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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
25-25 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Bully Safe는 괴롭힘 행동을 줄이기 위한 시스템 접근법을 가르치는 교육 카드 게임입니다. 모든 아이들은 목표물이든, 괴롭히는 사람이든, 방관자로서든 괴롭힘 사건에 연루되어 왔다. 선수들은 모든 사람이 괴롭힘을 줄이는데 중요한 역할을 할 수 있다는 것을 배웁니다. 괴롭힘 시도를 막지 못하면 괴롭힘의 대상이 피해자가 된다. 여기에 괴롭히는 학생이 다른 학생을 놀릴 때 웃는 방관자가 자신도 모르게 자신이 추구하는 지위에 보답하며 더 많은 괴롭힘을 부추기고 있다.
다른 행동들처럼, 괴롭힘 행동은 무작위적인 것이 아니라, 오히려 특정한 목표에 의해 동기 부여된다. 대부분의 괴롭힘은 지위, 인기, 권력, 재미 등과 같은 사회적 목표에 의해 유발된다. 이 게임은 학교 공동체의 모든 학생들이 왕따를 지지하거나 그것을 단념시킬 수 있는 능력을 가지고 있다는 것을 강조한다. 학생들은 괴롭힘 상황에서 사용할 구체적이고 비폭력적인 기술을 배웁니다. 게임의 시스템 접근법 외에도, 괴롭힘에 대한 대부분의 다른 접근법과 두 가지 중요한 점에서 다르다. 첫째, 그것은 잠재적으로 긍정적인 구경꾼의 역할에 주목합니다. 둘째, 괴롭힘 행동에 의존하지 않고 목표를 달성하기 위해 사용할 수 있는 긍정적인 기술을 괴롭히는 사람들에게 줍니다.
게임 박스에는 협동 플레이와 경쟁 플레이를 위한 규칙이 모두 포함되어 있습니다. 각 버전에서 플레이어들은 전형적인 중학교 괴롭힘 행동을 묘사한 상황 카드를 읽는다. 그런 다음 플레이어는 대상, 구경꾼, 또는 괴롭히는 사람에게 조언을 제공합니다(괴롭히는 사람이 괴롭힘 대신 친사회적 기술을 사용하여 목표를 달성하는 방법에 대해). 플레이어들은 그들의 건전한 조언으로 토큰을 번다. 학습을 용이하게 하고 플레이어들이 건전한 조언을 할 수 있도록 하기 위해, 이 게임은 대상과 구경꾼들이 괴롭힘을 줄이고 멈추는데 사용할 수 있는 비폭력 기술 목록을 포함하고 있다. 플레이어들은 또한 신뢰할 수 있는 어른에게 도움을 구하는 것이 적절한 때를 배웁니다.
다른 행동들처럼, 괴롭힘 행동은 무작위적인 것이 아니라, 오히려 특정한 목표에 의해 동기 부여된다. 대부분의 괴롭힘은 지위, 인기, 권력, 재미 등과 같은 사회적 목표에 의해 유발된다. 이 게임은 학교 공동체의 모든 학생들이 왕따를 지지하거나 그것을 단념시킬 수 있는 능력을 가지고 있다는 것을 강조한다. 학생들은 괴롭힘 상황에서 사용할 구체적이고 비폭력적인 기술을 배웁니다. 게임의 시스템 접근법 외에도, 괴롭힘에 대한 대부분의 다른 접근법과 두 가지 중요한 점에서 다르다. 첫째, 그것은 잠재적으로 긍정적인 구경꾼의 역할에 주목합니다. 둘째, 괴롭힘 행동에 의존하지 않고 목표를 달성하기 위해 사용할 수 있는 긍정적인 기술을 괴롭히는 사람들에게 줍니다.
게임 박스에는 협동 플레이와 경쟁 플레이를 위한 규칙이 모두 포함되어 있습니다. 각 버전에서 플레이어들은 전형적인 중학교 괴롭힘 행동을 묘사한 상황 카드를 읽는다. 그런 다음 플레이어는 대상, 구경꾼, 또는 괴롭히는 사람에게 조언을 제공합니다(괴롭히는 사람이 괴롭힘 대신 친사회적 기술을 사용하여 목표를 달성하는 방법에 대해). 플레이어들은 그들의 건전한 조언으로 토큰을 번다. 학습을 용이하게 하고 플레이어들이 건전한 조언을 할 수 있도록 하기 위해, 이 게임은 대상과 구경꾼들이 괴롭힘을 줄이고 멈추는데 사용할 수 있는 비폭력 기술 목록을 포함하고 있다. 플레이어들은 또한 신뢰할 수 있는 어른에게 도움을 구하는 것이 적절한 때를 배웁니다.
Bully Safe is an educational card game that teaches a systems approach to reducing bullying behavior. All children have been involved in bullying incidents, whether as a target, a bully, or a bystander. Players learn that everyone can play an important role in reducing bullying. The target of the bullying will become the victim if he/she cannot stop the bullying attempt. In addition, the bystander who laughs when the bully makes fun of another student is unwittingly rewarding the bully with the status he/she seeks and encouraging more bullying.
Like other behavior, bullying behavior is not random, rather it is motivated by specific goals. Most bullying is motivated by social goals, such as status, popularity, power, having fun, etc. The game emphasizes that all students in the school community have the ability to support bullying or to discourage it. Students learn concrete, non-violent skills to use in bullying situations. In addition to the game's systems approach, it differs from most other approaches to bullying in two important respects. First, it pays attention to the potentially positive role of the bystanders. Second, it gives bullies positive skills to use to achieve their goals without resorting to bullying behavior.
The game box includes rules for both cooperative play and competitive play. In each version players read Situation cards that describe typical middle school bullying behavior. Players then offer advice to the target, the bystanders, or the bully (on how the bully can achieve goals using pro-social skills instead of bullying). Players earn tokens for their sound advice. In order to facilitate learning and help the players give sound advice, the game includes a list of non-violent skills that targets and bystanders can use to reduce and stop bullying. Players also learn when it is appropriate to seek help from a trusted adult.
Like other behavior, bullying behavior is not random, rather it is motivated by specific goals. Most bullying is motivated by social goals, such as status, popularity, power, having fun, etc. The game emphasizes that all students in the school community have the ability to support bullying or to discourage it. Students learn concrete, non-violent skills to use in bullying situations. In addition to the game's systems approach, it differs from most other approaches to bullying in two important respects. First, it pays attention to the potentially positive role of the bystanders. Second, it gives bullies positive skills to use to achieve their goals without resorting to bullying behavior.
The game box includes rules for both cooperative play and competitive play. In each version players read Situation cards that describe typical middle school bullying behavior. Players then offer advice to the target, the bystanders, or the bully (on how the bully can achieve goals using pro-social skills instead of bullying). Players earn tokens for their sound advice. In order to facilitate learning and help the players give sound advice, the game includes a list of non-violent skills that targets and bystanders can use to reduce and stop bullying. Players also learn when it is appropriate to seek help from a trusted adult.
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