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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Geoffrey Hinder Preston Baker
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아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 제2차 세계 대전 빈티지 게임으로 1940년 5월 G.N.레이몬드 프티(콜링우드, 빅)가 오스트레일리아에서 처음 출시했으며 곧 뉴질랜드에서도 출시되었으며 윌리엄슨 제프리(Williamson Jeffery Ltd)가 에이전트 역할을 맡았다. 호주 특허 출원이 실패한 반면 뉴질랜드 출원은 성공했다. 이 게임은 1940년 5월부터 1945년 1월까지의 호주 광고에서 볼 수 있다. 이 게임의 세 가지 버전이 알려져 있다.
1) Bakelite 카운터가 있는 최초의 호주 버전(G.N.Raymond 1940)
2) 전쟁 기간 긴축 정책으로 마분지 카운터가 있는 호주 버전 2호(G.N.Raymond ~ 1942년)
3) 나무 카운터가 있는 뉴질랜드 버전(Williamson Jeffery Ltd 1940 또는 1941)
게임 보드는 거울에 그려진 육지와 바다 지형으로 이루어져 있으며, 원 사이의 이동 가능성을 나타내기 위해 사선으로 연결된 원의 오버레이로 구성되어 있다. 레드랜드와 그린란드에는 각각 8개의 육군 사단 카운터, 6개의 전함 카운터, 4개의 항공기 카운터가 있으며, 보드의 반대쪽 끝에 있는 원 안에 배치되어 있다. 병력은 육지에서만 움직일 수 있으며 항공기나 해군 카운터의 도움을 받아야만 보드 중앙에 있는 섬에 도착할 수 있다. 해군은 바다 위에서만 움직일 수 있고 비행기는 보드의 어느 곳이든 움직일 수 있다.
목표는 힘을 대각선으로 점프하여 '포착'하는 첫 번째 플레이어 또는 섬을 손에 넣은 첫 번째 플레이어가 되는 것입니다.
1) Bakelite 카운터가 있는 최초의 호주 버전(G.N.Raymond 1940)
2) 전쟁 기간 긴축 정책으로 마분지 카운터가 있는 호주 버전 2호(G.N.Raymond ~ 1942년)
3) 나무 카운터가 있는 뉴질랜드 버전(Williamson Jeffery Ltd 1940 또는 1941)
게임 보드는 거울에 그려진 육지와 바다 지형으로 이루어져 있으며, 원 사이의 이동 가능성을 나타내기 위해 사선으로 연결된 원의 오버레이로 구성되어 있다. 레드랜드와 그린란드에는 각각 8개의 육군 사단 카운터, 6개의 전함 카운터, 4개의 항공기 카운터가 있으며, 보드의 반대쪽 끝에 있는 원 안에 배치되어 있다. 병력은 육지에서만 움직일 수 있으며 항공기나 해군 카운터의 도움을 받아야만 보드 중앙에 있는 섬에 도착할 수 있다. 해군은 바다 위에서만 움직일 수 있고 비행기는 보드의 어느 곳이든 움직일 수 있다.
목표는 힘을 대각선으로 점프하여 '포착'하는 첫 번째 플레이어 또는 섬을 손에 넣은 첫 번째 플레이어가 되는 것입니다.
This game is a game of World War II vintage, which was first published in Australia in May 1940 by G.N.Raymond Ltd Pty (Collingwood, Vic), and soon also released in New Zealand, with Williamson Jeffery Ltd acting as agents. While the Australian patent application failed, the New Zealand Application succeeded. The game can be found in Australian advertisements from May 1940 to January 1945. Three versions of the game are known exist:
1) first Australian version, with Bakelite counters (G.N.Raymond 1940)
2) second Australian version, with cardboard counters as war-time austerity measure (G.N.Raymond ~1942)
3) New Zealand version, with wooden counters (Williamson Jeffery Ltd 1940 or 1941)
The game board consists of a mirror-image painted land and sea terrain with an overlay of circles connected with diagonal lines to indicate movement possibilities between circles. Each side, Redland and Greenland, has 8 army division counters, 6 battleship counters and 4 aircraft counters which are placed in their respective labeled circles at opposite ends of the board. The troops can only move on land and can only get to the island in the center of the board with the aid of either aircraft or naval counters. The navy can only move on the sea and the aircraft can move anywhere on the board.
The object is to be the first player who 'captures' forces by jumping them diagonally (like chequers) or the first player to gain possession of the island.
1) first Australian version, with Bakelite counters (G.N.Raymond 1940)
2) second Australian version, with cardboard counters as war-time austerity measure (G.N.Raymond ~1942)
3) New Zealand version, with wooden counters (Williamson Jeffery Ltd 1940 or 1941)
The game board consists of a mirror-image painted land and sea terrain with an overlay of circles connected with diagonal lines to indicate movement possibilities between circles. Each side, Redland and Greenland, has 8 army division counters, 6 battleship counters and 4 aircraft counters which are placed in their respective labeled circles at opposite ends of the board. The troops can only move on land and can only get to the island in the center of the board with the aid of either aircraft or naval counters. The navy can only move on the sea and the aircraft can move anywhere on the board.
The object is to be the first player who 'captures' forces by jumping them diagonally (like chequers) or the first player to gain possession of the island.
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