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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.33 / 5
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디자이너
Stephen V. Cole
-
아티스트
-
인원
게임 소개
스타파이어 오리지널은 1975년에 모호하게 출판되었으며, 이후 태스크포스 게임 시리즈의 원형이었다. 프레젠테이션은 미니멀리즘입니다: 대부분 빈 육각시트와 한 페이지의 규칙입니다. 플레이어는 자신의 카운터를 즉흥적으로 만들어야 합니다!
후속작처럼, 이 게임은 우주선들 간의 전투를 묘사한다. 각 함선은 일련의 문자로 표현되며, 각 문자는 시스템(방패, 엔진, 여러 종류의 빔 무기, 어뢰, 총 등)을 나타낸다. 배들은 각자 무기를 발사하고 움직인다. 적중 확률은 범위에 따라 달라집니다. 적중 시 대상의 시스템 중 하나를 파괴하여 점차 화력, 방어력, 속도를 감소시킵니다. 움직임은 단순히 엔진 시스템의 수와 같은 육각형의 수이며 운동량이나 물리학의 다른 합병증은 없다.
세 가지 시나리오가 있다: "주력 함대", "호송 활동&인용 및 "플래닛 어택". 지형은 방사선대나 소행성의 형태로 플레이어의 재량에 따라 추가될 수 있다.
재구현 대상:
스타파이어
후속작처럼, 이 게임은 우주선들 간의 전투를 묘사한다. 각 함선은 일련의 문자로 표현되며, 각 문자는 시스템(방패, 엔진, 여러 종류의 빔 무기, 어뢰, 총 등)을 나타낸다. 배들은 각자 무기를 발사하고 움직인다. 적중 확률은 범위에 따라 달라집니다. 적중 시 대상의 시스템 중 하나를 파괴하여 점차 화력, 방어력, 속도를 감소시킵니다. 움직임은 단순히 엔진 시스템의 수와 같은 육각형의 수이며 운동량이나 물리학의 다른 합병증은 없다.
세 가지 시나리오가 있다: "주력 함대", "호송 활동&인용 및 "플래닛 어택". 지형은 방사선대나 소행성의 형태로 플레이어의 재량에 따라 추가될 수 있다.
재구현 대상:
스타파이어
The original Starfire, obscurely published in 1975, was the prototype for the later Task Force Games series. The presentation is minimalist: a mostly blank hex sheet and one page of rules. Players must improvise their own counters!
Like its successor, the game depicts combat between spaceships. Each ship is represented by a series of letters,with each letter representing a system (shields, engines, several types of beam weapon, torpedoes, guns, etc.). In each turn, ships fire their weapons, then move. The probability of a hit depends upon range. A hit destroys one of the target's systems, gradually reducing its firepower, defenses and speed. Movement is simply a number of hexes equal to the number of engine systems - no momentum or other complications of physics.
There are three scenarios: "Main Battle Fleet", "Convoy Action" and "Planet Assault". Terrain, in the form of radiation belts or asteroids, may be added in the players' discretion.
Re-implemented by:
Starfire
Like its successor, the game depicts combat between spaceships. Each ship is represented by a series of letters,with each letter representing a system (shields, engines, several types of beam weapon, torpedoes, guns, etc.). In each turn, ships fire their weapons, then move. The probability of a hit depends upon range. A hit destroys one of the target's systems, gradually reducing its firepower, defenses and speed. Movement is simply a number of hexes equal to the number of engine systems - no momentum or other complications of physics.
There are three scenarios: "Main Battle Fleet", "Convoy Action" and "Planet Assault". Terrain, in the form of radiation belts or asteroids, may be added in the players' discretion.
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