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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
1-1 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
-
디자이너
Tom Jolly
-
아티스트
-
인원
게임 소개
빌리지(Village)는 컴퓨터 게임에서 포팅된 최초의 보드 게임 중 하나이다. 안타깝지만 컴퓨터가 쉽게 할 수 있는 모든 부기를 종이에 기록하셔야 합니다. 대부분의 선수들은 인구, 작물, 씨앗, 식량, 무기 등을 끊임없이 계산하고 기록해야 하는 것이 조금 지루하다고 생각할 것이다. 하지만, 우리는 가끔 음식이 오기를 기다리는 동안 그것을 식당에서 한다 - 여러분이 주변에 덜 휴대할 수 있는 게임이 없을 때, 그것은 시간을 보내는 나쁜 방법이 아니다.
게임은 규칙/이벤트 책자, 6면 주사위 3개, 기록 시트 패드로 구성된다. 이 게임은 신화적인 르네상스 왕국을 배경으로 하며, 각 플레이어는 그 왕국에서 별도의 마을을 플레이한다. 매 턴마다 서로 물건을 교환할 수 있지만 이벤트 테이블에 "1"을 굴릴 때만 다른 사람을 공격할 수 있습니다.
게임을 하기 위해 각 플레이어는 기록 시트(게임 지속 시간에 따라 한 명당 한 개 이상 필요)와 연필을 가져간다. 첫 번째 플레이어를 결정하고 시작 마을(금, 땅, 음식, 씨)을 각각 5명씩 적습니다. 씨앗은 농작물이나 저장고로 땅속으로 들어갈 수 있다 - 여러분은 안전을 위해 각각 일부를 가지고 있어야 한다.
선수의 차례가 되면, 그녀는 주사위 세 개를 굴립니다. 빨간색 다이는 아래를 볼 테이블을 나타냅니다. 공격, 재난, 좋은 시간, 혼합 이벤트, 관련된 모든 플레이어 또는 더 많은 혼합 이벤트. 녹색 다이는 "tens"자리이고, 흰색 다이는 "ones"자리이다. 그래서 5, 4, 1의 롤은 테이블 위의 41번 이벤트를 보는 것을 의미합니다. (그것은 나쁜 것입니다, 전염병입니다. 하지만 모두에게 좋지 않습니다.)
플레이어가 이벤트를 해결하면 모든 플레이어가 작물을 수확하고, 무기를 만들고, 사람을 얻고, 음식을 먹고, 다른 플레이어 또는 왕과 물물교환하고, 음식과 씨앗을 저장하고, 씨앗을 심고, 연필로 시트에 기록합니다. 당신은 당신의 사람들에게 무기 제조와 수확을 맡긴다 - 그들은 두 가지를 동시에 할 수 없다. 그리고 다음 플레이어가 이벤트 테이블에서 차례를 지킨 후 모든 플레이어가 수확, 무기, 음식, 씨앗 등을 반복한다. 이것은 몇몇 사람들을 미치게 하는 부분이다 - 많은 기록 보관소가 있다.
게임은 한 플레이어가 20 랜드 단위, 200 골드 또는 35명의 인구에 도달하면 종료된다. 이것들 중 하나를 하면, 네가 이기는 거야.
게임은 규칙/이벤트 책자, 6면 주사위 3개, 기록 시트 패드로 구성된다. 이 게임은 신화적인 르네상스 왕국을 배경으로 하며, 각 플레이어는 그 왕국에서 별도의 마을을 플레이한다. 매 턴마다 서로 물건을 교환할 수 있지만 이벤트 테이블에 "1"을 굴릴 때만 다른 사람을 공격할 수 있습니다.
게임을 하기 위해 각 플레이어는 기록 시트(게임 지속 시간에 따라 한 명당 한 개 이상 필요)와 연필을 가져간다. 첫 번째 플레이어를 결정하고 시작 마을(금, 땅, 음식, 씨)을 각각 5명씩 적습니다. 씨앗은 농작물이나 저장고로 땅속으로 들어갈 수 있다 - 여러분은 안전을 위해 각각 일부를 가지고 있어야 한다.
선수의 차례가 되면, 그녀는 주사위 세 개를 굴립니다. 빨간색 다이는 아래를 볼 테이블을 나타냅니다. 공격, 재난, 좋은 시간, 혼합 이벤트, 관련된 모든 플레이어 또는 더 많은 혼합 이벤트. 녹색 다이는 "tens"자리이고, 흰색 다이는 "ones"자리이다. 그래서 5, 4, 1의 롤은 테이블 위의 41번 이벤트를 보는 것을 의미합니다. (그것은 나쁜 것입니다, 전염병입니다. 하지만 모두에게 좋지 않습니다.)
플레이어가 이벤트를 해결하면 모든 플레이어가 작물을 수확하고, 무기를 만들고, 사람을 얻고, 음식을 먹고, 다른 플레이어 또는 왕과 물물교환하고, 음식과 씨앗을 저장하고, 씨앗을 심고, 연필로 시트에 기록합니다. 당신은 당신의 사람들에게 무기 제조와 수확을 맡긴다 - 그들은 두 가지를 동시에 할 수 없다. 그리고 다음 플레이어가 이벤트 테이블에서 차례를 지킨 후 모든 플레이어가 수확, 무기, 음식, 씨앗 등을 반복한다. 이것은 몇몇 사람들을 미치게 하는 부분이다 - 많은 기록 보관소가 있다.
게임은 한 플레이어가 20 랜드 단위, 200 골드 또는 35명의 인구에 도달하면 종료된다. 이것들 중 하나를 하면, 네가 이기는 거야.
Villages is one of the first "boardgames" ported from a computer game. Unfortunately, that means you have to do all the bookkeeping on paper that the computer could do easily. Most players will find it a bit tedious to constantly have to calculate and record population, crops, seed, food, weapons, etc. However, we sometimes play it at a restaurant while waiting for the food to come - it's not a bad way to pass the time, really, when you don't have less portable games around.
The game consists of a rules/events booklet, three six-sided dice, and a pad of record sheets. The game is set in a mythical Renaissance-era kingdom, with each player playing a separate village in that kingdom. You can trade goods with each other each turn, but can only attack others when you roll a "1" for an event table.
To play, each player takes a record sheet (you may need more than one per person, depending on how long the game lasts) and a pencil. Determine first player, and write down your starting village: 5 each of people, gold, land, food, and seed. The seed can go into either the ground as crops or storage - you should have some of each for safety.
On a player's turn, she rolls the three dice. The red die tells you which table to look under: Attacks, Catastrophes, Good Times, Mixed Events, All Players Involved, or More Mixed Events. The green (or yellow in some sets) die is then the "tens" digit, and the white die the "ones" digit. So a roll of 5, 4, 1 means you look at event #41 on table 5. (That's a bad one, a plague, but it's bad for everybody ...)
Once a player has resolved an event, ALL players Harvest crops, make weapons, get people, eat food, barter with other players or the King, store food and seed, plant seed - record this on your sheet with a pencil. You assign your people to weapon making or harvesting - they can't do both in the same turn. Then the next player takes their turn at the event table, after which ALL players repeat the harvest, weapons, food, seed, etc. This is the part that drives some people crazy - there's a LOT of record keeping.
The game ends when one player reaches either 20 land units, 200 gold, or reaches a population of 35 people. If you do one of these, you win.
The game consists of a rules/events booklet, three six-sided dice, and a pad of record sheets. The game is set in a mythical Renaissance-era kingdom, with each player playing a separate village in that kingdom. You can trade goods with each other each turn, but can only attack others when you roll a "1" for an event table.
To play, each player takes a record sheet (you may need more than one per person, depending on how long the game lasts) and a pencil. Determine first player, and write down your starting village: 5 each of people, gold, land, food, and seed. The seed can go into either the ground as crops or storage - you should have some of each for safety.
On a player's turn, she rolls the three dice. The red die tells you which table to look under: Attacks, Catastrophes, Good Times, Mixed Events, All Players Involved, or More Mixed Events. The green (or yellow in some sets) die is then the "tens" digit, and the white die the "ones" digit. So a roll of 5, 4, 1 means you look at event #41 on table 5. (That's a bad one, a plague, but it's bad for everybody ...)
Once a player has resolved an event, ALL players Harvest crops, make weapons, get people, eat food, barter with other players or the King, store food and seed, plant seed - record this on your sheet with a pencil. You assign your people to weapon making or harvesting - they can't do both in the same turn. Then the next player takes their turn at the event table, after which ALL players repeat the harvest, weapons, food, seed, etc. This is the part that drives some people crazy - there's a LOT of record keeping.
The game ends when one player reaches either 20 land units, 200 gold, or reaches a population of 35 people. If you do one of these, you win.
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