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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-180 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Jim Craig
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아티스트
Jim Craig
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인원
게임 소개
이 게임의 핵심은 함께 제공되는 플라스틱 템플릿입니다. 다른 부품들은 소행성이 인쇄된 종이, 우주선과 전투기의 기록, 그리고 12면체 주사위를 포함한다. 플레이어들은 각 플레이어마다 다른 색상의 펜을 공급해야 한다.
템플릿은 이것을 거의 독특하고 매우 만족스러운 게임으로 만든다. 빈 종이나 제공된 소행성대에서 놀 수 있습니다. 그것은 두 명의 선수 또는 두 팀의 우주선 전투의 간단한 게임입니다.
먼저 우주선을 설계하여 방패, 갑옷, 무기, 격납고 등을 다양한 레벨의 원형 공간에 할당합니다. 원의 중심은 다리와 우주선의 발전소를 상징한다 - 부딪히는 것을 원하지 않을 것이다! 원은 시계처럼 열두 부분으로 나뉘어 있다.
일단 여러분이 배를 가지게 되면, 여러분은 각 기지에 삼각형을 그리고 돌아가면서 움직임을 계획합니다. 템플릿에서 이동을 처리합니다. 이전 위치가 바로 뒤쪽이 되도록 템플릿의 중심을 현재 위치 위로 정렬합니다. 템플릿은 거리의 호로 나뉩니다. 마지막 한 바퀴에서 8개의 호 길이를 이동할 경우 8개의 호가 직선으로 계속 이동합니다. 종이에 이 점을 유의하십시오. 코스를 변경하고자 하는 경우 가속 또는 감속하거나 좌회전 또는 우회전할 수 있습니다. 지도에서 이동할 지점을 찾습니다. 템플릿에 표시된 범위 내에 있어야 합니다. 각 호의 거리에 따라, 그리고 측면 거리에 따라 연료를 연소해야 합니다. 선박 기록에서 확인하십시오.
전투 또한 다양한 무기의 범위를 보여주는 템플릿에 의해 처리된다. 미사일은 손으로 대충 측정할 수 있기 때문에 가장 재미있으며, 원하는 각도와 속도로 발사해야 하지만 정확히는 아닐 수도 있다. 미사일은 방향이나 속도의 변화 없이 두 바퀴를 돌다가 폭발한다. 미사일 폭발로 다칠 수도 있어
템플릿은 이것을 거의 독특하고 매우 만족스러운 게임으로 만든다. 빈 종이나 제공된 소행성대에서 놀 수 있습니다. 그것은 두 명의 선수 또는 두 팀의 우주선 전투의 간단한 게임입니다.
먼저 우주선을 설계하여 방패, 갑옷, 무기, 격납고 등을 다양한 레벨의 원형 공간에 할당합니다. 원의 중심은 다리와 우주선의 발전소를 상징한다 - 부딪히는 것을 원하지 않을 것이다! 원은 시계처럼 열두 부분으로 나뉘어 있다.
일단 여러분이 배를 가지게 되면, 여러분은 각 기지에 삼각형을 그리고 돌아가면서 움직임을 계획합니다. 템플릿에서 이동을 처리합니다. 이전 위치가 바로 뒤쪽이 되도록 템플릿의 중심을 현재 위치 위로 정렬합니다. 템플릿은 거리의 호로 나뉩니다. 마지막 한 바퀴에서 8개의 호 길이를 이동할 경우 8개의 호가 직선으로 계속 이동합니다. 종이에 이 점을 유의하십시오. 코스를 변경하고자 하는 경우 가속 또는 감속하거나 좌회전 또는 우회전할 수 있습니다. 지도에서 이동할 지점을 찾습니다. 템플릿에 표시된 범위 내에 있어야 합니다. 각 호의 거리에 따라, 그리고 측면 거리에 따라 연료를 연소해야 합니다. 선박 기록에서 확인하십시오.
전투 또한 다양한 무기의 범위를 보여주는 템플릿에 의해 처리된다. 미사일은 손으로 대충 측정할 수 있기 때문에 가장 재미있으며, 원하는 각도와 속도로 발사해야 하지만 정확히는 아닐 수도 있다. 미사일은 방향이나 속도의 변화 없이 두 바퀴를 돌다가 폭발한다. 미사일 폭발로 다칠 수도 있어
The heart of this game is the plastic template that comes with it. Other components include paper with asteroids printed on it, pads of space ship and fighter records, and a 12-sided die. Players need to supply their own colored pens, a different color for each player.
The template makes this a nearly unique and very satisfying game. You can play on an empty sheet of paper or on the asteroid fields provided. It's a simple game of space ship combat between either two players or two teams.
You first design your spaceships, assigning shields, armor, weapons, fighter hangars, etc., to spaces in a circle with different levels. The core of the circle represents both the bridge and the power plant of the spaceship - you don't want it hit! The circles are divided into twelve sections, like a clock.
Once you all have ships, you draw a triangle for each base and take turns plotting movement. Movement is handled by the template: line the center of the template over your current position, with your previous position directly to the rear. The template is divided into arcs of distance. If you move eight arc lengths last turn, you will continue to move eight in a straight line - make a slight mark on the paper to note that. If you want to change course, you can either accelerate or decelerate, and/or turn left or right. Find the spot on the map you wish to move to - it has to be within the range shown on the template. For each arc of distance you vary, plus a sideways distance, you must burn fuel - check it off on your ship record.
Combat is also handled by the template, which shows ranges of the various weapons. Missiles are the most fun, as you can only use your hand to measure roughly, and must launch them at an angle and speed fairly close to what you want, but probably not exactly. A missile will travel two turns without change of direction or speed, then explode. It's possible to be hurt by your own missile blast ...
The template makes this a nearly unique and very satisfying game. You can play on an empty sheet of paper or on the asteroid fields provided. It's a simple game of space ship combat between either two players or two teams.
You first design your spaceships, assigning shields, armor, weapons, fighter hangars, etc., to spaces in a circle with different levels. The core of the circle represents both the bridge and the power plant of the spaceship - you don't want it hit! The circles are divided into twelve sections, like a clock.
Once you all have ships, you draw a triangle for each base and take turns plotting movement. Movement is handled by the template: line the center of the template over your current position, with your previous position directly to the rear. The template is divided into arcs of distance. If you move eight arc lengths last turn, you will continue to move eight in a straight line - make a slight mark on the paper to note that. If you want to change course, you can either accelerate or decelerate, and/or turn left or right. Find the spot on the map you wish to move to - it has to be within the range shown on the template. For each arc of distance you vary, plus a sideways distance, you must burn fuel - check it off on your ship record.
Combat is also handled by the template, which shows ranges of the various weapons. Missiles are the most fun, as you can only use your hand to measure roughly, and must launch them at an angle and speed fairly close to what you want, but probably not exactly. A missile will travel two turns without change of direction or speed, then explode. It's possible to be hurt by your own missile blast ...
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