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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 규칙들은 1861년에서 1865년 사이에 일어난 남북전쟁 동안 일어난 교전들을 다루기 위한 것이다. 활동 장소는 북아메리카 동부 해안의 큰 강이다. 그러한 강은 제임스강, 미시시피강, 야주강이 될 것이다. 규칙은 주요 특징들을 전달하고 사소한 사항들을 일반화함으로써 그 시대의 풍미를 주는 플레이 가능한 게임을 제공한다는 구체적인 목적을 가지고 고안되었다. 그 갈등의 간략한 윤곽은 다음과 같다. 양측은 연합군(CSA)과 연합군(USA)으로 알려져 있었다. 연합군은 훨씬 더 큰 함대를 보유하는 경향이 있었다. 처음에 북군 함대는 주로 목선들로 구성되어 있었다. 남군은 신속하게 철갑(극도로 두꺼운 갑옷을 갖춘 무장 용기)을 만들었다. 이 철갑상들은 목선들이 매우 열악하다는 것을 빠르게 증명했다. 이것은 연합군 철갑함 한 척이 네다섯 척의 목선을 흩뿌릴 때 여러 차례 묘사되었다. CSA 함선은 개종하는 경향이 있었다. 엔진, 재질, 무장의 질은 종종 형편없는 쪽으로 크게 변화했다. 미국은 곧 유명한 모니터 설계를 따라 일부 우수한 철갑함을 배치했는데, 전반적으로 긴 CSA 램/철갑함보다 더 나은 함선이었다.
총기에 관한 한 플레이어에게 그 기간 동안 더 많은 느낌을 줄 수 있는 몇 가지 일반적인 것들이 있다. 불과 효과의 원칙은 두 가지 이상으로 떨어졌다. 첫 번째 이상은 “punching”의 이상이었다. 펀칭은 방어구를 뚫고 들어가 내부에 큰 데미지를 주는 개념이었다. 박치기란 갑옷에 너무 세게 부딪혀 판이 떨어져 나가거나 갑옷 너머로 힘이 전달되는 개념이었다. 두 방법 모두 장점이 있지만, 융합된 포탄과 매우 빠른 총과 같은 아이템이 사용 가능해짐에 따라 현대의 사고를 지배하는 것은 펀칭이다.
이 게임을 하기 위해서는 조립해야 할 장비의 양이 많습니다.
1. 600분의 1 규모로 배송됩니다.
2. 함선의 포대를 나타내기 위한 충분한 15mm 축척 수치와 총.
3. 정확한 위치를 나타내는 13mm 크기의 카드 또는 모델.
4. 동그라미 모양의 육각형은 이동용으로 5.5” (각 배당 2개)
6. 평범한 1-6면 주사위.
7. 모래톱과 해안 포대를 위한 풍경.
8. 손상을 기록하기 위한 종이.
9. 파란색 옷이나 비슷한 것.
10. 같이 놀 친구 몇 명.
총기에 관한 한 플레이어에게 그 기간 동안 더 많은 느낌을 줄 수 있는 몇 가지 일반적인 것들이 있다. 불과 효과의 원칙은 두 가지 이상으로 떨어졌다. 첫 번째 이상은 “punching”의 이상이었다. 펀칭은 방어구를 뚫고 들어가 내부에 큰 데미지를 주는 개념이었다. 박치기란 갑옷에 너무 세게 부딪혀 판이 떨어져 나가거나 갑옷 너머로 힘이 전달되는 개념이었다. 두 방법 모두 장점이 있지만, 융합된 포탄과 매우 빠른 총과 같은 아이템이 사용 가능해짐에 따라 현대의 사고를 지배하는 것은 펀칭이다.
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8. 손상을 기록하기 위한 종이.
9. 파란색 옷이나 비슷한 것.
10. 같이 놀 친구 몇 명.
This set of rules are intended to cover the engagements that took place between 1861 and 1865 during the American Civil War. The location of the actions would be on the great rivers of the eastern seaboard of North America. Such rivers would be the James, Mississippi and Yazoo. The rules have been designed with the specific objective of providing a playable game that gives the flavour of the period by imparting the major features and generalising on lesser matters. A brief outline of the conflict would go as follows. The two sides were known as the confederates(CSA) and the Union(USA). The union tended to have a much larger fleet. At the outset the union fleet consisted of mainly wooden vessels. The confederates quickly built ironclads(armoured vessels with extremely thick armour). These ironclads quickly proved wooden ships to be greatly inferior. This was illustrated several times when a single confederate ironclad would scatter four or five wooden ships. The CSA ships tended to be conversions . The quality of engines, materials and armaments varied wildly often toward the poorer end. The USA soon fielded some excellent ironclads along the famous monitor design which overall were better ships than the long CSA Ram/Ironclads.
As far as guns were concerned there are a few generalities that may give the player more feel for the period. The principles of fire and effect fell into two ideals. The first ideal was that of “punching”. Punching was the concept of the round going through the armour and causing great damage inside. Battering was the concept of smashing against the armour so hard that the plates would break off or the force would be transmitted to the area beyond the armour. Both methods have merit but it is punching that rules modern day thinking now that such items as fused shells and very high velocity guns are available.
To play this game there is an amount of equipment to be assembled.
1. Ships to 1/600th scale.
2. Enough 15mm scale figures and guns to represent the gun deck of the ship.
3. A piece of card or model to 13mm scale upon which to put the figures, thus showing the exact position.
4. Hexagons inscribed in 5.5” circles for movement purposes. (2 for each ship)
6. Some ordinary 1-6 sided dice.
7. Some scenery for sandbars and shore batteries.
8. Paper to note down damage.
9. A blue cloth or similar.
10. Some friends with whom to play.
As far as guns were concerned there are a few generalities that may give the player more feel for the period. The principles of fire and effect fell into two ideals. The first ideal was that of “punching”. Punching was the concept of the round going through the armour and causing great damage inside. Battering was the concept of smashing against the armour so hard that the plates would break off or the force would be transmitted to the area beyond the armour. Both methods have merit but it is punching that rules modern day thinking now that such items as fused shells and very high velocity guns are available.
To play this game there is an amount of equipment to be assembled.
1. Ships to 1/600th scale.
2. Enough 15mm scale figures and guns to represent the gun deck of the ship.
3. A piece of card or model to 13mm scale upon which to put the figures, thus showing the exact position.
4. Hexagons inscribed in 5.5” circles for movement purposes. (2 for each ship)
6. Some ordinary 1-6 sided dice.
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