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BGG랭킹
BGG전체 : 18543
STRATEGY : 2835
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
3.06 / 5
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디자이너
Wombat Sanders
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아티스트
Sylvia Armitstead, Jules Ius
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인원
게임 소개
지구는 아마 망했을 것이고, 소문과 추측이 난무한다. 전세계 신문의 헤드라인은 대중들을 자포자기하게 만들었습니다.
"녹는 북극 만년설" "해수면 상승" "오염!" "인구 과잉! " "핵겨울? 검은 별 염소들? "아이들에게 유성이 떨어질까요? 재앙이 닥친다!"
지구를 탈출하기 위한 경쟁이 시작되었습니다! 세계 각국이 쇠퇴하는 가운데 힘 있는 기업들이 인류의 마지막 희망으로 서 있다. CEO로서 그러한 기업의 경영권을 잡고 우주로 모험을 떠나보자. 당신의 임무를 손에 쥐고; 우주선을 만들고, 자원을 모으고, 기술을 연구하고, 우주 탐험의 위험에서 살아남고, 티켓 판매가 꾸준하게 유지되는 동안, 인류를 보존하라. 경쟁사들보다 한 발 앞서야 한다는 것을 기억하라. 이 회사는 현명한 마케팅 캠페인과 10센트의 선택권을 사용하여 여러분이 막 파멸에서 구한 사람들의 충성심을 살 수 있다!
재난의 방!에서 플레이어들은 임무를 고수하고 식민지를 건설하며 식민지 주민을 구하면 포인트를 얻게 됩니다. CEO로서 기업 재무부를 채우고 최고의 기술에 대한 권리를 보유함으로써 회사의 가치 제안을 구축한 것에 대한 보상도 받게 됩니다. 게임플레이는 빠르고 흥미롭습니다. 사건들과 우주가 제공해야 하는 다양한 위험 요소들은 여러분을 긴장하게 할 것이고, 여러분의 부하들은 앞으로 수십 년 동안 서류작업에 분주하게 할 것입니다!
이 게임은 5단계로 진행된다. 리서치, 플릿, 관리, 수익, 그리고 마지막으로 퍼스트 플레이어 턴 옥션. 모든 플레이어는 다음 단계로 진행하기 전에 차례대로 각 단계를 완료한다. 이것은 게임이 계속 진행되도록 도와주고, 플레이어들이 계속 참여하도록 한다. 연구 단계에서 플레이어는 연구에 비용을 지불하거나 다른 플레이어에게 기술을 라이선스할 수 있습니다. 함대 단계에서 플레이어는 자신이 소유한 함선마다 한 가지 동작을 하게 된다. 매니지먼트 단계는 플레이어가 새로운 선박을 건조하고, 특수 기술 아이템을 만들고, 기술을 퍼블릭 도메인에 판매하는 단계이다. 수익 단계는 플레이어가 지구 상의 홈 오피스에서 적은 급여를 포함하여 힘들게 번 자원을 모으는 단계이다. 그리고 마지막으로, 턴 경매 단계는 누가 먼저 할 것인가에 대한 입찰 전쟁입니다. 경기 시작에는 그렇게 중요하지 않지만, 마지막에는 기념비적인 일이었어요.
"녹는 북극 만년설" "해수면 상승" "오염!" "인구 과잉! " "핵겨울? 검은 별 염소들? "아이들에게 유성이 떨어질까요? 재앙이 닥친다!"
지구를 탈출하기 위한 경쟁이 시작되었습니다! 세계 각국이 쇠퇴하는 가운데 힘 있는 기업들이 인류의 마지막 희망으로 서 있다. CEO로서 그러한 기업의 경영권을 잡고 우주로 모험을 떠나보자. 당신의 임무를 손에 쥐고; 우주선을 만들고, 자원을 모으고, 기술을 연구하고, 우주 탐험의 위험에서 살아남고, 티켓 판매가 꾸준하게 유지되는 동안, 인류를 보존하라. 경쟁사들보다 한 발 앞서야 한다는 것을 기억하라. 이 회사는 현명한 마케팅 캠페인과 10센트의 선택권을 사용하여 여러분이 막 파멸에서 구한 사람들의 충성심을 살 수 있다!
재난의 방!에서 플레이어들은 임무를 고수하고 식민지를 건설하며 식민지 주민을 구하면 포인트를 얻게 됩니다. CEO로서 기업 재무부를 채우고 최고의 기술에 대한 권리를 보유함으로써 회사의 가치 제안을 구축한 것에 대한 보상도 받게 됩니다. 게임플레이는 빠르고 흥미롭습니다. 사건들과 우주가 제공해야 하는 다양한 위험 요소들은 여러분을 긴장하게 할 것이고, 여러분의 부하들은 앞으로 수십 년 동안 서류작업에 분주하게 할 것입니다!
이 게임은 5단계로 진행된다. 리서치, 플릿, 관리, 수익, 그리고 마지막으로 퍼스트 플레이어 턴 옥션. 모든 플레이어는 다음 단계로 진행하기 전에 차례대로 각 단계를 완료한다. 이것은 게임이 계속 진행되도록 도와주고, 플레이어들이 계속 참여하도록 한다. 연구 단계에서 플레이어는 연구에 비용을 지불하거나 다른 플레이어에게 기술을 라이선스할 수 있습니다. 함대 단계에서 플레이어는 자신이 소유한 함선마다 한 가지 동작을 하게 된다. 매니지먼트 단계는 플레이어가 새로운 선박을 건조하고, 특수 기술 아이템을 만들고, 기술을 퍼블릭 도메인에 판매하는 단계이다. 수익 단계는 플레이어가 지구 상의 홈 오피스에서 적은 급여를 포함하여 힘들게 번 자원을 모으는 단계이다. 그리고 마지막으로, 턴 경매 단계는 누가 먼저 할 것인가에 대한 입찰 전쟁입니다. 경기 시작에는 그렇게 중요하지 않지만, 마지막에는 기념비적인 일이었어요.
The Earth is probably doomed, and rumors and speculation run rampant. Newspaper headlines from across the globe stir the populace to desperation:
"MELTING POLAR ICE CAPS" "RISING SEA LEVELS" "POLLUTION!" "OVERPOPULATION!" "NUCLEAR WINTER?" "RAVENOUS BLACK STAR GOATS?" "WILL METEORS STRIKE YOUR CHILDREN?" "DISASTER LOOMS!"
The race to escape Earth has begun! With the world's nations in decline, powerful corporations now stand as humanity's last hope. Take the reins of one such corporation, as CEO, and venture out into space. With your mission in hand; build ships, collect resources, research technologies, survive the dangers of space exploration, and, while ticket sales hold steady, preserve the human race. Remember to stay a step ahead of competing corporations, which can use slick marketing campaigns and 10 cent tchotchkes to buy the loyalty of the people you just saved from certain doom!
In Disaster Looms!, players are rewarded points for sticking to the mission and building colonies, and saving colonists. As you are a CEO you are also rewarded points for filling the Corporate treasury, and building the company's value proposition by retaining rights to the best technologies. Gameplay is fast, and exciting. Events, and the vast variety of hazards that space has to offer will keep you on your toes, and your underlings busy on the paperwork for decades to come!
The game is played in five phases: Research, Fleet, Management, Revenue, and finally First Player Turn Auction. All players will complete each phase, in turn order, before proceeding to the next phase. This helps to keep the game moving, and keeps players engaged. In Research phase players can pay to research, or choose to license another players tech. In the Fleet phase players get one action with each ship they own. The Management phase is when players build new ships, special tech items, and sell technology to the public domain. The Revenue phase is when players collect their hard earned resources, including a small stipend from their home office on Earth. And finally, the turn auction phase is a bidding war for who goes first. Not that important at the start of the game, but monumental for the end.
"MELTING POLAR ICE CAPS" "RISING SEA LEVELS" "POLLUTION!" "OVERPOPULATION!" "NUCLEAR WINTER?" "RAVENOUS BLACK STAR GOATS?" "WILL METEORS STRIKE YOUR CHILDREN?" "DISASTER LOOMS!"
The race to escape Earth has begun! With the world's nations in decline, powerful corporations now stand as humanity's last hope. Take the reins of one such corporation, as CEO, and venture out into space. With your mission in hand; build ships, collect resources, research technologies, survive the dangers of space exploration, and, while ticket sales hold steady, preserve the human race. Remember to stay a step ahead of competing corporations, which can use slick marketing campaigns and 10 cent tchotchkes to buy the loyalty of the people you just saved from certain doom!
In Disaster Looms!, players are rewarded points for sticking to the mission and building colonies, and saving colonists. As you are a CEO you are also rewarded points for filling the Corporate treasury, and building the company's value proposition by retaining rights to the best technologies. Gameplay is fast, and exciting. Events, and the vast variety of hazards that space has to offer will keep you on your toes, and your underlings busy on the paperwork for decades to come!
The game is played in five phases: Research, Fleet, Management, Revenue, and finally First Player Turn Auction. All players will complete each phase, in turn order, before proceeding to the next phase. This helps to keep the game moving, and keeps players engaged. In Research phase players can pay to research, or choose to license another players tech. In the Fleet phase players get one action with each ship they own. The Management phase is when players build new ships, special tech items, and sell technology to the public domain. The Revenue phase is when players collect their hard earned resources, including a small stipend from their home office on Earth. And finally, the turn auction phase is a bidding war for who goes first. Not that important at the start of the game, but monumental for the end.
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