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BGG랭킹
BGG전체 : 9622
WARGAMES : 1314
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
150-150 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.62 / 5
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디자이너
Don Hanle, Mark Miklos
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아티스트
Charles Kibler, Mike Lemick, Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch, Gilbert Stuart
-
인원
게임 소개
제8권은 18세기 인디언 전투의 독특한 양상을 묘사하기 위해 핵심 시리즈 규칙에 몇 가지 새로운 특징을 도입했다.
뉴타운은 인도 전쟁의 개별적 성격을 모방한 3단계 이동 시스템을 포함하고 있다. 소규모 전쟁 당사자들은 지휘관의 명령에 따르기 보다는 자신의 의지에 따라 행동하는 경우가 많았다.”
이 게임에는 두 종류의 기회 카드가 포함되어 있다. 각 플레이어는 하나의 카드로 게임을 시작하고, 인도 플레이어는 게임에서 취한 행동을 통해 하나 더 얻을 수 있는 반면, 미국 플레이어는 게임 내내 추가 카드를 구매할 수 있는 모멘텀을 사용할 수 있다.
게임 전 인디언 강화와 제한된 미국 정보 제공은 수적으로 열세인 인도 군대에 플레이 밸런스를 제공하는 데 도움이 된다. 인도 증원군도 옵션으로 이용할 수 있다.
뉴타운은 또한 인디언의 명예, 포격에서의 해결, 흉포함, 회피에 대한 규칙도 포함하고 있다.
오리스카니에서는 인도 선수&rsquo의 비밀스러운 경기 전 매복 헥스 선택과 허키머&rsquo의 턴 바이 턴 선택이 경기 진로에 지대한 영향을 미칠 것으로 보인다. Ft와의 근접성. 스탠윅스만이 고려해야 할 것은 아니다. 부대가 가속도로 이동하는 동안 매복 공격을 받으면 매복하는 인디언들이 유리해진다. 반면에, 허키머가 조심스럽게 접근한다면 매복으로부터 더 잘 방어할 수 있지만 구조 작업이 너무 느리게 진행되어 군의 사기를 잃을 위험이 있다.
허키머’s 트라이언 카운티 민병대는 특수 2단 1점 유닛으로 구성되어 있어 각 유닛이 스텝을 잃고 전투를 계속할 수 있다. 이 편법은 두 세력 사이에 일어난 싸움의 강도를 반영하기 위해 사용된다. 오리스카니의 민병대는 거의 6시간 동안 노련한 전열 부대처럼 싸웠다.
오리스카니는 또한 매복 전후의 플레이 순서와 미국의 보급 마차 약탈, 약탈, 미군 수비대 포격, 폭풍의 가능성을 포함하고 있다.
2개의 에라타 카운터가 C3i #27 (2013)에 포함되어 있습니다.
뉴타운은 인도 전쟁의 개별적 성격을 모방한 3단계 이동 시스템을 포함하고 있다. 소규모 전쟁 당사자들은 지휘관의 명령에 따르기 보다는 자신의 의지에 따라 행동하는 경우가 많았다.”
이 게임에는 두 종류의 기회 카드가 포함되어 있다. 각 플레이어는 하나의 카드로 게임을 시작하고, 인도 플레이어는 게임에서 취한 행동을 통해 하나 더 얻을 수 있는 반면, 미국 플레이어는 게임 내내 추가 카드를 구매할 수 있는 모멘텀을 사용할 수 있다.
게임 전 인디언 강화와 제한된 미국 정보 제공은 수적으로 열세인 인도 군대에 플레이 밸런스를 제공하는 데 도움이 된다. 인도 증원군도 옵션으로 이용할 수 있다.
뉴타운은 또한 인디언의 명예, 포격에서의 해결, 흉포함, 회피에 대한 규칙도 포함하고 있다.
오리스카니에서는 인도 선수&rsquo의 비밀스러운 경기 전 매복 헥스 선택과 허키머&rsquo의 턴 바이 턴 선택이 경기 진로에 지대한 영향을 미칠 것으로 보인다. Ft와의 근접성. 스탠윅스만이 고려해야 할 것은 아니다. 부대가 가속도로 이동하는 동안 매복 공격을 받으면 매복하는 인디언들이 유리해진다. 반면에, 허키머가 조심스럽게 접근한다면 매복으로부터 더 잘 방어할 수 있지만 구조 작업이 너무 느리게 진행되어 군의 사기를 잃을 위험이 있다.
허키머’s 트라이언 카운티 민병대는 특수 2단 1점 유닛으로 구성되어 있어 각 유닛이 스텝을 잃고 전투를 계속할 수 있다. 이 편법은 두 세력 사이에 일어난 싸움의 강도를 반영하기 위해 사용된다. 오리스카니의 민병대는 거의 6시간 동안 노련한 전열 부대처럼 싸웠다.
오리스카니는 또한 매복 전후의 플레이 순서와 미국의 보급 마차 약탈, 약탈, 미군 수비대 포격, 폭풍의 가능성을 포함하고 있다.
2개의 에라타 카운터가 C3i #27 (2013)에 포함되어 있습니다.
Volume VIII introduces several new features to the core series rules in order to portray the unique aspects of Indian combat in the 18th century.
Newtown includes a three-tiered movement system that simulates the individual nature of Indian warfare. Small war parties often acted according to their own will rather than following orders from “commanding officers.”
The game includes two decks of opportunity cards. Each player starts the game with one card and, while the Indian player can “earn” one more by actions taken in the game, the American player may use momentum to “purchase” additional cards throughout the game.
Pre-game Indian Enhancement and limited American intelligence help provide play balance to an outnumbered Indian army. Optional Indian reinforcements are also available.
Newtown also includes rules for Indian honor, resolve under artillery fire, ferocity and evasion.
In Oriskany, the Indian player’s secret pre-game selection of the ambush hex and the American player’s turn-by-turn choice for Herkimer’s rate of march will have profound effect on the course of play. Proximity to Ft. Stanwix is not the only thing that must be taken into account. If the column is ambushed while moving at an accelerated rate the ambushing Indians receive advantages. On the other hand, if Herkimer approaches cautiously he can better defend against an ambush but risks losing army morale for progressing too slowly with the rescue effort.
Herkimer’s Tryon County Militia is made up of special 2-step, 1-strength point units permitting each unit to take a step loss and continue to fight. This expedient is used to reflect the intensity of the fighting that occurred between the two forces. Militia at Oriskany fought like veteran line units, giving and asking no quarter, for nearly six straight hours.
Oriskany also includes pre and post-ambush Sequences of Play and rules for laagering and limbering the American supply wagons, looting, detaching American garrison artillery and the possibility of storms.
2 errata counters are included in C3i #27 (2013)
Newtown includes a three-tiered movement system that simulates the individual nature of Indian warfare. Small war parties often acted according to their own will rather than following orders from “commanding officers.”
The game includes two decks of opportunity cards. Each player starts the game with one card and, while the Indian player can “earn” one more by actions taken in the game, the American player may use momentum to “purchase” additional cards throughout the game.
Pre-game Indian Enhancement and limited American intelligence help provide play balance to an outnumbered Indian army. Optional Indian reinforcements are also available.
Newtown also includes rules for Indian honor, resolve under artillery fire, ferocity and evasion.
In Oriskany, the Indian player’s secret pre-game selection of the ambush hex and the American player’s turn-by-turn choice for Herkimer’s rate of march will have profound effect on the course of play. Proximity to Ft. Stanwix is not the only thing that must be taken into account. If the column is ambushed while moving at an accelerated rate the ambushing Indians receive advantages. On the other hand, if Herkimer approaches cautiously he can better defend against an ambush but risks losing army morale for progressing too slowly with the rescue effort.
Herkimer’s Tryon County Militia is made up of special 2-step, 1-strength point units permitting each unit to take a step loss and continue to fight. This expedient is used to reflect the intensity of the fighting that occurred between the two forces. Militia at Oriskany fought like veteran line units, giving and asking no quarter, for nearly six straight hours.
Oriskany also includes pre and post-ambush Sequences of Play and rules for laagering and limbering the American supply wagons, looting, detaching American garrison artillery and the possibility of storms.
2 errata counters are included in C3i #27 (2013)
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