-
BGG랭킹
BGG전체 : 8470
WARGAMES : 1572
THEMATIC : 1152 -
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
14+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.21 / 5
-
디자이너
Richard Borg
-
아티스트
Wan Chiu, Nate Furman, Zac Pensol, Chris Quilliams, David Wilson
-
인원
게임 소개
게시자의 게임 설명:
그것은 먼 미래이고, 인류는 우주, 시간, 기술을 통해 은하적 도약을 했다. 우리가 알고 있는 삶은 아바돈에서 견디기 위해 고군분투한다. 한때 신비롭고 인간이 아닌 문명의 본거지였던 이 행성은 이제 매우 귀중한 자원을 가진 황량한 황무지가 되었다. 페로늄 파워 크리스털. 이 결정체 안에 들어 있는 상상할 수 없는 에너지는 두 그룹의 인간들이 탐내고 있다: 위성도시국가들과 영연방 동맹. 변형된 군용 차량과 외계 기술 &NDASH로 만들어진 링크스 – 거대한 바이오 메치 슈트를 사용하여, 전쟁 중인 파벌들은 아바돈의 영토 지배를 위해 지겨운 싸움을 벌인다.
아바돈에서 사용하실 수 있는 28" x 19" 전장 게임 보드에는 32개의 디테일한 메흐 피규어, 18개의 독립적인 경관 지형 특징, 100개 이상의 게임 변화 와일드 파이어 및 무기 시스템 카드, 수십 개의 토큰, 전투 주사위, 15개 이상의 미션 시나리오가 포함되어 있습니다. 당신의 충성을 선택하고, 당신이 험난한 지형을 헤쳐나가고, 무작위적이고 기이한 기술적 결함을 극복하기 위해 싸우고, 끝나지 않는 전쟁에서 당신의 적들과 싸우면서 당신의 군대를 멈추지 않고 흥분되게 이끌어라.
아바돈은 2명에서 4명의 플레이어가 펼치는 치열한 미래형 전투 게임이다. 각 시나리오는 사용자 지정이 가능한 전장 게임 보드에 배치되며, 각 팀은 다양한 수의 유닛을 사용한다. 이 게임은 플레이어가 자신의 액티베이션 주사위를 굴려 특정 유닛을 "활성화"하고 이동할 수 있도록 하는 방식으로 진행된다. 이 기계 장치들은 페로늄 파워 크리스털에 의해 동력을 공급받으며, 손상을 입으면 크리스털이 고갈된다. 크리스털이 떨어진 유닛은 기능을 계속할 수 없어 파괴된 것으로 간주된다.
전투는 카드와 주사위를 기반으로 한다. 공격자는 방어하는 적 유닛을 목표로 웨폰 시스템 카드를 펼칩니다. 공격수가 계획한 공격을 모두 펼치면 수비수는 자신의 웨폰 시스템 카드로 방어할 수 있다. 이 카드들은 전투 결과를 결정하는 데 사용되는 주사위 롤을 수정할 수 있습니다. 게다가 링크스의 실험적인 성격과 아바돈 지역에서 일어나는 불가사의한 일들로 인해 일이 잘못될 수 있고 종종 그렇게 될 것이다. 이러한 오작동과 이상한 일은 와일드 파이어 카드로 나타내며, 이 카드의 그림은 가능한 셧다운부터 반중력 서지까지 어떤 결과를 초래할 수 있다.
승리는 선택된 임무 시나리오에 의해 제시된 조건에 따라 결정된다. 일반적으로 승리는 파워 크리스털로 상대방의 유닛에 피해를 입히고 파괴함으로써 달성됩니다. 파괴된 적의 크리스털은 각각 1점씩의 승점이 주어지며, 플레이어는 승리하기 위해 이를 수집해야 한다.
그것은 먼 미래이고, 인류는 우주, 시간, 기술을 통해 은하적 도약을 했다. 우리가 알고 있는 삶은 아바돈에서 견디기 위해 고군분투한다. 한때 신비롭고 인간이 아닌 문명의 본거지였던 이 행성은 이제 매우 귀중한 자원을 가진 황량한 황무지가 되었다. 페로늄 파워 크리스털. 이 결정체 안에 들어 있는 상상할 수 없는 에너지는 두 그룹의 인간들이 탐내고 있다: 위성도시국가들과 영연방 동맹. 변형된 군용 차량과 외계 기술 &NDASH로 만들어진 링크스 – 거대한 바이오 메치 슈트를 사용하여, 전쟁 중인 파벌들은 아바돈의 영토 지배를 위해 지겨운 싸움을 벌인다.
아바돈에서 사용하실 수 있는 28" x 19" 전장 게임 보드에는 32개의 디테일한 메흐 피규어, 18개의 독립적인 경관 지형 특징, 100개 이상의 게임 변화 와일드 파이어 및 무기 시스템 카드, 수십 개의 토큰, 전투 주사위, 15개 이상의 미션 시나리오가 포함되어 있습니다. 당신의 충성을 선택하고, 당신이 험난한 지형을 헤쳐나가고, 무작위적이고 기이한 기술적 결함을 극복하기 위해 싸우고, 끝나지 않는 전쟁에서 당신의 적들과 싸우면서 당신의 군대를 멈추지 않고 흥분되게 이끌어라.
아바돈은 2명에서 4명의 플레이어가 펼치는 치열한 미래형 전투 게임이다. 각 시나리오는 사용자 지정이 가능한 전장 게임 보드에 배치되며, 각 팀은 다양한 수의 유닛을 사용한다. 이 게임은 플레이어가 자신의 액티베이션 주사위를 굴려 특정 유닛을 "활성화"하고 이동할 수 있도록 하는 방식으로 진행된다. 이 기계 장치들은 페로늄 파워 크리스털에 의해 동력을 공급받으며, 손상을 입으면 크리스털이 고갈된다. 크리스털이 떨어진 유닛은 기능을 계속할 수 없어 파괴된 것으로 간주된다.
전투는 카드와 주사위를 기반으로 한다. 공격자는 방어하는 적 유닛을 목표로 웨폰 시스템 카드를 펼칩니다. 공격수가 계획한 공격을 모두 펼치면 수비수는 자신의 웨폰 시스템 카드로 방어할 수 있다. 이 카드들은 전투 결과를 결정하는 데 사용되는 주사위 롤을 수정할 수 있습니다. 게다가 링크스의 실험적인 성격과 아바돈 지역에서 일어나는 불가사의한 일들로 인해 일이 잘못될 수 있고 종종 그렇게 될 것이다. 이러한 오작동과 이상한 일은 와일드 파이어 카드로 나타내며, 이 카드의 그림은 가능한 셧다운부터 반중력 서지까지 어떤 결과를 초래할 수 있다.
승리는 선택된 임무 시나리오에 의해 제시된 조건에 따라 결정된다. 일반적으로 승리는 파워 크리스털로 상대방의 유닛에 피해를 입히고 파괴함으로써 달성됩니다. 파괴된 적의 크리스털은 각각 1점씩의 승점이 주어지며, 플레이어는 승리하기 위해 이를 수집해야 한다.
Game description from the publisher:
It's the distant future, and mankind has taken a galactic leap forward through space, time, and technology. Life as we know it struggles to endure on the Abaddon. Once the home of a mysterious, non-human civilization, the planet is now a desolate wasteland bearing one immensely precious resource: Feronium power crystals. The unimaginable energy contained within the crystals is coveted by two groups of humans: the Satellite City-States and the Commonwealth Alliance. Using Links – giant bio-mech suits made from modified military vehicles and alien technology – the warring factions fight a weary battle for territorial control of the Abaddon.
At your disposal in Abaddon is a 28" x 19" battlefield game board with 32 highly-detailed mech figurines, 18 free-standing landscape terrain features, over 100 game-changing Wild Fire and Weapon System cards, dozens of tokens, battle dice and a Battle Manual containing over 15 mission scenarios. Choose your allegiance and lead your army in non-stop excitement as you forge through unforgiving terrain, fight to overcome random and bizarre technological glitches, and battle your enemies in never-ending war.
Abaddon is a furious, two-to-four-player game of futuristic combat. Each scenario is laid out on the customizable battlefield game board with each side using a varying number of units. The game is played in turns during which a player rolls his Activation Dice, allowing him to "activate" certain units and move them. These mechanical units – Links – are powered by Feronium power crystals, and as they take damage these crystals are depleted. A unit that runs out of crystals is unable to continue functioning and is considered destroyed.
Combat is card- and dice-based. The attacker lays out his Weapon System cards, targeting defending enemy units. Once the attacker has laid out all of his planned attacks, the defender may defend with his own Weapon System cards. These cards can modify the dice rolls that are used to determine the results of the combat. Additionally, due to the experimental nature of the Links and the mysterious happenings in the Abaddon region, things can, and often will, go wrong. These malfunctions and odd happenings are represented by Wild Fire cards, the drawing of which can result in anything from possible shutdowns to anti-gravity surges.
Victory is determined based on stipulations presented by the chosen mission scenarios. Typically, victory is achieved by damaging and destroying your opponent's units by way of their power crystals. Each destroyed enemy crystal is worth one victory point, which players must collect in order to win.
It's the distant future, and mankind has taken a galactic leap forward through space, time, and technology. Life as we know it struggles to endure on the Abaddon. Once the home of a mysterious, non-human civilization, the planet is now a desolate wasteland bearing one immensely precious resource: Feronium power crystals. The unimaginable energy contained within the crystals is coveted by two groups of humans: the Satellite City-States and the Commonwealth Alliance. Using Links – giant bio-mech suits made from modified military vehicles and alien technology – the warring factions fight a weary battle for territorial control of the Abaddon.
At your disposal in Abaddon is a 28" x 19" battlefield game board with 32 highly-detailed mech figurines, 18 free-standing landscape terrain features, over 100 game-changing Wild Fire and Weapon System cards, dozens of tokens, battle dice and a Battle Manual containing over 15 mission scenarios. Choose your allegiance and lead your army in non-stop excitement as you forge through unforgiving terrain, fight to overcome random and bizarre technological glitches, and battle your enemies in never-ending war.
Abaddon is a furious, two-to-four-player game of futuristic combat. Each scenario is laid out on the customizable battlefield game board with each side using a varying number of units. The game is played in turns during which a player rolls his Activation Dice, allowing him to "activate" certain units and move them. These mechanical units – Links – are powered by Feronium power crystals, and as they take damage these crystals are depleted. A unit that runs out of crystals is unable to continue functioning and is considered destroyed.
Combat is card- and dice-based. The attacker lays out his Weapon System cards, targeting defending enemy units. Once the attacker has laid out all of his planned attacks, the defender may defend with his own Weapon System cards. These cards can modify the dice rolls that are used to determine the results of the combat. Additionally, due to the experimental nature of the Links and the mysterious happenings in the Abaddon region, things can, and often will, go wrong. These malfunctions and odd happenings are represented by Wild Fire cards, the drawing of which can result in anything from possible shutdowns to anti-gravity surges.
Victory is determined based on stipulations presented by the chosen mission scenarios. Typically, victory is achieved by damaging and destroying your opponent's units by way of their power crystals. Each destroyed enemy crystal is worth one victory point, which players must collect in order to win.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
668
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
480
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
411
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
385
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
614
-
2024-11-13
-
Lv.18