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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    150-150 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    2.67 / 5

게임 소개

게시자의 게임 설명:

포트리스 아메리카에서 미국은 세 개의 치명적인 침략군으로부터 스스로를 방어해야 한다: 서방의 아시아 인민 동맹, 남부의 중앙 아메리카 연방, 그리고 동방의 유럽-사회주의 조약. 플레이어들은 외국의 위협으로부터 스스로를 보호하기 위해 고군분투하는 미국의 역할이나 중요한 영토를 얻기 위해 전투를 벌이는 하나 이상의 침략군의 역할을 맡는다.

침략군이 미국의 도시를 충분히 차지하면 미국의 수비는 무너지고 국가는 멸망한다. 그러나 미국이 충분히 오랫동안 도시를 지킬 수 있다면, 침략군은 미국을 뿌리뽑는데 실패하고 그들의 침략은 끝난다.

포트리스 아메리카는 여러 라운드에 걸쳐 플레이되며, 각 플레이어는 자신의 군대를 소집하고, 적군이 장악한 지역으로 이동하며, 격렬한 사격을 가한다. 그러나 당신이 미국 선수인지 인베이더 선수인지에 따라 당신의 플레이 경험과 일반적인 전략은 완전히 달라질 것이다. 미국은 궁극의 대량살상무기인 거대한 레이저를 자기 방어에 효율적으로 사용해야 한다. 더군다나 미군의 호버탱크, 헬기, 폭격기, 보병 등이 파괴되고 지도에서 제거되면서 조국을 방어하기 위해 미군 게릴라전사들이 꾸준히 공급되고 있다. 이 미국 선수는 포위되어 홀로 있고, 긴박한 전투의 연속에서 3개의 전선에서 전진을 막기 위해 최선을 다해야 한다.

반면 인베이더는 계속 공격적이어야 합니다 미국 주요 30개 도시 중 18개 도시를 집단적으로 점령하는 것이 목표이며, 그러기 위해서는 미국이 반응할 기회를 갖기 전에 조기에 압력을 가하고 압력을 일정하게 유지해야 한다. 인베이더스의 임무를 복잡하게 하기 위해, 그들의 군대는 추가 증원을 받지 못하기 때문에, 그들의 마음대로 병력을 최대한 활용해야 합니다. 독특한 주사위 기반의 전투 시스템을 사용하는 일련의 못을 박는 전투를 통해, 각 플레이어는 목표를 확보하기 위해 점점 줄어드는 군대를 조종할 것이다. 그러나 미국이 멈출 수 있을까, 아니면 실패한 침공은 그들이 세계에 대한 군사적 지배력을 강화할 수밖에 없을까.

본 호에서 변경된 내용:


커스텀 전투 주사위, 일반 주사위보다 낫다면 논쟁의 여지가 있습니다.
10턴 타이머는 미국 선수들에게 승리를 위한 추가적인 길을 제공한다: 침략을 능가하는 것이다.
"Captured City" 트랙은 모든 플레이어가 그들이 얼마나 승패에 근접했는지 한눈에 볼 수 있게 해줍니다.
다른 (아마도 좀 더 균형 잡힌) 놀이 경험을 만들기 위해 몇몇 도시 위치가 제거되었고 다른 장소들도 추가되었다.
인베이더 플레이어를 위한 변형 카드 한 벌이 규칙 옵션(1-2 밸런스 레벨과 동일)으로 추가되었다.


재구상:

포트리스 아메리카 (1986)
Game description from the publisher:

In Fortress America, the United States must defend itself from three deadly invading armies: the Asian People's Alliance from the West, the Central American Federation from the South, and the Euro-Socialist Pact from the East. Players take on either the role of the United States, struggling to protect itself from foreign threat, or the role of one or more of the invading armies, fighting battle after battle to acquire important territories.

If the invading forces claim enough U.S. cities, America's defense is broken and the nation falls. But if the United States can protect its cities for long enough, the invading forces fail to uproot America and their incursion is ended.

Fortress America is played over several rounds in which each player musters his forces, moves into enemy-controlled territories, and engages in fierce firefights. But depending on whether you're the U.S. player or one of the Invaders, your play experience and general strategy will be entirely different. The U.S. must efficiently wield its colossal lasers, the ultimate weapons of mass destruction, in its own defense. What's more, as U.S. hovertanks, helicopters, bombers, and infantry are destroyed and removed from the map, a steady supply of American guerilla fighters spring up to defend their homeland. The U.S. player is surrounded and alone, and must do his best to fend off advances on three fronts in a series of tense battles.

The Invaders, on the other hand, must remain constantly aggressive. Their objective is to collectively capture 18 of 30 major U.S. cities, and to do so, they must apply early pressure before the U.S. has a chance to react, and keep the pressure constant. To complicate the Invaders' mission, their armies do not receive additional reinforcements, so they must make optimal use of the forces at their disposal. Through a series of nail-biting battles that use a unique dice-based combat system, each player will maneuver his dwindling armies to secure his objective. But can America be stopped, or will a failed invasion only compel them to tighten their military grip on the world.

Changed in this edition:


Custom combat dice, debatable if better than normal dice.
A ten-turn timer gives the U.S. player an additional path to victory: outlasting the invasion.
A "Captured City" track lets all players see, at a quick glance, how close they are to victory or defeat.
A few city locations have been removed, and others added, to create a different (possibly more balanced) play experience.
A deck of variant cards for the Invader players has been added to use as a rules option (equal to 1-2 balance levels).


Reimplements:

Fortress America (1986)


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