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BGG랭킹
BGG전체 : 23022
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.09 / 5
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디자이너
Edward Beck, Ingo Martin, Josef Ochmann
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아티스트
Angus McBride
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인원
게임 소개
도메인은 게임 워크숍의 던전퀘스트와 매우 유사합니다. 플레이어는 보드의 반대쪽 코너에서 시작하여 무작위로 선택한 타일을 배치하여 이동하면서 던전을 만듭니다. 이 게임의 목표는 보드의 중앙에 있는 보물실에 도달하여 그 안에 들어 있는 귀중한 유물들을 가지고 다시 밖으로 탈출하는 것입니다. 게임을 끝낼 수 있는 방법은 두 가지가 있다. 한 가지 방법은 누군가 마법사의 유물 중 하나를 가지고 지하감옥을 탈출하면, 그들은 승자로 선언되는 것이다. 다른 방법은 선수들이 제한시간을 정하는 것이다. 시간이 지나면 게임은 끝나고 선수들은 자신이 얻은 아이템의 가치를 비교한다. 가장 높은 순위를 가진 아티팩트가 승자로 선언된다. 아티팩트가 없는 경우, 아이템의 총 가치가 가장 높은 플레이어가 승자가 됩니다.
플레이어들은 주로 보드와 경쟁하지만 두 가지 드문 경우 플레이어 간 충돌이 발생할 수 있다. 플레이어는 던전의 주민을 물리치고 자신의 사분면에 타일을 쌓으면 전투 속도를 높일 수 있는 경험치를 얻는다. 게임 구성 요소와 규칙은 영어와 독일어로 작성되어 있습니다.
플레이어들은 주로 보드와 경쟁하지만 두 가지 드문 경우 플레이어 간 충돌이 발생할 수 있다. 플레이어는 던전의 주민을 물리치고 자신의 사분면에 타일을 쌓으면 전투 속도를 높일 수 있는 경험치를 얻는다. 게임 구성 요소와 규칙은 영어와 독일어로 작성되어 있습니다.
Domain is very similar in nature to Dungeonquest from Games Workshop. Players start in opposite corners of the board and create a dungeon as they move along by placing randomly chosen tiles. The goal of the game is to reach the Treasure Chamber in the center of the board and escape back out again with some of the valuable artifacts contained therein. There are two ways the game can end. One way is that once someone escapes the dungeon with one of the Warlock's artifacts, they are declared the winner. The other way is that the players set a time limit. Once time is up, the game is over and players compare the value of the items they have accrued. The one with the highest ranked artifact is declared the winner. If no one has an artifact, then the player with the total highest value in items is the winner.
Players compete mainly against the board, though player-to-player conflict can happen in two rare instances. Players earn experience points for defeating denizens of the dungeon and laying tiles in their own quadrant, and this in turn improves their combat speed. The game components and rules are written in both English and German.
Players compete mainly against the board, though player-to-player conflict can happen in two rare instances. Players earn experience points for defeating denizens of the dungeon and laying tiles in their own quadrant, and this in turn improves their combat speed. The game components and rules are written in both English and German.
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