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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-0 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Bryan "Kaiser" Tillman
-
아티스트
Bryan "Kaiser" Tillman
-
인원
게임 소개
어둠의 유산의 세계에 오신 걸 환영합니다. 무자비한 전투 마법사가 통치하는 세계 카이저. 타이탄 행성은 전쟁 중이다. 카이저가 세상을 굴복시키고 있어 무엇이든 가능하고 누구나 전설이 될 수 있는 전쟁이다. 당신의 여정이 시작되는 곳이 바로 이곳입니다.
당신은 카이저와 그의 동맹들과 함께 지구의 완전한 지배에 동참할 것인가 아니면 반대파의 일원이 될 것인가? 이 이야기가 자신에게 어떻게 전달될지 결정하세요. 지구의 운명이 당신 손에 달렸으니 현명하게 선택하도록 하세요.
선택을 하세요!
다크 레거시(Dark Legacy)는 매직 더 개더링, 던전 앤 드래곤스, 체스의 최고 요소를 혼합해 심층적인 공상과학/판타지 스토리로 마무리하는 독특한 전략 게임이다. 다크 레거시에서는 플레이어들이 더 이상 전투를 방관하지 않고 6개의 다른 파벌 중 하나에 속한 전쟁 장군으로 참여하게 됩니다. 플레이어가 착용할 수 있는 독특하고 다양한 무기, 갑옷, 유물을 통해 플레이어는 자신이 상상하는 사람이 될 수 있다.
다크 레거시에서는 누구도 견딜 수 없는 마법 주문의 데크를 만들고, 자신들에게 유리한 D20을 굴리며, 전략적으로 가장 강한 군대를 소환함으로써 상대방과 군대를 파괴하는 것이 목표이다. 실제 전투에서처럼 예상치 못한 상황이 벌어질 확률을 예상해야 한다. 너무 성급하게 결정하지 마라. 왜냐하면 그것은 너의 군대와 네 자신을 죽일지도 모른다.
다크레거시는 일대일이나 팀 배틀이 가능한 게임이다.
다음은 다크 레거시(Dark Legacy)에서 재생할 수 있는 카드 유형입니다.
강화 카드는 소환된 생물, 무기 및 영웅을 위한 것입니다. 이 카드들은 그것이 놓여있는 것을 강화하거나 약화시킬 수 있다.
크리쳐 카드는 그냥 그거예요. 이들은 6개 파벌 각각이 전투에서 승리하기 위해 군대를 강화하기 위해 사용하는 파벌별 카드다.
마법 카드는 전투에서 균형을 잡기 위해 사용되는 주문 카드입니다. 파벌별 마법 카드와 일반 마법 카드가 있습니다.
갑옷 카드는 전투 중인 영웅들만을 위한 것입니다. 이것은 각각의 영웅에게 그들의 인생 포인트 외에 추가적인 방어 포인트를 줍니다.
무기 카드는 전투 중인 히어로즈만 사용할 수 있습니다. 다양한 무기 카드가 존재하며 히어로가 레벨 업될수록 더 강력하고 마법 같은 무기들을 사용할 수 있게 된다.
유물 카드는 모든 플레이어가 사용할 수 있는 능력을 가진 고대 카드입니다. 모든 플레이어들의 전투 스타일에 맞는 유물이 있다.
전투를 위한 진화 시스템
전투가 시작되기 전에, 선수들은 누가 먼저 갈지 결정해야 한다.
모든 전투가 시작될 때마다 각 플레이어는 5장의 카드를 뽑는다.
각 선수는 이제 매트의 장비 측면에 카드 한 장을 둘 수 있다. 이 카드는 가격이 0이고 플레이어가 카드를 내려놓기 위해서는 정확한 기술 수준을 가지고 있어야 합니다.
첫 번째 전투에서는 데미지가 허용되지 않으므로 첫 번째 사람이 다시 돌아올 때까지 누구도 데미지를 입히는 마법을 부릴 수 없습니다.
먼저 출발하는 선수는 카드를 뽑아 전투를 시작해야 한다.
플레이어’s 카드를 던지려면 d20을 굴려야 한다. 다른 롤을 허용하는 카드가 없는 한, 한 차례에 한 롤만 있다. 여러분이 굴리는 숫자는
손으로 카드를 던져야 하는 캐스팅 포인트 수.
주문을 외우기 위해서는 충분히 높은 스킬 레벨(SL)과 충분한 캐스팅 포인트(CP)가 있어야 합니다.
플레이어는 적절한 SL과 CP만 있으면 얼마든지 카드를 던질 수 있다.
상대가 주문에 대항할 능력이 있다면 카드를 건 후에 그렇게 할 수 있다.
이제 2라운드가 시작됩니다. 플레이어와 스쿼의 차례가 시작될 때 카드를 뽑은 다음 공격 또는 캐스팅할 날씨를 결정하고 카드 능력을 사용하여 배틀에서 승리해야 합니다.
충전 필드
플레이어는 자신의 파벌이나 하위 구역 내의 어떤 카드든 이 필드 위에 엎드린 채로 둘 수 있다. 이 카드는 지금 충전 중입니다. 이 필드는 기술 수준 이상의 카드에 사용됩니다.
당신의 기술 범위에 있는 카드를 넣을 수 있지만, 그렇게 하면 카드 충전의 목적이 없어집니다. 충전필드에 올려놓은 카드를 주조하기 위해서는 당신의 기술수준과 캐스팅에 필요한 기술수준의 차이에 대해 충전해야 한다.
당신은 카이저와 그의 동맹들과 함께 지구의 완전한 지배에 동참할 것인가 아니면 반대파의 일원이 될 것인가? 이 이야기가 자신에게 어떻게 전달될지 결정하세요. 지구의 운명이 당신 손에 달렸으니 현명하게 선택하도록 하세요.
선택을 하세요!
다크 레거시(Dark Legacy)는 매직 더 개더링, 던전 앤 드래곤스, 체스의 최고 요소를 혼합해 심층적인 공상과학/판타지 스토리로 마무리하는 독특한 전략 게임이다. 다크 레거시에서는 플레이어들이 더 이상 전투를 방관하지 않고 6개의 다른 파벌 중 하나에 속한 전쟁 장군으로 참여하게 됩니다. 플레이어가 착용할 수 있는 독특하고 다양한 무기, 갑옷, 유물을 통해 플레이어는 자신이 상상하는 사람이 될 수 있다.
다크 레거시에서는 누구도 견딜 수 없는 마법 주문의 데크를 만들고, 자신들에게 유리한 D20을 굴리며, 전략적으로 가장 강한 군대를 소환함으로써 상대방과 군대를 파괴하는 것이 목표이다. 실제 전투에서처럼 예상치 못한 상황이 벌어질 확률을 예상해야 한다. 너무 성급하게 결정하지 마라. 왜냐하면 그것은 너의 군대와 네 자신을 죽일지도 모른다.
다크레거시는 일대일이나 팀 배틀이 가능한 게임이다.
다음은 다크 레거시(Dark Legacy)에서 재생할 수 있는 카드 유형입니다.
강화 카드는 소환된 생물, 무기 및 영웅을 위한 것입니다. 이 카드들은 그것이 놓여있는 것을 강화하거나 약화시킬 수 있다.
크리쳐 카드는 그냥 그거예요. 이들은 6개 파벌 각각이 전투에서 승리하기 위해 군대를 강화하기 위해 사용하는 파벌별 카드다.
마법 카드는 전투에서 균형을 잡기 위해 사용되는 주문 카드입니다. 파벌별 마법 카드와 일반 마법 카드가 있습니다.
갑옷 카드는 전투 중인 영웅들만을 위한 것입니다. 이것은 각각의 영웅에게 그들의 인생 포인트 외에 추가적인 방어 포인트를 줍니다.
무기 카드는 전투 중인 히어로즈만 사용할 수 있습니다. 다양한 무기 카드가 존재하며 히어로가 레벨 업될수록 더 강력하고 마법 같은 무기들을 사용할 수 있게 된다.
유물 카드는 모든 플레이어가 사용할 수 있는 능력을 가진 고대 카드입니다. 모든 플레이어들의 전투 스타일에 맞는 유물이 있다.
전투를 위한 진화 시스템
전투가 시작되기 전에, 선수들은 누가 먼저 갈지 결정해야 한다.
모든 전투가 시작될 때마다 각 플레이어는 5장의 카드를 뽑는다.
각 선수는 이제 매트의 장비 측면에 카드 한 장을 둘 수 있다. 이 카드는 가격이 0이고 플레이어가 카드를 내려놓기 위해서는 정확한 기술 수준을 가지고 있어야 합니다.
첫 번째 전투에서는 데미지가 허용되지 않으므로 첫 번째 사람이 다시 돌아올 때까지 누구도 데미지를 입히는 마법을 부릴 수 없습니다.
먼저 출발하는 선수는 카드를 뽑아 전투를 시작해야 한다.
플레이어’s 카드를 던지려면 d20을 굴려야 한다. 다른 롤을 허용하는 카드가 없는 한, 한 차례에 한 롤만 있다. 여러분이 굴리는 숫자는
손으로 카드를 던져야 하는 캐스팅 포인트 수.
주문을 외우기 위해서는 충분히 높은 스킬 레벨(SL)과 충분한 캐스팅 포인트(CP)가 있어야 합니다.
플레이어는 적절한 SL과 CP만 있으면 얼마든지 카드를 던질 수 있다.
상대가 주문에 대항할 능력이 있다면 카드를 건 후에 그렇게 할 수 있다.
이제 2라운드가 시작됩니다. 플레이어와 스쿼의 차례가 시작될 때 카드를 뽑은 다음 공격 또는 캐스팅할 날씨를 결정하고 카드 능력을 사용하여 배틀에서 승리해야 합니다.
충전 필드
플레이어는 자신의 파벌이나 하위 구역 내의 어떤 카드든 이 필드 위에 엎드린 채로 둘 수 있다. 이 카드는 지금 충전 중입니다. 이 필드는 기술 수준 이상의 카드에 사용됩니다.
당신의 기술 범위에 있는 카드를 넣을 수 있지만, 그렇게 하면 카드 충전의 목적이 없어집니다. 충전필드에 올려놓은 카드를 주조하기 위해서는 당신의 기술수준과 캐스팅에 필요한 기술수준의 차이에 대해 충전해야 한다.
Welcome to world of Dark Legacy. A world ruled by the ruthless battle mage by the name of the Kaiser. The planet of Titan is at war. The Kaiser is bringing the world to its knees. This is a war where anything is possible and anyone can become a legend. It is here where your journey begins.
Will you join the Kaiser and his allies in the total domination of the planet or will you be part of the opposition? You get to decide how this story will tell itself. Make sure to choose wisely, for the fate of the planet lies within your hands.
Make your choice!
Dark Legacy is a unique strategy game that mixes the best elements of Magic the Gathering, Dungeons and Dragons and Chess and wraps them all up into a in-depth sci-fi/fantasy story. In Dark Legacy, players are no longer bystanders of the battle, they get to be part of it as a war general within one of six different factions. With the unique and various weapons, armor and relics, that a player can equip themselves with, players can become whomever they imagine themselves to be.
In Dark Legacy, it is the players objective to destroy their opponents and their armies, by building a deck of magic spells that no one can withstand, rolling the d20 in their favor and strategically summoning their army to be the strongest. Just like in real battle you will have to anticipate the probability of the unexpected. Don't make choices too hastily for they may be the demise of your army and yourself.
Dark Legacy is a game that can be played one-on-one or in team battle.
Here are the type of cards that can be played in Dark Legacy:
Enhancement cards are for summoned creatures, weapons and the Hero. These cards can either strengthen or weaken that which it is place upon.
Creature cards are just that. They are the faction specific cards that each one of the six different factions use to strengthen their army to win the battle.
Magic cards are the spell cards used to tip the balance in battle. There are faction specific magic cards and general magic cards.
Armor cards are only for the Heroes in battle. This gives each Hero extra defense points on top of their life points.
Weapon cards are only for the Heroes in battle. There is a wide variety of weapon cards and as the Hero levels up there are stronger and more magical weapons that become available to them.
Relic cards are ancient cards with abilities that are available to every player if you find them. There are relics that will fit every players style of fighting.
The Evolution System for Battle
Before the battle begins, players must decide who is going first.
At the beginning of every battle each player draws five cards.
Each player is now allowed to place one card on the equip side of the mat. This card has to cost 0 and the player has to have the correct skill level to put that card down.
There is no damage permitted for the first round in battle, meaning that no one can attack or cast spells that deal damage until it is the first person’s turn again.
The player that is going first must begin the battle by drawing a card. (At the beginning of every turn players will draw a card.)
In order to cast any of the player’s cards they must roll the d20. There is only one roll per turn, unless there is a card in play that allows for another roll. The number that you roll will be the
number of casting points you have to cast cards from your hand.
In order to cast spells you have to have a high enough SKILL LEVEL (SL) and have enough CASTING POINTS (CP).
The player can then cast any number of cards as long as they have the proper SL and CP.
If the opponent has the ability to counter the spell they can do so after the card is cast.
Now the second round begins. At the beginning of the player’s turn they must draw a card and then decide weather to attack or cast and use the cards abilities to help you win the battle.
Charging Field
Players may put any card, within their faction or subsection, on this field face down. This card is now charging. This field is to be used for cards that are above of your skill level.
You may place cards that are in your skill range, but that would defeat the purpose of charging the card. In order to cast the card that you put on the charging field, it must charge for the difference of your skill level and the skill level required to cast
Will you join the Kaiser and his allies in the total domination of the planet or will you be part of the opposition? You get to decide how this story will tell itself. Make sure to choose wisely, for the fate of the planet lies within your hands.
Make your choice!
Dark Legacy is a unique strategy game that mixes the best elements of Magic the Gathering, Dungeons and Dragons and Chess and wraps them all up into a in-depth sci-fi/fantasy story. In Dark Legacy, players are no longer bystanders of the battle, they get to be part of it as a war general within one of six different factions. With the unique and various weapons, armor and relics, that a player can equip themselves with, players can become whomever they imagine themselves to be.
In Dark Legacy, it is the players objective to destroy their opponents and their armies, by building a deck of magic spells that no one can withstand, rolling the d20 in their favor and strategically summoning their army to be the strongest. Just like in real battle you will have to anticipate the probability of the unexpected. Don't make choices too hastily for they may be the demise of your army and yourself.
Dark Legacy is a game that can be played one-on-one or in team battle.
Here are the type of cards that can be played in Dark Legacy:
Enhancement cards are for summoned creatures, weapons and the Hero. These cards can either strengthen or weaken that which it is place upon.
Creature cards are just that. They are the faction specific cards that each one of the six different factions use to strengthen their army to win the battle.
Magic cards are the spell cards used to tip the balance in battle. There are faction specific magic cards and general magic cards.
Armor cards are only for the Heroes in battle. This gives each Hero extra defense points on top of their life points.
Weapon cards are only for the Heroes in battle. There is a wide variety of weapon cards and as the Hero levels up there are stronger and more magical weapons that become available to them.
Relic cards are ancient cards with abilities that are available to every player if you find them. There are relics that will fit every players style of fighting.
The Evolution System for Battle
Before the battle begins, players must decide who is going first.
At the beginning of every battle each player draws five cards.
Each player is now allowed to place one card on the equip side of the mat. This card has to cost 0 and the player has to have the correct skill level to put that card down.
There is no damage permitted for the first round in battle, meaning that no one can attack or cast spells that deal damage until it is the first person’s turn again.
The player that is going first must begin the battle by drawing a card. (At the beginning of every turn players will draw a card.)
In order to cast any of the player’s cards they must roll the d20. There is only one roll per turn, unless there is a card in play that allows for another roll. The number that you roll will be the
number of casting points you have to cast cards from your hand.
In order to cast spells you have to have a high enough SKILL LEVEL (SL) and have enough CASTING POINTS (CP).
The player can then cast any number of cards as long as they have the proper SL and CP.
If the opponent has the ability to counter the spell they can do so after the card is cast.
Now the second round begins. At the beginning of the player’s turn they must draw a card and then decide weather to attack or cast and use the cards abilities to help you win the battle.
Charging Field
Players may put any card, within their faction or subsection, on this field face down. This card is now charging. This field is to be used for cards that are above of your skill level.
You may place cards that are in your skill range, but that would defeat the purpose of charging the card. In order to cast the card that you put on the charging field, it must charge for the difference of your skill level and the skill level required to cast
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