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BGG랭킹
BGG전체 : 26445
WARGAMES : 4255
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.42 / 5
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디자이너
Richard Borg, Alan R. Moon
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아티스트
Paul Herbert
-
인원
게임 소개
워리어스는 판타지 군사 테마를 가진 카드 게임이자 주사위 굴리기 게임이다. 각 플레이어는 무작위로 11개의 유닛으로 이루어진 군대로 시작합니다. 대부분은 게임의 6가지 유형 중 하나(바바라인, 도블린, 엘프, 트롤, 드워프, 언데드)의 생명체일 것이다. 행운의 플레이어는 마법사(한 종류의 생명체를 공격으로부터 보호하는 것)나 캐터펄트(목표 카드를 파괴할 확률이 50/50인 일회용 무기)를 얻을 수 있다. 생물은 영아, 궁수, 기병의 세 가지 종류가 있다.
군대는 선수들 앞에 정면으로 배치되고, 세 번의 전투가 뒤따른다. 각 라운드가 시작될 때마다 플레이어는 공격 카드를 포함한 추가 카드를 받게 되는데, 이 카드가 없으면 군대는 방어에만 설 수 있다. 공격 카드는 두 가지 유형이 있습니다. 하나(")배틀&인용어;)는 한 유형의 모든 플레이어의 피조물들이 같은 타입이나 공격자가 가장 싫어하는 타입의 피조물들을 공격할 수 있게 해준다. 예를 들어, 엘프는 상대의 엘프나 트롤(엘프의 "천적")을 공격할 수 있다. 다른 유형의 공격 카드(")용병군(Lephant Army")은 다른 유형의 생명체들이 한 종류의 생명체들에 대한 공격에 결합할 수 있게 해주지만, 공격자의 수는 제한한다. 공격 카드는 또한 공격자에게 다양한 보너스를 제공합니다.
공격의 해결은 위험을 모델로 합니다. 공격자는 최대 3개의 주사위를 굴리며, 수비수는 최대 2개까지 굴린다. 궁수가 더 많은 면은 높은 다이롤에 하나를 더한다. 각 면의 가장 높은 롤과 두 번째로 높은 롤을 비교하고, 각각 낮은 롤러는 카드를 잃는다(수비수가 동점을 획득함). 공격은 한쪽이 전멸되거나 공격자가 자발적으로 이탈할 때까지 계속된다. 생존한 기병대를 보유한 공격자는 추가 공격을 할 수 있습니다.
플레이어는 세 번째 라운드가 끝나면 적 유닛을 파괴하고 특정 유형의 생명체를 가장 많이 보유하면 승리 포인트를 얻는다.
군대는 선수들 앞에 정면으로 배치되고, 세 번의 전투가 뒤따른다. 각 라운드가 시작될 때마다 플레이어는 공격 카드를 포함한 추가 카드를 받게 되는데, 이 카드가 없으면 군대는 방어에만 설 수 있다. 공격 카드는 두 가지 유형이 있습니다. 하나(")배틀&인용어;)는 한 유형의 모든 플레이어의 피조물들이 같은 타입이나 공격자가 가장 싫어하는 타입의 피조물들을 공격할 수 있게 해준다. 예를 들어, 엘프는 상대의 엘프나 트롤(엘프의 "천적")을 공격할 수 있다. 다른 유형의 공격 카드(")용병군(Lephant Army")은 다른 유형의 생명체들이 한 종류의 생명체들에 대한 공격에 결합할 수 있게 해주지만, 공격자의 수는 제한한다. 공격 카드는 또한 공격자에게 다양한 보너스를 제공합니다.
공격의 해결은 위험을 모델로 합니다. 공격자는 최대 3개의 주사위를 굴리며, 수비수는 최대 2개까지 굴린다. 궁수가 더 많은 면은 높은 다이롤에 하나를 더한다. 각 면의 가장 높은 롤과 두 번째로 높은 롤을 비교하고, 각각 낮은 롤러는 카드를 잃는다(수비수가 동점을 획득함). 공격은 한쪽이 전멸되거나 공격자가 자발적으로 이탈할 때까지 계속된다. 생존한 기병대를 보유한 공격자는 추가 공격을 할 수 있습니다.
플레이어는 세 번째 라운드가 끝나면 적 유닛을 파괴하고 특정 유형의 생명체를 가장 많이 보유하면 승리 포인트를 얻는다.
Warriors is a card and dice-rolling game with a fantasy military theme. Each player begins with a randomly dealt army of 11 units. Most will be creatures of one of the game's 6 types (Barbarians, Goblins, Elves, Trolls, Dwarves, Undead). A lucky player may also get Wizards (which protect creatures of one type from attack) or Catapults (one-use weapons that have a 50/50 chance of destroying a target card). Creatures come in three varieties (infantry, archers, cavalry).
Armies are placed face-up in front of the players, and three rounds of warfare ensue. At the start of each round, players receive additional cards, including the vital Attack Cards, without which an army can only stand on the defensive. Attack cards are of two types. One ("Battle") allows all of a player's creatures of one type to attack creatures of either the same type or the type that the attacker most dislikes. Elves, for instance, may attack an opponent's Elves or his Trolls (the Elves' "natural enemy".) The other type of Attack Card ("Mercenary Army") allows creatures of different types to combine in an attack against creatures of any one type, but limits the number of attackers. Attack Cards also provide various bonuses to the attacker.
The resolution of attacks is modeled on Risk. The attacker rolls up to three dice, the defender up to two (the number depending on how many infantry each side has in the battle). The side with more archers, if either, adds one to its high die roll. The highest and second highest rolls for each side are compared, and the low roller in each loses a card (with the defender winning ties). The attack continues until one side is wiped out or the attacker voluntarily breaks off. Attackers with surviving cavalry can then make further attacks.
Players gain victory points for enemy units destroyed and for having the most creatures of a particular type at the end of the third round of play.
Armies are placed face-up in front of the players, and three rounds of warfare ensue. At the start of each round, players receive additional cards, including the vital Attack Cards, without which an army can only stand on the defensive. Attack cards are of two types. One ("Battle") allows all of a player's creatures of one type to attack creatures of either the same type or the type that the attacker most dislikes. Elves, for instance, may attack an opponent's Elves or his Trolls (the Elves' "natural enemy".) The other type of Attack Card ("Mercenary Army") allows creatures of different types to combine in an attack against creatures of any one type, but limits the number of attackers. Attack Cards also provide various bonuses to the attacker.
The resolution of attacks is modeled on Risk. The attacker rolls up to three dice, the defender up to two (the number depending on how many infantry each side has in the battle). The side with more archers, if either, adds one to its high die roll. The highest and second highest rolls for each side are compared, and the low roller in each loses a card (with the defender winning ties). The attack continues until one side is wiped out or the attacker voluntarily breaks off. Attackers with surviving cavalry can then make further attacks.
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