-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
사마엘의 최고 지도자 중 한 명인 폴른 엔젤 디나는 전설 중의 전설이다. 경건한 힘을 부여받고 빛과 어둠의 힘을 영혼 속에 품고 있는 그녀는 가이아의 더 나은 미래를 찾는 긍정적인 힘이다.
라이트 사마엘 미스틱 리더 - 70단
5 | Dm 5 | Dm 10 | Ar 0 | LP: 15 | Re 12 | Mo 8/12 | AP 3/5
oo - 축복(마법, 효과)
디나의 통제 구역 내의 모든 아군 유닛은 이 능력이 지속되는 한 +1의 공격과 방어를 획득합니다. 이 능력은 루세라를 통해 전달될 수 있다.
유지보수: o
o - 어둠의 장막(마법, 효과)
디나의 통제구역에 있는 모든 적군은 블라인드 1Lv를 받는다. 이 능력은 움브라를 통해 전달될 수 있다. 효과 14.
oo - 에너지 투영(매직, 원거리 공격)
거리(16인치). 이 능력은 루체라나 움브라를 통해 전달될 수 있다. 맞으면 거리가 반으로 줄어듭니다.
OOO - 파괴(매직, 공격)
+4 공격. 디나는 루세라나 움브라에서 3인치 이내에 있는 모든 유닛을 공격합니다. 그것을 해결한 후, '파괴'를 채널로 돌리기 위해 사용되었던 영혼이 놀이에서 사라집니다.
OOOo - 리얼리티 폴드(매직, 효과)
디나는 이사회의 자리를 루세라나 움브라와 교환한다. 디나는 제어 구역 내에서 최대 3개의 친근한 유닛을 가지고 갈 수 있다. 이 능력은 일격에서 캐릭터를 제거하는 데 사용할 수 있습니다.
제한: 게임당 1회.
디나 수호천사
신의 존재
디나가 플레이하는 동안, 그녀의 컨트롤러는 턴당 1개의 추가 Gnosis 포인트를 얻는다.
움브라 루세라
디나는 두 명의 수호신들이 있는데, 그 수호신들은 디나가 있을 때 배치될 것이다. 그들은 움브라와 루세라입니다. 이것들은 디나의 의지의 연장선상에 불과하며 속도 외에는 다른 속성이 없다. 어떠한 방법으로도 데미지를 입힐 수 없으며(또는 다른 캐릭터의 능력으로 게임에서 제거될 수 없음) 움직이는 것 이외의 다른 행동을 취할 수 없습니다. 움브라와 루세라는 디나가 경기를 떠나면 경기에서 제외된다. 적 캐릭터가 움브라나 루세라와 같은 공간을 차지하기를 원할 경우, 스피릿은 자신의 통제 플레이어에 의해 1인치까지 (개방 지역으로) 이동하여 공간을 비웁니다. 움브라와 루세라는 디나가 무형의 유닛으로 활성화되는 동안 자유롭고 독립적으로 움직인다.
영적 연결
디나는 움브라와 루세라를 통해 자신의 마술 능력을 바꿀 수 있다. 그녀가 이 일을 할 때 디나는 그녀의 영혼 보호자와 같은 위치에 있는 것으로 간주됩니다. 16인치 이내인 영지킴이를 통해 능력을 전달하려 하면(능력 활성화 선언 후 조치) 영지킴이는 효과가 없어지고 그 영지킴이는 놀이에서 사라진다.
엔젤 가디언
어떤 이유로든 디나가 게임에서 제외되려면 주사위를 굴리고, 6+ 디나를 굴리면 라이프 포인트 하나로 플레이하세요. 만약 디나가 이 능력 때문에 제거되지 않는다면, 그녀의 영혼 보호자 중 한 명을 이사회에서 제거하세요. 디나는 적어도 하나의 영혼이 아직 남아있을 때만 이 능력을 사용할 수 있다.
라이트 사마엘 미스틱 리더 - 70단
5 | Dm 5 | Dm 10 | Ar 0 | LP: 15 | Re 12 | Mo 8/12 | AP 3/5
oo - 축복(마법, 효과)
디나의 통제 구역 내의 모든 아군 유닛은 이 능력이 지속되는 한 +1의 공격과 방어를 획득합니다. 이 능력은 루세라를 통해 전달될 수 있다.
유지보수: o
o - 어둠의 장막(마법, 효과)
디나의 통제구역에 있는 모든 적군은 블라인드 1Lv를 받는다. 이 능력은 움브라를 통해 전달될 수 있다. 효과 14.
oo - 에너지 투영(매직, 원거리 공격)
거리(16인치). 이 능력은 루체라나 움브라를 통해 전달될 수 있다. 맞으면 거리가 반으로 줄어듭니다.
OOO - 파괴(매직, 공격)
+4 공격. 디나는 루세라나 움브라에서 3인치 이내에 있는 모든 유닛을 공격합니다. 그것을 해결한 후, '파괴'를 채널로 돌리기 위해 사용되었던 영혼이 놀이에서 사라집니다.
OOOo - 리얼리티 폴드(매직, 효과)
디나는 이사회의 자리를 루세라나 움브라와 교환한다. 디나는 제어 구역 내에서 최대 3개의 친근한 유닛을 가지고 갈 수 있다. 이 능력은 일격에서 캐릭터를 제거하는 데 사용할 수 있습니다.
제한: 게임당 1회.
디나 수호천사
신의 존재
디나가 플레이하는 동안, 그녀의 컨트롤러는 턴당 1개의 추가 Gnosis 포인트를 얻는다.
움브라 루세라
디나는 두 명의 수호신들이 있는데, 그 수호신들은 디나가 있을 때 배치될 것이다. 그들은 움브라와 루세라입니다. 이것들은 디나의 의지의 연장선상에 불과하며 속도 외에는 다른 속성이 없다. 어떠한 방법으로도 데미지를 입힐 수 없으며(또는 다른 캐릭터의 능력으로 게임에서 제거될 수 없음) 움직이는 것 이외의 다른 행동을 취할 수 없습니다. 움브라와 루세라는 디나가 경기를 떠나면 경기에서 제외된다. 적 캐릭터가 움브라나 루세라와 같은 공간을 차지하기를 원할 경우, 스피릿은 자신의 통제 플레이어에 의해 1인치까지 (개방 지역으로) 이동하여 공간을 비웁니다. 움브라와 루세라는 디나가 무형의 유닛으로 활성화되는 동안 자유롭고 독립적으로 움직인다.
영적 연결
디나는 움브라와 루세라를 통해 자신의 마술 능력을 바꿀 수 있다. 그녀가 이 일을 할 때 디나는 그녀의 영혼 보호자와 같은 위치에 있는 것으로 간주됩니다. 16인치 이내인 영지킴이를 통해 능력을 전달하려 하면(능력 활성화 선언 후 조치) 영지킴이는 효과가 없어지고 그 영지킴이는 놀이에서 사라진다.
엔젤 가디언
어떤 이유로든 디나가 게임에서 제외되려면 주사위를 굴리고, 6+ 디나를 굴리면 라이프 포인트 하나로 플레이하세요. 만약 디나가 이 능력 때문에 제거되지 않는다면, 그녀의 영혼 보호자 중 한 명을 이사회에서 제거하세요. 디나는 적어도 하나의 영혼이 아직 남아있을 때만 이 능력을 사용할 수 있다.
The Fallen Angel Dinah, one of the Supreme leaders of Samael, is a legend among legends. Bestowed with godly powers and carrying within her soul the combined power of light and darkness, she is a positive power who seeks a better future for Gaia.
Light Samael Mystic Leader - Lv. 70
At 5 | Dm 5 | Df 10 | Ar 0 | LP: 15 | Re 12 | Mo 8/12 | AP 3/5
oo - Blessing (Magic, Effect)
All friendly units within Dinah's Control Zone get +1 Attack and Defense as long as this ability remains in effect. This ability may be channeled through Lucera.
Maintenance: o
oo - Darkness Veil (Magic, Effect)
All enemy units within Dinah's Control Zone suffer Blind Lv1. This ability may be channeled through Umbra. Effect 14.
oo - Energy Projection (Magic, Ranged Attack)
Distance (16 inches). This ability may be channeled through either Lucera or Umbra. If it is, then its Distance is halved.
ooo - Devastation (Magic, Attack)
+4 Attack. Dinah makes a single Attack on all units within 3 inches of either Lucera or Umbra. After resolving it, the spirit that was used to channel Devastation is removed from play.
oooo - Reality Fold (Magic, Effect)
Dinah trades positions on the board with either Lucera or Umbra. Dinah may take up to three friendly units within her Control Zone with her; these Characters are placed in base to base contact with Dinah after the switch in positions. This ability may be used to remove Characters from Hand-to-hand combat.
Limit: Once per game.
DINAH Guardian Angels
Divine Being
While Dinah is in play her controller gets one additional Gnosis point per Turn.
Umbra and Lucera
Dinah has two spirit guardians that will be deployed when she is. They are Umbra and Lucera. These are no more than extensions of Dinah's will with no attributes other than Speed. They cannot be damaged in any way (or removed from the game by other character's abilities) nor can they take any Actions other than to move. Umbra and Lucera are removed from play if Dinah leaves play. If an enemy Character wishes to occupy the same space as either Umbra or Lucera, the spirits are moved up to 1 inch (into an open area) by their controlling player to vacate the space. Umbra and Lucera move freely and independently during Dinah's activation as Intangible units with a Speed of 12 and a Control Zone of 4 inches.
Spiritual Link
Dinah can channel some of her magic abilities through Umbra and Lucera. When she does this Dinah is considered as being in the same position on the board as her spirit guardian. If she tries to channel an ability through a spirit guardian that is not within 16 inches of her (measures are taken after declaring the ability activation), the ability has no effect and that spirit guardian is removed from play.
Angel Guardian
If Dinah would be removed from play for any reason, roll a die, if you roll a 6+ Dinah remain in play with one Life Point. If Dinah is not removed due to this ability then remove one of her spirit guardians from the board. Dinah may only use this ability if there is at least one spirit still in play.
Light Samael Mystic Leader - Lv. 70
At 5 | Dm 5 | Df 10 | Ar 0 | LP: 15 | Re 12 | Mo 8/12 | AP 3/5
oo - Blessing (Magic, Effect)
All friendly units within Dinah's Control Zone get +1 Attack and Defense as long as this ability remains in effect. This ability may be channeled through Lucera.
Maintenance: o
oo - Darkness Veil (Magic, Effect)
All enemy units within Dinah's Control Zone suffer Blind Lv1. This ability may be channeled through Umbra. Effect 14.
oo - Energy Projection (Magic, Ranged Attack)
Distance (16 inches). This ability may be channeled through either Lucera or Umbra. If it is, then its Distance is halved.
ooo - Devastation (Magic, Attack)
+4 Attack. Dinah makes a single Attack on all units within 3 inches of either Lucera or Umbra. After resolving it, the spirit that was used to channel Devastation is removed from play.
oooo - Reality Fold (Magic, Effect)
Dinah trades positions on the board with either Lucera or Umbra. Dinah may take up to three friendly units within her Control Zone with her; these Characters are placed in base to base contact with Dinah after the switch in positions. This ability may be used to remove Characters from Hand-to-hand combat.
Limit: Once per game.
DINAH Guardian Angels
Divine Being
While Dinah is in play her controller gets one additional Gnosis point per Turn.
Umbra and Lucera
Dinah has two spirit guardians that will be deployed when she is. They are Umbra and Lucera. These are no more than extensions of Dinah's will with no attributes other than Speed. They cannot be damaged in any way (or removed from the game by other character's abilities) nor can they take any Actions other than to move. Umbra and Lucera are removed from play if Dinah leaves play. If an enemy Character wishes to occupy the same space as either Umbra or Lucera, the spirits are moved up to 1 inch (into an open area) by their controlling player to vacate the space. Umbra and Lucera move freely and independently during Dinah's activation as Intangible units with a Speed of 12 and a Control Zone of 4 inches.
Spiritual Link
Dinah can channel some of her magic abilities through Umbra and Lucera. When she does this Dinah is considered as being in the same position on the board as her spirit guardian. If she tries to channel an ability through a spirit guardian that is not within 16 inches of her (measures are taken after declaring the ability activation), the ability has no effect and that spirit guardian is removed from play.
Angel Guardian
If Dinah would be removed from play for any reason, roll a die, if you roll a 6+ Dinah remain in play with one Life Point. If Dinah is not removed due to this ability then remove one of her spirit guardians from the board. Dinah may only use this ability if there is at least one spirit still in play.
베스트게시물
-
[자유]
A&A 한국어판이 나온다니 감회가 새롭네요
-
Lv.4
Dr. KOSinus
-
7
-
490
-
2024-09-01
-
Lv.4
-
[콘텐츠]
[만화] 미국까지와서 보드게임샵부터 찾는 오이씨 1
-
Lv.9
당근씨
-
8
-
577
-
2024-09-04
-
Lv.9
-
[자유]
가볍게 써보는 파주 슈필 1박2일 3부자 나들이 후기
-
Lv.13
라프라스
-
8
-
510
-
2024-06-03
-
Lv.13
-
[키포지]
2024 키포지 전국대회 후기
-
Lv.21
ekil123
-
9
-
478
-
2024-09-07
-
Lv.21
-
[키포지]
2024 키포지 전국대회 후기 2일차
-
Lv.21
ekil123
-
8
-
378
-
2024-09-08
-
Lv.21