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BGG랭킹
BGG전체 : 13610
WARGAMES : 2317
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
1200-1200 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.91 / 5
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디자이너
Frédéric Bey
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아티스트
Didier Bourgeois, Christophe Camilotte, Giuseppe Rava
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인원
게임 소개
임페라토르와 얼티머스 로마노룸을 포함하는 시리즈의 두 번째 게임: 라 슈트 드 로마, 셈퍼 빅터는 4세기 로마 제국에 대한 웅장한 전략적 관점을 제공한다. 전체 캠페인은 디오클레티아누스 황제의 퇴위와 함께 시작되며 배교자 율리아누스의 죽음 (360년대 또는 370년대 - 날짜는 가변적임)까지 계속된다. 시나리오는 콘스탄티누스 대왕과 리키니우스 (313-324) 사이의 운명적인 전쟁과 같은 짧은 기간을 다룬다.
지도에는 305년 로마 제국이 12개 교구로 나뉘어져 있다. 제국을 둘러싸고 있는 지역은 야만족과 페르시아 제국이다. 한 바퀴는 1년이다. 부대에는 각각 약 1,000명의 병사를 나타내는 포인트 드 포스(강도 포인트)가 있다. 로마식 단위는 세 가지 종류가 있다. 고향 교구를 떠날 수 없는 리펜스, 집에서 멀리 떨어진 곳에 있는 능력이 제한된 슈도 코미타텐스, 제국과 그 너머 어디든 갈 수 있는 코미타텐스다.
상대는 특이하고 이 시대에 대해 거의 알지 못하는 플레이어들을 수수께끼로 만들 수도 있다. 플레이어 1명(더빙 & 인용;프리무스(Primus)는 황제를 의미한다.로마 황제 프리무스 아우구스투스(Primus Augustus")와 그의 동맹들은 아마도 다른 아우구스투스, 한 두 명의 카이사르, 다른 로마 장군들, 그리고 심지어 로마인이 아닌 사람들을 포함할 것이다. 다른 플레이어(")Secundus", 철자가 잘못됨 "세컨더러스(Secondus")는 자신만의 아우구스티, 시저, 장군, 비로마인 세트를 가지고 있다. 중요한 한계는 아우구스투스와 카이사르 각자가 자신만의 수도를 가지고 있어야 하고, 경기가 시작될 때 6개의 수도 도시만 이용할 수 있다는 것이다. 일곱 번째 콘스탄티노플은 건설될 수도 있지만, 그것의 출현은 확실하지는 않다.
프리무스와 세쿤두스는 세쿤두스의 성공적인 찬탈 또는 아우구스투스나 카이사르가 그의 뒤를 이을 프리무스 아우구스투스가 죽으면서 입장을 바꿀 수 있다. 일반적으로, 세쿤두스보다 프리머스가 되는 것이 낫지만, 영구 세쿤두스가 이기는 것이 불가능하지는 않다.
로마의 지도자는 모두 38명으로 실제 경기와 동시에 경기에 뛰어들며 더 빨리 죽지 않으면 자연사할 위험이 커진다. 이름은 프랑스어 버전으로 표현된다.콘스탄티우스 클로레스를 위한 인용문. 리더는 "Capacité, de Commandion", "Capacité, "Politique"(각 턴의 주도권 결정과 같은 다양한 기능), "Valer Strat´ 및 기타 인용으로 평가됩니다.보너스 택티크"(전투에 유용함). 비록 종교가 실제 삶보다 훨씬 적은 영향을 미치지만, 많은 지도자들도 기독교나 이교도로 표기된다.
플레이하기에 매우 중요한 것은 "스트라타젬"으로, 상대 플레이어에 대한 찬탈, 라이벌 리더 암살, 역병 확산, 야만인 봉기, 제국과 이미 전쟁을 벌이고 있는 야만인들을 진정시키고 적군의 탈영을 부추길 수 있다.
차례는 프리무스 아우구스투스와 세쿤두스 진영에서 가장 높은 등급의 리더의 발레어 스트랫égique를 더하여 결정되는 다양한 이동/전투 단계가 있다. 따라서 게임의 속도는 현재 리더들의 자질에 달려 있습니다.
움직임과 전투는 간단합니다. 리더는 최대 4개의 구역으로 이동하여 적과 마주쳤을 때 정지하고 싸울 수 있습니다. 리더가 없는 유닛은 한 번에 하나의 구역만 이동할 수 있습니다. 전투는 종종 유혈사태가 일어나지만, 약해지거나 제거된 부대는 빠르게 전력으로 복귀한다.
플레이어는 각 턴이 끝날 때마다 승리 포인트를 집계합니다. VP를 획득한 업적은 긴 편이다: 주요 전투에서의 승리(35 PF 이상 교전), 교구 통제, 비로마인 패배, 상대 선수의 통제 영역에서의 비로마군 주둔 등.
플레이어들은 게임의 카운터를 직접 장착하고 잘라야 하는데, 이것은 사소한 작업이다. 사소한 귀찮은 일이지만, 지도에 있는 구역들에 비해 카운터가 너무 큽니다. 영어 번역은 찾기 쉽지만 규칙은 프랑스어로 되어 있다.
지도에는 305년 로마 제국이 12개 교구로 나뉘어져 있다. 제국을 둘러싸고 있는 지역은 야만족과 페르시아 제국이다. 한 바퀴는 1년이다. 부대에는 각각 약 1,000명의 병사를 나타내는 포인트 드 포스(강도 포인트)가 있다. 로마식 단위는 세 가지 종류가 있다. 고향 교구를 떠날 수 없는 리펜스, 집에서 멀리 떨어진 곳에 있는 능력이 제한된 슈도 코미타텐스, 제국과 그 너머 어디든 갈 수 있는 코미타텐스다.
상대는 특이하고 이 시대에 대해 거의 알지 못하는 플레이어들을 수수께끼로 만들 수도 있다. 플레이어 1명(더빙 & 인용;프리무스(Primus)는 황제를 의미한다.로마 황제 프리무스 아우구스투스(Primus Augustus")와 그의 동맹들은 아마도 다른 아우구스투스, 한 두 명의 카이사르, 다른 로마 장군들, 그리고 심지어 로마인이 아닌 사람들을 포함할 것이다. 다른 플레이어(")Secundus", 철자가 잘못됨 "세컨더러스(Secondus")는 자신만의 아우구스티, 시저, 장군, 비로마인 세트를 가지고 있다. 중요한 한계는 아우구스투스와 카이사르 각자가 자신만의 수도를 가지고 있어야 하고, 경기가 시작될 때 6개의 수도 도시만 이용할 수 있다는 것이다. 일곱 번째 콘스탄티노플은 건설될 수도 있지만, 그것의 출현은 확실하지는 않다.
프리무스와 세쿤두스는 세쿤두스의 성공적인 찬탈 또는 아우구스투스나 카이사르가 그의 뒤를 이을 프리무스 아우구스투스가 죽으면서 입장을 바꿀 수 있다. 일반적으로, 세쿤두스보다 프리머스가 되는 것이 낫지만, 영구 세쿤두스가 이기는 것이 불가능하지는 않다.
로마의 지도자는 모두 38명으로 실제 경기와 동시에 경기에 뛰어들며 더 빨리 죽지 않으면 자연사할 위험이 커진다. 이름은 프랑스어 버전으로 표현된다.콘스탄티우스 클로레스를 위한 인용문. 리더는 "Capacité, de Commandion", "Capacité, "Politique"(각 턴의 주도권 결정과 같은 다양한 기능), "Valer Strat´ 및 기타 인용으로 평가됩니다.보너스 택티크"(전투에 유용함). 비록 종교가 실제 삶보다 훨씬 적은 영향을 미치지만, 많은 지도자들도 기독교나 이교도로 표기된다.
플레이하기에 매우 중요한 것은 "스트라타젬"으로, 상대 플레이어에 대한 찬탈, 라이벌 리더 암살, 역병 확산, 야만인 봉기, 제국과 이미 전쟁을 벌이고 있는 야만인들을 진정시키고 적군의 탈영을 부추길 수 있다.
차례는 프리무스 아우구스투스와 세쿤두스 진영에서 가장 높은 등급의 리더의 발레어 스트랫égique를 더하여 결정되는 다양한 이동/전투 단계가 있다. 따라서 게임의 속도는 현재 리더들의 자질에 달려 있습니다.
움직임과 전투는 간단합니다. 리더는 최대 4개의 구역으로 이동하여 적과 마주쳤을 때 정지하고 싸울 수 있습니다. 리더가 없는 유닛은 한 번에 하나의 구역만 이동할 수 있습니다. 전투는 종종 유혈사태가 일어나지만, 약해지거나 제거된 부대는 빠르게 전력으로 복귀한다.
플레이어는 각 턴이 끝날 때마다 승리 포인트를 집계합니다. VP를 획득한 업적은 긴 편이다: 주요 전투에서의 승리(35 PF 이상 교전), 교구 통제, 비로마인 패배, 상대 선수의 통제 영역에서의 비로마군 주둔 등.
플레이어들은 게임의 카운터를 직접 장착하고 잘라야 하는데, 이것은 사소한 작업이다. 사소한 귀찮은 일이지만, 지도에 있는 구역들에 비해 카운터가 너무 큽니다. 영어 번역은 찾기 쉽지만 규칙은 프랑스어로 되어 있다.
The second game in the series that includes Imperator and Ultimus Romanorum: La Chute de Rome, Semper Victor offers a grand strategic view of the Fourth Century Roman Empire. The full campaign opens with the abdication of Emperor Diocletian (305 A.D.) and continues to the death of Julian the Apostate (in the 360's or 370's - the date is variable). Scenarios cover shorter periods, such as the fateful war between Constantine the Great and Licinius (313-324).
The map shows the Roman Empire in 305, divided into zones that, in turn, are grouped into 12 Dioceses, the Imperial administrative districts of that time. Surrounding the Empire are the zones of barbarian peoples and the rival Persian Empire. A turn is one year. Units have Points de Force (Strength Points) representing about 1,000 men each. Roman units come in three types: Ripenses, who cannot leave their home diocese, Pseudo-Comitatenses, whose ability to range far from home is limited, and Comitatenses, who can go anywhere in the Empire and beyond.
The opposing sides are unusual and may puzzle players who know little or nothing about this era. One player (dubbed "Primus") represents the senior Emperor ("Primus Augustus") and his allies, who may include another Augustus, one or two Caesars (junior Emperors), other Roman generals, and even non-Roman peoples. The other player ("Secundus", misspelled "Secondus" in the rules) has his own set of Augusti, Caesars, generals and non-Romans. An important limitation is that each Augustus and Caesar must have a capital of his own, and only six capital cites are available at the beginning of the game. A seventh, Constantinople, may be constructed, though its advent is not a certainty. (Rome, by the way, is not one of the capitals; its political importance had long since faded.)
In the course of play, Primus and Secundus may swap positions as the result of either a successful usurpation plotted by the Secundus or the death of the Primus Augustus without an Augustus or Caesar to succeed him. In general, it is better to be Primus than Secundus, but it isn't impossible for a perpetual Secundus to win.
The Roman leaders are historical figures (38 in all), who enter the game at the same time as in actuality and run an increasing risk of death from natural causes if they aren't killed off sooner. Names are rendered in their French versions, e. g., "Constance Chlore" for Constantius Chlorus. A Leader is rated for "Capacité de Commandement" (number of units he can command), "Capacité Politique" (a variety of functions, such as determination of the initiative each turn), "Valeur Stratégique" (ability to evade combat plus other functions) and "Bonus Tactique" (useful in battles). Many Leaders are also marked as Christian or Pagan, though religion has much less of an impact than it did in real life.
Very important to play are "stratagems", which make it possible to embark on a usurpation against the other player, assassinate rival Leaders, spread plagues, trigger barbarian uprisings, pacify barbarians already at war with the Empire, inspire desertions from enemy ranks, and much else.
Turns have a variable number of movement/combat phases, determined by adding the valeurs stratégiques of the Primus Augustus and the highest rated Leader in the Secundus camp. The pace of the game thus depends on the quality of the current Leaders.
Movement and combat are straightforward. Leaders, accompanied by a number of units up to their capacité de commandement, may move up to four zones, halting and fighting when they encounter enemies. Units without Leaders may move only one zone at a time. Battles are often bloody, but weakened or eliminated units quickly return to full strength.
Players tally Victory Points at the end of each Turn. The list of achievements that garner VP's is long: victory in major battles (35 PF's or more engaged), control of Dioceses, defeat of non-Romans, presence of non-Roman troops in the other player's controlled territory, and so on.
Players must mount and cut the game's counters themselves, which is a non-trivial task. As a minor annoyance, the counters are a bit too big for the zones on the map. The rules are in French, though English translations are easy to find.
The map shows the Roman Empire in 305, divided into zones that, in turn, are grouped into 12 Dioceses, the Imperial administrative districts of that time. Surrounding the Empire are the zones of barbarian peoples and the rival Persian Empire. A turn is one year. Units have Points de Force (Strength Points) representing about 1,000 men each. Roman units come in three types: Ripenses, who cannot leave their home diocese, Pseudo-Comitatenses, whose ability to range far from home is limited, and Comitatenses, who can go anywhere in the Empire and beyond.
The opposing sides are unusual and may puzzle players who know little or nothing about this era. One player (dubbed "Primus") represents the senior Emperor ("Primus Augustus") and his allies, who may include another Augustus, one or two Caesars (junior Emperors), other Roman generals, and even non-Roman peoples. The other player ("Secundus", misspelled "Secondus" in the rules) has his own set of Augusti, Caesars, generals and non-Romans. An important limitation is that each Augustus and Caesar must have a capital of his own, and only six capital cites are available at the beginning of the game. A seventh, Constantinople, may be constructed, though its advent is not a certainty. (Rome, by the way, is not one of the capitals; its political importance had long since faded.)
In the course of play, Primus and Secundus may swap positions as the result of either a successful usurpation plotted by the Secundus or the death of the Primus Augustus without an Augustus or Caesar to succeed him. In general, it is better to be Primus than Secundus, but it isn't impossible for a perpetual Secundus to win.
The Roman leaders are historical figures (38 in all), who enter the game at the same time as in actuality and run an increasing risk of death from natural causes if they aren't killed off sooner. Names are rendered in their French versions, e. g., "Constance Chlore" for Constantius Chlorus. A Leader is rated for "Capacité de Commandement" (number of units he can command), "Capacité Politique" (a variety of functions, such as determination of the initiative each turn), "Valeur Stratégique" (ability to evade combat plus other functions) and "Bonus Tactique" (useful in battles). Many Leaders are also marked as Christian or Pagan, though religion has much less of an impact than it did in real life.
Very important to play are "stratagems", which make it possible to embark on a usurpation against the other player, assassinate rival Leaders, spread plagues, trigger barbarian uprisings, pacify barbarians already at war with the Empire, inspire desertions from enemy ranks, and much else.
Turns have a variable number of movement/combat phases, determined by adding the valeurs stratégiques of the Primus Augustus and the highest rated Leader in the Secundus camp. The pace of the game thus depends on the quality of the current Leaders.
Movement and combat are straightforward. Leaders, accompanied by a number of units up to their capacité de commandement, may move up to four zones, halting and fighting when they encounter enemies. Units without Leaders may move only one zone at a time. Battles are often bloody, but weakened or eliminated units quickly return to full strength.
Players tally Victory Points at the end of each Turn. The list of achievements that garner VP's is long: victory in major battles (35 PF's or more engaged), control of Dioceses, defeat of non-Romans, presence of non-Roman troops in the other player's controlled territory, and so on.
Players must mount and cut the game's counters themselves, which is a non-trivial task. As a minor annoyance, the counters are a bit too big for the zones on the map. The rules are in French, though English translations are easy to find.
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