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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    0-0 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

레그니카 1241은 유럽과 몽골 군대 사이의 전투를 다루고 있다.

경기의 하이라이트는 불균형한 출발군(몽골군에 유리함)과 상대군으로 구성된 다른 부대들이다.

유럽인들은 중기병과 경기병들과 싸운다 - 보병의 도움으로, 몽골군은 가볍고 매우 기동적인 기병으로 대표된다.

이 게임에는 세 가지 시나리오가 포함되어 있다: 하나는 역사적(헨리 II)이고 다른 하나는 가상의("체코 성공", "체코 마일"). 첫 번째 작품에서는 "Henry II" - 실레시아군과 독일군은 몽골군과 단독 대치한다. 두 번째와 세 번째 시나리오에서는 체코군의 성공이 포함되므로 몽골 측에서 더 어려울 수 있다.

각 팀의 목표는 상대의 모든 리더를 제거하는 것이다. 또는 그렇게 할 수 없을 경우 더 많은 점수를 얻는 것이다(각 리더에게 점수를 부여한다, 유닛 파괴 또는 캡처 기준).

이것은 전형적인 헥스 앤 카운터 게임입니다. 각 시나리오별로 진취성이 결정돼 경기 내내 유지된다. 플레이어는 적 유닛이 미스레인지에 진입할 때 가능한 반응과 함께 순서대로 자신의 행동을 수행한다. 예:

1. 플레이어 A가 기병을 이동시킵니다(반격 가능).
2. A 선수의 공격 기병
3. A 플레이어가 보병을 이동시킵니다(반격 가능).
4. A 선수의 공격 보병
5. 플레이어 B가 기병 등을 움직입니다.

이동은 표에 따라 수정됩니다. 전투는 테이블과 주사위 굴리기에서 단위 강도(수식어)를 비교하여 결정된다. 게임 메카닉의 흥미로운 요소로는 유닛의 피로, 사기(양면 트랙에서 측정되며, 밧줄을 당기는 것과 같은 역할을 한다), 기병의 움직임(회전에는 더 많은 공간이 필요하다)이 있다.

이 게임에는 종이 보드 한 개(둘로 테이프로 붙이거나 붙여야 하는 부분), 유닛이 있는 치트(펀치 가능), 추가 치트(표시 "충전", "피로"수정어)가 포함되어 있으며, 잘라내야 한다.

이 게임은 "를 사용합니다.중세&인용; "Taktyka I Strategia"는 Grunwald 1410에도 구현되어 개정 및 업데이트되었다. 따라서 시리즈의 다른 게임과 함께 사용할 수 있습니다.


이 게임의 여러 시나리오가 Taktyka i Strategia 잡지에 게재되었다.
- 오페라샤 크네들릭(37호)
- Okrżenie(37번)
- 평면 오르두(35번)
Legnica 1241 covers the battle between European and Mongol forces.

Highlights of the game are disproportionate starting forces (in favour of the Mongolian army) and different units comprising opposing armies.

Europeans battle with heavy and light cavalry - with some aid of infantry, Mongol forces are represented by light and very mobile horsemen.

There are three scenarios included in the game: one historical (Henry II) and two hypothetical ("Czech succor" and "Czech Mile"). In the first one "Henry II" - Silesian and German forces face the Mongol army alone. In the second and third scenarios - the succor of Czech forces in included, therefore they may be more difficult for the Mongol side.

The goal of each side is to eliminate all leaders of the opponent - or to score more points if this can't be done (points are scored for each leader, destroyed unit or captured standard).

This is a typical hex and counter game. Initiative is determined in each scenario and kept for the entire game. Players perform their actions in order, with possible reactions (when enemy units enter missle range). Example:

1. Player A moves cavalry (reaction fire possible)
2. Cavalry of player A attacks
3. Player A moves infantry (reaction fire possible)
4. Infantry of player A attacks
5. Player B moves cavalry etc.

Movement is modified according to tables. Battles are determined by comparing unit strength (with modifiers) in tables and rolling dice. Interesting elements of game mechanics include: fatigue of units, morale (measured on a two-sided track, it works sort of like pulling a rope) and cavalry movement (turning requires more space).

The game includes: one paper board (made of two parts that should be duct-taped together or glued), chits with units (punchable) and additional chits (for marking "charge", "fatigue" modifiers) that need to be cut out.

This game uses the "Medieval" system of "Taktyka i Strategia", implemented also in Grunwald 1410 - revised and updated. Therefore it can be used with other games from the series.


A number of scenarios for this game was published in Taktyka i Strategia magazine:
- Operacja Knedlik (No. 37)
- Okrążenie (No. 37)
- Plan Ordu (No. 35)

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