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BGG랭킹
BGG전체 : 20549
ABSTRACTS : 1030
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-20 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.83 / 5
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디자이너
Alfonso X de Castille, Jorge Yañez
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아티스트
Mariela Arratia, Dieter Zander
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인원
게임 소개
앨커키 게임은 5 x 5 포인트의 특별한 보드에서 행해지며, 그 사이에 허용되는 움직임을 나타낸다. 판을 그리는 것은 쉽다. 먼저 5 x 5 직교 격자를 그립니다. 각 모서리에서 반대쪽 모서리까지 두 개의 대각선을 그립니다. 마지막으로 각 변의 중간점을 연결하는 정사각형 형태로 4개의 대각선을 그리세요.
앨커키는 드로츠(체커)와 비슷한 방식으로 12개의 검은색 피스와 12개의 흰색 피스로 플레이한다.
검은색 피스를 플레이하는 플레이어는 플레이어가 볼 때 가장 가까운 2열의 10포인트와 가운데 줄의 가장 오른쪽 2포인트에 각각 배치한다. 다른 플레이어는 정확히 같은 방식으로 흰 조각을 세팅합니다. 이것은 조각 없이 중간 지점만 남습니다. 상대편 피스를 모두 가져가거나 상대가 움직이지 못하게 포지션을 연출하는 것이 게임의 목적이다.
놀다
플레이어들은 돌아가면서 자신의 피스 중 하나를 움직입니다. 조각은 판에 새겨진 선을 따라서만 움직일 수 있다. 각 턴마다 피스는 캡처 동작이나 일반적인 동작을 합니다.
상대편 피스가 옆에 있고 상대편 피스 바로 너머 지점이 비어 있을 때마다 상대편 피스를 잡을 수 있다. 조각은 단순히 그 너머의 빈 지점으로 껑충껑충 뛰어서 보드에서 떼어내면 된다. 일반적인 움직임과 달리, 캡처 동작은 여러 개의 홉으로 구성될 수 있다 - 만약 한 조각이 상대방의 말을 가져가고 새로운 위치가 다른 말을 가져가도록 허용한다면, 그것은 즉시 그렇게 할 수 있다. 이 동작은 캡처 피스의 위치가 더 이상 피스를 가져갈 수 없거나 플레이어가 다른 피스를 캡처할 수 있지만 하지 않기로 결정할 때 종료된다.
일반적인 이동은 단순히 선을 따라 인접한 점으로 조각을 이동시킴으로써 이루어집니다.
마무리
게임은 먼저 상대편 말을 모두 가져가는 플레이어가 이기거나 더 이상 말을 가져가지 않을 것이 확실해지면 더 많은 말을 가진 플레이어가 승리한다. 대신, 한 플레이어는 다른 플레이어가 움직이지 못하게 함으로써 승리할 수 있다.
무승부는 경기 중 어느 시점에서나 합의에 의해 발생한다. 더 이상 피스를 가져가지 않을 것이 분명해지고 두 선수의 피스 수가 같을 경우 무승부를 결정한다. 추첨은 매우 흔하다.
아리 반 데르 스토프의 복원은 다음과 같다.
체스와 앨커키와 관련된 그의 책 드로츠(2005)에서 아리 반 데르 스토프는 알커키 데 도제가 중세 시대에 다음과 같은 규칙에 의해 행해졌다고 주장한다. 카운터는 짧은 도약으로 앞뒤로 움직이며 캡처할 수 있다. 캡처는 필수가 아닙니다. 카운터는 마지막 순위에서 술탄으로 승격됩니다. 술탄(왕)은 사방으로 이동하고 생포한다. 카운터는 게시판의 패턴을 따를 의무가 있습니다. 목표는 상대방의 카운터를 모두 잡는 것입니다.
중세 알커키에는 두 가지 변종이 있었다. 술탄은 한 칸만 움직일 수 있고(짧은 술탄), 짧은 도약으로 포획할 수 있다. 이것은 주로 로마의 영향권 내에 있는 나라들에서 행해졌다. 다른 변종에서는 술탄이 여러 칸을 움직이며, 국제무대에서 왕과 같이 포획한 후, 포획된 조각 뒤에 착륙한다. 이것은 아랍의 영향권 내에 있는 나라들에서 주로 행해졌다. 술탄 엔드게임에서 승리를 위해서는 적어도 2명의 술탄이 필요하다.
앨커키는 드로츠(체커)와 비슷한 방식으로 12개의 검은색 피스와 12개의 흰색 피스로 플레이한다.
검은색 피스를 플레이하는 플레이어는 플레이어가 볼 때 가장 가까운 2열의 10포인트와 가운데 줄의 가장 오른쪽 2포인트에 각각 배치한다. 다른 플레이어는 정확히 같은 방식으로 흰 조각을 세팅합니다. 이것은 조각 없이 중간 지점만 남습니다. 상대편 피스를 모두 가져가거나 상대가 움직이지 못하게 포지션을 연출하는 것이 게임의 목적이다.
놀다
플레이어들은 돌아가면서 자신의 피스 중 하나를 움직입니다. 조각은 판에 새겨진 선을 따라서만 움직일 수 있다. 각 턴마다 피스는 캡처 동작이나 일반적인 동작을 합니다.
상대편 피스가 옆에 있고 상대편 피스 바로 너머 지점이 비어 있을 때마다 상대편 피스를 잡을 수 있다. 조각은 단순히 그 너머의 빈 지점으로 껑충껑충 뛰어서 보드에서 떼어내면 된다. 일반적인 움직임과 달리, 캡처 동작은 여러 개의 홉으로 구성될 수 있다 - 만약 한 조각이 상대방의 말을 가져가고 새로운 위치가 다른 말을 가져가도록 허용한다면, 그것은 즉시 그렇게 할 수 있다. 이 동작은 캡처 피스의 위치가 더 이상 피스를 가져갈 수 없거나 플레이어가 다른 피스를 캡처할 수 있지만 하지 않기로 결정할 때 종료된다.
일반적인 이동은 단순히 선을 따라 인접한 점으로 조각을 이동시킴으로써 이루어집니다.
마무리
게임은 먼저 상대편 말을 모두 가져가는 플레이어가 이기거나 더 이상 말을 가져가지 않을 것이 확실해지면 더 많은 말을 가진 플레이어가 승리한다. 대신, 한 플레이어는 다른 플레이어가 움직이지 못하게 함으로써 승리할 수 있다.
무승부는 경기 중 어느 시점에서나 합의에 의해 발생한다. 더 이상 피스를 가져가지 않을 것이 분명해지고 두 선수의 피스 수가 같을 경우 무승부를 결정한다. 추첨은 매우 흔하다.
아리 반 데르 스토프의 복원은 다음과 같다.
체스와 앨커키와 관련된 그의 책 드로츠(2005)에서 아리 반 데르 스토프는 알커키 데 도제가 중세 시대에 다음과 같은 규칙에 의해 행해졌다고 주장한다. 카운터는 짧은 도약으로 앞뒤로 움직이며 캡처할 수 있다. 캡처는 필수가 아닙니다. 카운터는 마지막 순위에서 술탄으로 승격됩니다. 술탄(왕)은 사방으로 이동하고 생포한다. 카운터는 게시판의 패턴을 따를 의무가 있습니다. 목표는 상대방의 카운터를 모두 잡는 것입니다.
중세 알커키에는 두 가지 변종이 있었다. 술탄은 한 칸만 움직일 수 있고(짧은 술탄), 짧은 도약으로 포획할 수 있다. 이것은 주로 로마의 영향권 내에 있는 나라들에서 행해졌다. 다른 변종에서는 술탄이 여러 칸을 움직이며, 국제무대에서 왕과 같이 포획한 후, 포획된 조각 뒤에 착륙한다. 이것은 아랍의 영향권 내에 있는 나라들에서 주로 행해졌다. 술탄 엔드게임에서 승리를 위해서는 적어도 2명의 술탄이 필요하다.
The game of Alquerque is played on a special board of 5 x 5 points with lines between them to indicate allowed moves. To draw a board is easy. First draw a 5 x 5 orthogonal grid. The draw two diagonal lines - from each corner to the opposite corner. Finally draw four diagonal lines in the form of a square that connects the midpoints of each side.
Alquerque is played with 12 black pieces and 12 white pieces in a similar way to Draughts (Checkers).
The player playing black pieces places them on the 10 points of the nearest 2 rows plus the 2 rightmost points on the middle row as the player looks at it. The other player sets the white pieces up in exactly the same way. This leaves only the middle point without a piece upon it. The objective of the game is to take all of the opponent's pieces or to produce a position such that the opponent is unable to move.
Play
Players take turns to move one of their pieces. A piece may only move along the lines inscribed upon the board. For each turn a piece makes either a capturing move or an ordinary move.
Whenever a piece has an opponent's piece adjacent to it and the point immediately beyond the opponent's piece is vacant, the opponent's piece can be captured. A piece is taken by simply hopping over it into the vacant point beyond and removing it from the board. Unlike an ordinary move, a capturing move can consist of several such hops - if a piece takes an opponent's piece and the new position allows it to take another piece, then it can do so straight away. The move finishes when the position of the capturing piece no longer allows it to taken any more pieces or the player could make another capture but decides not to.
An ordinary move is made by simply moving a piece along a line to an adjacent point.
Finishing
The game is won by the player who first manages to take all his opponent's pieces or by the player who has more pieces when it becomes apparent that no more pieces will be taken. Alternatively, a player can win by rendering the other player unable to move.
A draw occurs by agreement at any point during the game. If it becomes apparent that no more pieces will be taken and both players have the same number of pieces left, a draw is agreed. Draws are very common.
Arie van der Stoep's reconstruction:
In his book Draughts in relation to chess and alquerque (2005) Arie van der Stoep contends that Alquerque de doze was in medieval times played by the following rules. Counters can move and capture, by the short leap, forwards and sideways. Capture is not compulsory. Counters are promoted to Sultans at the last rank. The Sultan (King) moves and captures in all directions. Counters are obliged to follow the pattern on the board. Goal is to capture all the opponent's counters.
There existed two variants of Medieval Alquerque. In one version the Sultan can only move one square (short Sultan), and captures by the short leap. This was foremostly played in countries within the Roman sphere of influence. In the other variant the Sultan moves any number of squares, and captures like the King in international draughts, landing anywhere behind the captured piece. This was foremostly played in countries within the Arabic sphere of influence. In Sultan endgames, a majority of at least two Sultans is necessary for a win.
Alquerque is played with 12 black pieces and 12 white pieces in a similar way to Draughts (Checkers).
The player playing black pieces places them on the 10 points of the nearest 2 rows plus the 2 rightmost points on the middle row as the player looks at it. The other player sets the white pieces up in exactly the same way. This leaves only the middle point without a piece upon it. The objective of the game is to take all of the opponent's pieces or to produce a position such that the opponent is unable to move.
Play
Players take turns to move one of their pieces. A piece may only move along the lines inscribed upon the board. For each turn a piece makes either a capturing move or an ordinary move.
Whenever a piece has an opponent's piece adjacent to it and the point immediately beyond the opponent's piece is vacant, the opponent's piece can be captured. A piece is taken by simply hopping over it into the vacant point beyond and removing it from the board. Unlike an ordinary move, a capturing move can consist of several such hops - if a piece takes an opponent's piece and the new position allows it to take another piece, then it can do so straight away. The move finishes when the position of the capturing piece no longer allows it to taken any more pieces or the player could make another capture but decides not to.
An ordinary move is made by simply moving a piece along a line to an adjacent point.
Finishing
The game is won by the player who first manages to take all his opponent's pieces or by the player who has more pieces when it becomes apparent that no more pieces will be taken. Alternatively, a player can win by rendering the other player unable to move.
A draw occurs by agreement at any point during the game. If it becomes apparent that no more pieces will be taken and both players have the same number of pieces left, a draw is agreed. Draws are very common.
Arie van der Stoep's reconstruction:
In his book Draughts in relation to chess and alquerque (2005) Arie van der Stoep contends that Alquerque de doze was in medieval times played by the following rules. Counters can move and capture, by the short leap, forwards and sideways. Capture is not compulsory. Counters are promoted to Sultans at the last rank. The Sultan (King) moves and captures in all directions. Counters are obliged to follow the pattern on the board. Goal is to capture all the opponent's counters.
There existed two variants of Medieval Alquerque. In one version the Sultan can only move one square (short Sultan), and captures by the short leap. This was foremostly played in countries within the Roman sphere of influence. In the other variant the Sultan moves any number of squares, and captures like the King in international draughts, landing anywhere behind the captured piece. This was foremostly played in countries within the Arabic sphere of influence. In Sultan endgames, a majority of at least two Sultans is necessary for a win.
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