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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
ABSTRACTS : 0 -
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-4+ 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Alex Randolph
-
아티스트
-
인원
게임 소개
1982년 이탈리아 언론인이자 역사학자인 인드로 산타넬리와 마리오 세르비는 미국 독립전쟁부터 최근 분쟁(한국과 베트남)에 이르기까지 현대전쟁의 역사에 관한 10권짜리 백과사전을 펴냈다. 이 작품의 이름은 디 세콜리 디 게레(Due Secoli di Guerre: “)였다.2세기 동안의 전쟁”
에디트리스 지오치의 수장인 에밀리오 세레티(Emilio Ceretti)는 알렉스 랜돌프(Alex Randolph)에게 백과사전에 영감을 받은 보드게임을 발명해 달라고 부탁했다.
화약에서 제트 전투기까지 일정 기간 동안의 전투를 시뮬레이션하는 것이 불가능하기 때문에, 그 결과는 전쟁의 고정된 요소들 - 힘 대 기동성, 무작위 요인, 그리고 허풍 - 을 포함하려고 하는 일종의 추상적인 워게임이다.
게임 구성 요소는 다음과 같습니다.
테셀레이션이 불규칙한 보드
-회색 조각 60개, 구멍 3개
-120개, 모든 색상(빨간색, 녹색, 노란색, 파란색)에 대해 30개
-벨을 울리는 것”
모든 플레이어는 30개의 깃발을 가지고 15개의 회색 조각에 꽂습니다. 깃발이 3개인 피스는 강도가 3이고 한 칸을 움직일 수 있습니다. 깃발이 2개인 작품은 강도가 2이고 두 칸까지 움직일 수 있는데, 한 개의 깃발이 달린 작품의 특징을 독자들이 짐작할 수 있을 것 같다.
모든 플레이어는 한 쪽에서 자신의 유닛을 지도에 입력하고, 자신의 유닛 중 하나로 가장 먼저 반대편에 도달하는 선수가 되기 위해 노력한다.
이 전투 시스템은 매우 독창적이며 &ldqu;bluffing bell&rdqu;을 사용한다. 이것은 핸드벨과 비슷한 작은 장치이며, 두 개의 작은 육면체 주사위를 포함하고 있습니다. 장치를 흔들면 주사위가 굴러가고, 테이블 위의 장치를 누르면 주사위가 결과물에 막힙니다. &ldqu;bell&rdqu;를 누른 후 사용하는 플레이어가 다른 플레이어에게 보여주지 않고 이 버튼을 당겨 결과를 볼 수 있습니다. 플레이어는 결과에 만족(또는 만족하는 척)할 때까지 전투에 참여한 깃발 수와 같은 횟수만큼 흔들림을 반복할 수 있다.
이제 상대방은 선언된 결과를 받아들인 다음 더 높은 수치를 얻고 선언할 수 있으며, 다른 곳에서는 허세를 볼 수 있습니다.
중앙의 붉은 사각형에 들어가면 플레이어는 적 유닛을 향해 “주조준사격을 할 수 있다.
필립 에브라드가 작성한 알렉스 랜돌프’의 루도그래피에 따르면 “세콜리 디 게레”는 에디트리스 조치에 의해 이탈리아에서만 출판되었고, 다른 나라들에서는 판본에 대한 보고가 없다.
에디트리스 지오치의 수장인 에밀리오 세레티(Emilio Ceretti)는 알렉스 랜돌프(Alex Randolph)에게 백과사전에 영감을 받은 보드게임을 발명해 달라고 부탁했다.
화약에서 제트 전투기까지 일정 기간 동안의 전투를 시뮬레이션하는 것이 불가능하기 때문에, 그 결과는 전쟁의 고정된 요소들 - 힘 대 기동성, 무작위 요인, 그리고 허풍 - 을 포함하려고 하는 일종의 추상적인 워게임이다.
게임 구성 요소는 다음과 같습니다.
테셀레이션이 불규칙한 보드
-회색 조각 60개, 구멍 3개
-120개, 모든 색상(빨간색, 녹색, 노란색, 파란색)에 대해 30개
-벨을 울리는 것”
모든 플레이어는 30개의 깃발을 가지고 15개의 회색 조각에 꽂습니다. 깃발이 3개인 피스는 강도가 3이고 한 칸을 움직일 수 있습니다. 깃발이 2개인 작품은 강도가 2이고 두 칸까지 움직일 수 있는데, 한 개의 깃발이 달린 작품의 특징을 독자들이 짐작할 수 있을 것 같다.
모든 플레이어는 한 쪽에서 자신의 유닛을 지도에 입력하고, 자신의 유닛 중 하나로 가장 먼저 반대편에 도달하는 선수가 되기 위해 노력한다.
이 전투 시스템은 매우 독창적이며 &ldqu;bluffing bell&rdqu;을 사용한다. 이것은 핸드벨과 비슷한 작은 장치이며, 두 개의 작은 육면체 주사위를 포함하고 있습니다. 장치를 흔들면 주사위가 굴러가고, 테이블 위의 장치를 누르면 주사위가 결과물에 막힙니다. &ldqu;bell&rdqu;를 누른 후 사용하는 플레이어가 다른 플레이어에게 보여주지 않고 이 버튼을 당겨 결과를 볼 수 있습니다. 플레이어는 결과에 만족(또는 만족하는 척)할 때까지 전투에 참여한 깃발 수와 같은 횟수만큼 흔들림을 반복할 수 있다.
이제 상대방은 선언된 결과를 받아들인 다음 더 높은 수치를 얻고 선언할 수 있으며, 다른 곳에서는 허세를 볼 수 있습니다.
중앙의 붉은 사각형에 들어가면 플레이어는 적 유닛을 향해 “주조준사격을 할 수 있다.
필립 에브라드가 작성한 알렉스 랜돌프’의 루도그래피에 따르면 “세콜리 디 게레”는 에디트리스 조치에 의해 이탈리아에서만 출판되었고, 다른 나라들에서는 판본에 대한 보고가 없다.
In 1982 two Italian journalists and historians, Indro Montanelli and Mario Cervi, published a 10-volumes encyclopedia about the history of the modern wars: from American Revolution to latest conflicts (Korea and Vietnam). The name of the work has been Due Secoli di Guerre: “Two Centuries of Wars”
Emilio Ceretti, chief of the Editrice Giochi, asked to Alex Randolph to invent a boardgame inspired to the encyclopedia.
Being impossible to simulate battles in a period of time from gunpowder to jet fighters, the result is a sort of an abstract wargame which tries to contain some fixed elements of war: strength vs. mobility, random factor, and bluff.
The game components are:
-a board with an irregular tessellation
-60 grey pieces with 3 holes each
-120 flags, 30 for every color (red, green, yellow, blue)
-the “bluffing bell”
Every player gets 30 flags of his color, and places them on 15 grey pieces. A piece with 3 flags has strength 3 and can move one space. A piece with 2 flags has strength 2 and can move up to two spaces… and I think the readers can guess the features of a piece with one flag on it…
Every player enters his units in the map from one side, and tries to win being the first to reach the opposite side with one of his units.
The combat system is quite original, and uses the “bluffing bell”. This is a little device similar to an hand-bell, containing two little 6-sided dices. Shaking the device makes the dices roll, and pressing the device on the table causes the dices to be blocked on their result. After the pressing of the “bell”, the player who is using it can pull it up and see the result, without showing it to other players. The player can repeat the shaking a number of times equal to the number of his flags involved in the combat, until he is satisfied (or wants to feign to be satisfied) by the result: at this point he can declare a result (obviously he can declare a number different from the real one!)
The opponent can now accept the declared result, and then try to get and declare an higher number; elsewhere he can try to see the bluff…
Entering the central red square allows the player to aim an “artillery shot” to an enemy unit.
According to Alex Randolph’s ludography compiled by Philippe Evrard, “Due Secoli di Guerre” has been published only in Italy by Editrice Giochi, and there is no report about editions in other countries.
Emilio Ceretti, chief of the Editrice Giochi, asked to Alex Randolph to invent a boardgame inspired to the encyclopedia.
Being impossible to simulate battles in a period of time from gunpowder to jet fighters, the result is a sort of an abstract wargame which tries to contain some fixed elements of war: strength vs. mobility, random factor, and bluff.
The game components are:
-a board with an irregular tessellation
-60 grey pieces with 3 holes each
-120 flags, 30 for every color (red, green, yellow, blue)
-the “bluffing bell”
Every player gets 30 flags of his color, and places them on 15 grey pieces. A piece with 3 flags has strength 3 and can move one space. A piece with 2 flags has strength 2 and can move up to two spaces… and I think the readers can guess the features of a piece with one flag on it…
Every player enters his units in the map from one side, and tries to win being the first to reach the opposite side with one of his units.
The combat system is quite original, and uses the “bluffing bell”. This is a little device similar to an hand-bell, containing two little 6-sided dices. Shaking the device makes the dices roll, and pressing the device on the table causes the dices to be blocked on their result. After the pressing of the “bell”, the player who is using it can pull it up and see the result, without showing it to other players. The player can repeat the shaking a number of times equal to the number of his flags involved in the combat, until he is satisfied (or wants to feign to be satisfied) by the result: at this point he can declare a result (obviously he can declare a number different from the real one!)
The opponent can now accept the declared result, and then try to get and declare an higher number; elsewhere he can try to see the bluff…
Entering the central red square allows the player to aim an “artillery shot” to an enemy unit.
According to Alex Randolph’s ludography compiled by Philippe Evrard, “Due Secoli di Guerre” has been published only in Italy by Editrice Giochi, and there is no report about editions in other countries.
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