-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
알딘은 감히 신들을 거역하는 조상들의 영혼들이지만, 그들은 그들의 어리석음에 대한 처벌로 투옥되고 고립되었다. 저주받은 자들, 운명의 조종자들; 많은 이들이 알딘의 이름들이다. 가장 위대한 소환사들은 여전히 가이아에게 그들을 부를 수 있다. 그들이 투옥에 의해 강요된 많은 규칙들에 의해 제약을 받지만, 그들은 여전히 세계의 운명을 여러 가지 방법으로 바꾸기 위해 그들의 반항을 힘처럼 사용할 수 있다.
어둠 소환 미스틱
레벨 40 버전
att: 3 | 댐: 1 | Def: 9 | 암: 0 | LP: 13 | Res: 11 | Mov: 6/10 | AP 3/4
소환 비용: oo 친화력: 다크
60 | 1 | 안정성: 8 | 충격: +3
타고난 능력: 비행, 무형
운명의 자르기: 알-진 통제구역에 있는 레벨 40 이하의 적 유닛은 그노시스 포인트를 사용할 수 없다.
o - 절대 변화(마법, 효과):
알-진(Al-Dinn)은 다른 레벨 50 이하 유닛의 복제품이 된다. 모든 통계 및 능력(속성, 최대 액션 포인트, 복구, 스킬 및…)을 보유합니다. 그러나 LP와 AP는 변경 시 가지고 있던 것을 그대로 유지하고 있습니다. 복구가 시작될 때 Al-Djinn은 다른 문자를 계속 복사하거나 통계 및 애빌라이트(LP 및 AP 합계 유지)로 되돌릴 수 있습니다.
oo - 재 슬레이브(마법, 효과):
알-딘의 통제 구역 내에 있는 조직의 레벨 20 요원들을 투입하라. 에이전트가 2개의 액션 포인트로 플레이를 시작합니다. 에이전트의 LP가 0 이하가 되면 기능이 중단되거나, 알-드진이 게임을 탈퇴하면 애쉬 슬레이브도 게임에서 제외된다. 이 기능은 여러 개의 애쉬 슬레이브를 얻기 위해 여러 번 사용할 수 있지만 각각 고유한 Upkeep 비용이 있습니다.
유지: o
레벨 50 버전
att: 3 | 댐: 1 | Def: 10 | 암: 0 | LP: 16 | Res: 12 | Mov: 6/10 | AP 3/4**
소환 비용: oo 친화력: 다크
60 | 바인딩: 2 | 안정성: 7 | 충격: +3
타고난 능력: 비행, 무형
운명의 자르기: 알-진 통제구역에 있는 레벨 50 이하의 적 유닛은 그노시스 포인트를 사용할 수 없다.
o - 절대 변화(마법, 효과):
알-진(Al-Dinn)은 다른 레벨 60 이하 유닛의 복제품이 된다. 모든 통계 및 능력(속성, 최대 액션 포인트, 복구, 스킬 및…)을 보유합니다. 그러나 LP와 AP는 변경 시 가지고 있던 것을 그대로 유지하고 있습니다. 복구가 시작될 때 Al-Djinn은 다른 문자를 계속 복사하거나 통계 및 애빌라이트(LP 및 AP 합계 유지)로 되돌릴 수 있습니다.
oo - 재 슬레이브(마법, 효과):
어느 조직의 레벨 25 요원이라도 알-진 통제구역에 투입해 에이전트가 2개의 액션 포인트로 플레이를 시작합니다. 에이전트의 LP가 0 이하가 되면 기능이 중단되거나, 알-드진이 게임을 탈퇴하면 애쉬 슬레이브도 게임에서 제외된다. 이 기능은 여러 개의 애쉬 슬레이브를 얻기 위해 여러 번 사용할 수 있지만 각각 고유한 Upkeep 비용이 있습니다.
유지: o
어둠 소환 미스틱
레벨 40 버전
att: 3 | 댐: 1 | Def: 9 | 암: 0 | LP: 13 | Res: 11 | Mov: 6/10 | AP 3/4
소환 비용: oo 친화력: 다크
60 | 1 | 안정성: 8 | 충격: +3
타고난 능력: 비행, 무형
운명의 자르기: 알-진 통제구역에 있는 레벨 40 이하의 적 유닛은 그노시스 포인트를 사용할 수 없다.
o - 절대 변화(마법, 효과):
알-진(Al-Dinn)은 다른 레벨 50 이하 유닛의 복제품이 된다. 모든 통계 및 능력(속성, 최대 액션 포인트, 복구, 스킬 및…)을 보유합니다. 그러나 LP와 AP는 변경 시 가지고 있던 것을 그대로 유지하고 있습니다. 복구가 시작될 때 Al-Djinn은 다른 문자를 계속 복사하거나 통계 및 애빌라이트(LP 및 AP 합계 유지)로 되돌릴 수 있습니다.
oo - 재 슬레이브(마법, 효과):
알-딘의 통제 구역 내에 있는 조직의 레벨 20 요원들을 투입하라. 에이전트가 2개의 액션 포인트로 플레이를 시작합니다. 에이전트의 LP가 0 이하가 되면 기능이 중단되거나, 알-드진이 게임을 탈퇴하면 애쉬 슬레이브도 게임에서 제외된다. 이 기능은 여러 개의 애쉬 슬레이브를 얻기 위해 여러 번 사용할 수 있지만 각각 고유한 Upkeep 비용이 있습니다.
유지: o
레벨 50 버전
att: 3 | 댐: 1 | Def: 10 | 암: 0 | LP: 16 | Res: 12 | Mov: 6/10 | AP 3/4**
소환 비용: oo 친화력: 다크
60 | 바인딩: 2 | 안정성: 7 | 충격: +3
타고난 능력: 비행, 무형
운명의 자르기: 알-진 통제구역에 있는 레벨 50 이하의 적 유닛은 그노시스 포인트를 사용할 수 없다.
o - 절대 변화(마법, 효과):
알-진(Al-Dinn)은 다른 레벨 60 이하 유닛의 복제품이 된다. 모든 통계 및 능력(속성, 최대 액션 포인트, 복구, 스킬 및…)을 보유합니다. 그러나 LP와 AP는 변경 시 가지고 있던 것을 그대로 유지하고 있습니다. 복구가 시작될 때 Al-Djinn은 다른 문자를 계속 복사하거나 통계 및 애빌라이트(LP 및 AP 합계 유지)로 되돌릴 수 있습니다.
oo - 재 슬레이브(마법, 효과):
어느 조직의 레벨 25 요원이라도 알-진 통제구역에 투입해 에이전트가 2개의 액션 포인트로 플레이를 시작합니다. 에이전트의 LP가 0 이하가 되면 기능이 중단되거나, 알-드진이 게임을 탈퇴하면 애쉬 슬레이브도 게임에서 제외된다. 이 기능은 여러 개의 애쉬 슬레이브를 얻기 위해 여러 번 사용할 수 있지만 각각 고유한 Upkeep 비용이 있습니다.
유지: o
Al'Djinn are ancestral spirits whom dared to defy the gods, they have been imprisoned and isolated as punishment for their foolishness. The Condemned, The Manipulators of Fate … many are the names of the Al'Djinn. The greatest summoners can still call them to Gaia. While they are constrained by the many rules imposed by their imprisonment, they can still use their demigod like powers to alter the destiny of the world in many ways.
Dark Summon Mystic
Level 40 version
Att: 3 | Dam: 1 | Def: 9 | Arm: 0 | LP: 13 | Res: 11 | Mov: 6/10 | AP 3/4
Cost to Summon: oo Affinity: Dark
Atman: 60 | **Bind: 1 | Stability: 8 | Shock: +3
Innate Abilities: Flight, Intangible
Truncation of Fate: Enemy units of level 40 or below in Al-Djinn's control zone can not use Gnosis points.
o - Absolute Change (Magic, Effect):
The Al-Djinn becomes a copy of any other level 50 or lower unit in play. Taking on all of its statistics and abilities (Attributes, Maximum Action Points, Recovery, Skills,…). However, it retains the LP and AP it had when it changed. At the beginning of the recovery Al-Djinn may either continue to copy the other character or may revert to its statistics and abilites (again maintaining LP and AP totals)
oo - Ash Slave (Magic, Effect):
Put a level 20 agent of any organization into play within the Al-Djinn's control zone. The Agent enters play with 2 action points. When the agent's LP reach 0 or less, the ability stops being maintained, or if Al-Djinn leaves the game then the Ash Slave is also removed from the game. This ability can be used multiple times to get multiple Ash Slaves, but each has its own Upkeep cost.
Upkeep: o
Level 50 version
Att: 3 | Dam: 1 | Def: 10 | Arm: 0 | LP: 16 | Res: 12 | Mov: 6/10 | AP 3/4**
Cost to Summon: oo Affinity: Dark
Atman: 60 | Bind: 2 | Stability: 7 | Shock: +3
Innate Abilities: Flight, Intangible
Truncation of Fate: Enemy units of level 50 or below in Al-Djinn's control zone can not use Gnosis points.
o - Absolute Change (Magic, Effect):
The Al-Djinn becomes a copy of any other level 60 or lower unit in play. Taking on all of its statistics and abilities (Attributes, Maximum Action Points, Recovery, Skills,…). However, it retains the LP and AP it had when it changed. At the beginning of the recovery Al-Djinn may either continue to copy the other character or may revert to its statistics and abilites (again maintaining LP and AP totals)
oo - Ash Slave (Magic, Effect):
Put a level 25 agent of any organization into play within the Al-Djinn's control zone. The Agent enters play with 2 action points. When the agent's LP reach 0 or less, the ability stops being maintained, or if Al-Djinn leaves the game then the Ash Slave is also removed from the game. This ability can be used multiple times to get multiple Ash Slaves, but each has its own Upkeep cost.
Upkeep: o
Dark Summon Mystic
Level 40 version
Att: 3 | Dam: 1 | Def: 9 | Arm: 0 | LP: 13 | Res: 11 | Mov: 6/10 | AP 3/4
Cost to Summon: oo Affinity: Dark
Atman: 60 | **Bind: 1 | Stability: 8 | Shock: +3
Innate Abilities: Flight, Intangible
Truncation of Fate: Enemy units of level 40 or below in Al-Djinn's control zone can not use Gnosis points.
o - Absolute Change (Magic, Effect):
The Al-Djinn becomes a copy of any other level 50 or lower unit in play. Taking on all of its statistics and abilities (Attributes, Maximum Action Points, Recovery, Skills,…). However, it retains the LP and AP it had when it changed. At the beginning of the recovery Al-Djinn may either continue to copy the other character or may revert to its statistics and abilites (again maintaining LP and AP totals)
oo - Ash Slave (Magic, Effect):
Put a level 20 agent of any organization into play within the Al-Djinn's control zone. The Agent enters play with 2 action points. When the agent's LP reach 0 or less, the ability stops being maintained, or if Al-Djinn leaves the game then the Ash Slave is also removed from the game. This ability can be used multiple times to get multiple Ash Slaves, but each has its own Upkeep cost.
Upkeep: o
Level 50 version
Att: 3 | Dam: 1 | Def: 10 | Arm: 0 | LP: 16 | Res: 12 | Mov: 6/10 | AP 3/4**
Cost to Summon: oo Affinity: Dark
Atman: 60 | Bind: 2 | Stability: 7 | Shock: +3
Innate Abilities: Flight, Intangible
Truncation of Fate: Enemy units of level 50 or below in Al-Djinn's control zone can not use Gnosis points.
o - Absolute Change (Magic, Effect):
The Al-Djinn becomes a copy of any other level 60 or lower unit in play. Taking on all of its statistics and abilities (Attributes, Maximum Action Points, Recovery, Skills,…). However, it retains the LP and AP it had when it changed. At the beginning of the recovery Al-Djinn may either continue to copy the other character or may revert to its statistics and abilites (again maintaining LP and AP totals)
oo - Ash Slave (Magic, Effect):
Put a level 25 agent of any organization into play within the Al-Djinn's control zone. The Agent enters play with 2 action points. When the agent's LP reach 0 or less, the ability stops being maintained, or if Al-Djinn leaves the game then the Ash Slave is also removed from the game. This ability can be used multiple times to get multiple Ash Slaves, but each has its own Upkeep cost.
Upkeep: o
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
536
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
436
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
376
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
342
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18