great generals developed the mobile tactics of modern warfare.
"Rommel in North Africa: The War in the Desert 1941-42" is a two-player wargame, designed by Jon Southard and published by West End Games in 1986, depicting the campaigns in North Africa during World War II using a Point-to-Point Movement map and an unusual sequence of play.
The game's Point-to-Point movement system and unique battle reinforcement rules create a sense of sweeping manuever, while channeling conflict along routes of movement and supply. The long buildup periods, that drag on and on in most Desert War wargames, require only moments to play in Rommel in North Africa, while manuever and combat absorb most of the playing time. Players experience the realities and excitement of the Desert War without the boredom.
A turn may last a few minutes or much longer, depending on how hard players are willing to push their forces. Like the war itself, periods of relative quiet explode into furious, quick-playing manuever and combat.
Three scenarios and the Campaign game:
- Rommel's First Offensive: depicts the first dramatic sweep against Eighth Army.
- Operation Crusader: picks up with the first successful British counter offensive.
- Gazala: a revitalized Afrika Korps is faced by an entrenched Eighth Army.
- The War in the Desert: the entire 20-month War, from April '41 to November '42.
Sere, serene, eternal, the Western Desert stretches across North Africa.
Here, Rommel - perhaps the greatest of Germany's generals - marshalled Italian troops and powerful German panzer forces to sweep the desert in brilliant blitzkrieg.
Here, Wavell, Auchinleck and Montgomery fought bitterly to destroy the enemy and defend Alexandria.
Here, history's great generals developed the mobile tactics of modern warfare.
"Rommel in North Africa: The War in the Desert 1941-42" is a two-player wargame, designed by Jon Southard and published by West End Games in 1986, depicting the campaigns in North Africa during World War II using a Point-to-Point Movement map and an unusual sequence of play.
The game's Point-to-Point movement system and unique battle reinforcement rules create a sense of sweeping manuever, while channeling conflict along routes of movement and supply. The long buildup periods, that drag on and on in most Desert War wargames, require only moments to play in Rommel in North Africa, while manuever and combat absorb most of the playing time. Players experience the realities and excitement of the Desert War without the boredom.
A turn may last a few minutes or much longer, depending on how hard players are willing to push their forces. Like the war itself, periods of relative quiet explode into furious, quick-playing manuever and combat.
Three scenarios and the Campaign game:
- Rommel's First Offensive: depicts the first dramatic sweep against Eighth Army.
- Operation Crusader: picks up with the first successful British counter offensive.
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