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BGG랭킹
BGG전체 : 1667
STRATEGY : 946
FAMILYGAMES : 525 -
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인원
3-6 명
BGG추천: 4-6 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.97 / 5
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디자이너
Sid Sackson
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아티스트
William O'Connor, Diego Sanchez
-
인원
게임 소개
각 플레이어는 6장의 캐릭터 카드를 잘 섞어 나누어 갖습니다. 남은 캐릭터 카드는 우선 한 쪽으로 치워둡니다. 영향력 카드를 잘 섞은 뒤 각 플레이어는 5장씩 나누어 갖습니다. 캐릭터의 알파벳 순서로 시작 플레이어를 정합니다. 시작 플레이어의 오른쪽에 있는 플레이어가 달러 마커를 게임판 위 원하는 곳에 배치합니다.
게임판의 칸들은 플레이어가 배당금을 나눠가질 투자자와 거래를 성사시키기 위해 반드시 필요한 투자자가 누군지를 보여줍니다.
자신의 차례에 플레이어는 달러 마커가 있는 곳에서 협상을 시작하거나 주사위를 굴릴 수 있습니다. 주사위를 굴렸다면 달러 마커를 나온 숫자만큼 시계방향으로 움직입니다. 달러 마커가 멈춘 곳에서 협상을 시작하거나 영향력 카드를 세 장 받을 수 있습니다. 카드를 뽑고 나서 카드가 12장이 넘는다면 12장이 되도록 버려야합니다.
만약 플레이어가 협상을 하기로 결정했다면, 필요한 투자자를 가지고 있는 플레이어와 어떻게 돈을 나눌지 협상해야 합니다. 배당금은 거래 카드에 적힌 금액에 협상을 시작한 장소의 달러 표시를 곱한 금액입니다. 모든 플레이어는 영향력 카드를 사용하여 거래 결과에 영향을 미칠 수 있습ㄴ디ㅏ.
• 일족 카드는 투자자의 참여와 관계없이 해당 투자자를 대신할 수 있습니다.
• 여행 카드는 투자자를 협상에 참여하지 못하게 합니다. 특정 투자자에게만 사용할 수 있는 카드가 있고, 모든 투자자에게 사용 가능한 카드가 있습니다.
• 고용 카드를 3장 모으면 다른 플레이어의 투자자 카드를 가져올 수 있습니다.
• 보스 카드는 자신이 이번 거래의 보스가 되도록 합니다.
• 정지 카드는 출장, 채용, 보스 카드의 효과를 막을 수 있습니다.
거래가 성사되었다면 플레이어들은 은행에서 돈을 받습니다. 거래가 완료된 칸은 거래 카드 뒷면으로 덮으며, 달러 마커는 덮이지 않은 칸으로만 이동합니다.
10번째 거래가 성사되었다면 주사위를 굴려서 게임의 종료 여부를 결정합니다. 게임이 끝났을 때 돈이 가장 많은 플레이어가 승리합니다.
게임판의 칸들은 플레이어가 배당금을 나눠가질 투자자와 거래를 성사시키기 위해 반드시 필요한 투자자가 누군지를 보여줍니다.
자신의 차례에 플레이어는 달러 마커가 있는 곳에서 협상을 시작하거나 주사위를 굴릴 수 있습니다. 주사위를 굴렸다면 달러 마커를 나온 숫자만큼 시계방향으로 움직입니다. 달러 마커가 멈춘 곳에서 협상을 시작하거나 영향력 카드를 세 장 받을 수 있습니다. 카드를 뽑고 나서 카드가 12장이 넘는다면 12장이 되도록 버려야합니다.
만약 플레이어가 협상을 하기로 결정했다면, 필요한 투자자를 가지고 있는 플레이어와 어떻게 돈을 나눌지 협상해야 합니다. 배당금은 거래 카드에 적힌 금액에 협상을 시작한 장소의 달러 표시를 곱한 금액입니다. 모든 플레이어는 영향력 카드를 사용하여 거래 결과에 영향을 미칠 수 있습ㄴ디ㅏ.
• 일족 카드는 투자자의 참여와 관계없이 해당 투자자를 대신할 수 있습니다.
• 여행 카드는 투자자를 협상에 참여하지 못하게 합니다. 특정 투자자에게만 사용할 수 있는 카드가 있고, 모든 투자자에게 사용 가능한 카드가 있습니다.
• 고용 카드를 3장 모으면 다른 플레이어의 투자자 카드를 가져올 수 있습니다.
• 보스 카드는 자신이 이번 거래의 보스가 되도록 합니다.
• 정지 카드는 출장, 채용, 보스 카드의 효과를 막을 수 있습니다.
거래가 성사되었다면 플레이어들은 은행에서 돈을 받습니다. 거래가 완료된 칸은 거래 카드 뒷면으로 덮으며, 달러 마커는 덮이지 않은 칸으로만 이동합니다.
10번째 거래가 성사되었다면 주사위를 굴려서 게임의 종료 여부를 결정합니다. 게임이 끝났을 때 돈이 가장 많은 플레이어가 승리합니다.
User review:
The six Investor cards are shuffled and one is dealt face up to each player. Any Investor cards not dealt to the players are set aside for now. The Influence Card deck is shuffled and each player is dealt five cards face down. The player whose Investor is first in alphabetical order goes first. The player to the starting player’s right places the Dollar marker on any space on the game board.
Each space on the game board represents a potential deal which Investors have to approve the deal and the number of dividends to be paid to those investors.
On one’s turn, a player can open negotiations on the deal where the Dollar marker rests or roll the six-sided die. If the player rolls the die, the Dollar marker is advanced clockwise around the game board counting the available deals as spaces. Once the Dollar marker rests, the player may try to negotiate that deal or draw three Influence cards. If by drawing cards, the player’s hand exceeds twelve the player chooses which cards to discard to the limit.
Should a player choose to make the deal, the player negotiates with the player or players representing the Investors how to divide the money at stake. The amount is number of dividends written on the space multiplied by value of the shares written on the deal tile. Any or all of the players may use their Influence cards to affect the outcome of the deal:
• Clan cards may act in place of Investors whether the Investors are in play or not.
• Travel cards put Investors out of play for the negotiations. Some are specific for a given Investor; some are wild to be played on any Investor.
• Recruitment cards can only be played in sets of three to steal another player’s Investor and make it your own.
• Boss cards give the player control of the negotiations.
• Stop cards immediately stop the effects of Travel, Recruitment, and Boss Influence cards.
The players are paid from the bank when a deal has been struck. The game board space is covered with the Deal tile (effectively closing the space from further game play), the Dollar marker is moved to the next open space, and play continues with next player.
Once nine deals have been made, a die is rolled after each subsequent deal to determine whether the game ends (with the odds increasing each time). Victory goes to whoever has the biggest bankroll!
The six Investor cards are shuffled and one is dealt face up to each player. Any Investor cards not dealt to the players are set aside for now. The Influence Card deck is shuffled and each player is dealt five cards face down. The player whose Investor is first in alphabetical order goes first. The player to the starting player’s right places the Dollar marker on any space on the game board.
Each space on the game board represents a potential deal which Investors have to approve the deal and the number of dividends to be paid to those investors.
On one’s turn, a player can open negotiations on the deal where the Dollar marker rests or roll the six-sided die. If the player rolls the die, the Dollar marker is advanced clockwise around the game board counting the available deals as spaces. Once the Dollar marker rests, the player may try to negotiate that deal or draw three Influence cards. If by drawing cards, the player’s hand exceeds twelve the player chooses which cards to discard to the limit.
Should a player choose to make the deal, the player negotiates with the player or players representing the Investors how to divide the money at stake. The amount is number of dividends written on the space multiplied by value of the shares written on the deal tile. Any or all of the players may use their Influence cards to affect the outcome of the deal:
• Clan cards may act in place of Investors whether the Investors are in play or not.
• Travel cards put Investors out of play for the negotiations. Some are specific for a given Investor; some are wild to be played on any Investor.
• Recruitment cards can only be played in sets of three to steal another player’s Investor and make it your own.
• Boss cards give the player control of the negotiations.
• Stop cards immediately stop the effects of Travel, Recruitment, and Boss Influence cards.
The players are paid from the bank when a deal has been struck. The game board space is covered with the Deal tile (effectively closing the space from further game play), the Dollar marker is moved to the next open space, and play continues with next player.
Once nine deals have been made, a die is rolled after each subsequent deal to determine whether the game ends (with the odds increasing each time). Victory goes to whoever has the biggest bankroll!
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