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3.9Ticonderoga: The Battles for Lake George, 1755-1758 (2012) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.40 / 5
-
디자이너
William Nester
-
아티스트
Trevor Holman, Joe Youst
-
인원
게임 소개
(게시자 웹 사이트에서):
타이컨더로가(Ticonderoga)는 허드슨 호 상류와 샹플레인 호 사이의 지역, 특히 조지 호수와 카리용 요새 사이의 지역에서 6차례의 교전을 모의한 것이다. 타이콘데로가)는 프렌치 인디언 전쟁(1755-58) 당시에도 있었다. 게임 시스템은 리더의 중요성을 강조하고, 개인의 명령 능력과 상황, 행운의 역할을 강조한다. 게임 전반에 걸쳐 리더’ 기술은 유닛이 기동하고 싸우면서 테스트되며, 모든 리더는 참여에서 참여까지 다양한 능력을 갖출 수 있다.
이 게임은 많은 무작위화를 포함하므로 모든 게임은 템포가 다를 수 있다. 한 게임이 다른 게임보다 더 많은 병사를 참여시킬 수 있고, 종종 하위 레벨(익명되지 않은) 지도자들의 자질이 다를 것이다. 3개의 캠페인 시나리오와 3개의 레이드 시나리오가 있는데, 긴 게임은 많은 유닛을, 짧은 게임은 적은 유닛을 특징으로 한다. 전략 지도의 각 육각은 1.5마일을 나타내는 반면 전술 지도(타이컨더로가 인근 지역의 경우)의 각 육각은 400야드를 나타낸다. 각 부대는 50명에서 800명으로 구성되며, 리더는 각각 한 명의 지휘관을 나타내며, 때로는 유명한 역사적 인물, 때로는 낮은 계급의 알려지지 않은 사람을 나타낸다.
윌리엄 네스터와 에릭 R이 디자인했습니다. 하비
지도 설계: 조 유스트
카운터: 트레버 홀먼
타이컨더로가(Ticonderoga)는 허드슨 호 상류와 샹플레인 호 사이의 지역, 특히 조지 호수와 카리용 요새 사이의 지역에서 6차례의 교전을 모의한 것이다. 타이콘데로가)는 프렌치 인디언 전쟁(1755-58) 당시에도 있었다. 게임 시스템은 리더의 중요성을 강조하고, 개인의 명령 능력과 상황, 행운의 역할을 강조한다. 게임 전반에 걸쳐 리더’ 기술은 유닛이 기동하고 싸우면서 테스트되며, 모든 리더는 참여에서 참여까지 다양한 능력을 갖출 수 있다.
이 게임은 많은 무작위화를 포함하므로 모든 게임은 템포가 다를 수 있다. 한 게임이 다른 게임보다 더 많은 병사를 참여시킬 수 있고, 종종 하위 레벨(익명되지 않은) 지도자들의 자질이 다를 것이다. 3개의 캠페인 시나리오와 3개의 레이드 시나리오가 있는데, 긴 게임은 많은 유닛을, 짧은 게임은 적은 유닛을 특징으로 한다. 전략 지도의 각 육각은 1.5마일을 나타내는 반면 전술 지도(타이컨더로가 인근 지역의 경우)의 각 육각은 400야드를 나타낸다. 각 부대는 50명에서 800명으로 구성되며, 리더는 각각 한 명의 지휘관을 나타내며, 때로는 유명한 역사적 인물, 때로는 낮은 계급의 알려지지 않은 사람을 나타낸다.
윌리엄 네스터와 에릭 R이 디자인했습니다. 하비
지도 설계: 조 유스트
카운터: 트레버 홀먼
(from the publisher's website:)
Ticonderoga simulates six engagements in the region between the upper Hudson and lower Lake Champlain, specifically the area between northern Lake George and Fort Carillon (a.k.a. Ticonderoga) during the French and Indian War (1755-58). The game system emphasizes the importance of leaders, and highlights the role of individual command skills, circumstances and luck. Throughout the game, leaders’ skills are tested as their units maneuver and fight, and every leader has the capacity to be “inept,” “capable” or “exceptional,” varying from engagement to engagement.
The game includes a lot of randomization; so every game may vary in tempo. One game may involve more soldiers than another, and often the quality of the lower-level (unnamed) leaders will be different. There are three campaign and three raid scenarios, featuring many units for the longer games and fewer for shorter ones (280 counters total). Each hex on the Strategic Map represents 1.5 miles, whereas each hex on the Tactical Map (for the area near Ticonderoga) represents just 400 yards. Individual units represent from 50 to 800 men, and leader chits each represent a single commander, sometimes a famous historical figure, at other times an unknown man of low-rank.
Designed by William Nester and Eric R. Harvey
Map design: Joe Youst
Counters: Trevor Holman
Ticonderoga simulates six engagements in the region between the upper Hudson and lower Lake Champlain, specifically the area between northern Lake George and Fort Carillon (a.k.a. Ticonderoga) during the French and Indian War (1755-58). The game system emphasizes the importance of leaders, and highlights the role of individual command skills, circumstances and luck. Throughout the game, leaders’ skills are tested as their units maneuver and fight, and every leader has the capacity to be “inept,” “capable” or “exceptional,” varying from engagement to engagement.
The game includes a lot of randomization; so every game may vary in tempo. One game may involve more soldiers than another, and often the quality of the lower-level (unnamed) leaders will be different. There are three campaign and three raid scenarios, featuring many units for the longer games and fewer for shorter ones (280 counters total). Each hex on the Strategic Map represents 1.5 miles, whereas each hex on the Tactical Map (for the area near Ticonderoga) represents just 400 yards. Individual units represent from 50 to 800 men, and leader chits each represent a single commander, sometimes a famous historical figure, at other times an unknown man of low-rank.
Designed by William Nester and Eric R. Harvey
Map design: Joe Youst
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