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BGG랭킹
BGG전체 : 16803
WARGAMES : 3075
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.83 / 5
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디자이너
Joseph Miranda, Michael Myers
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아티스트
Masahiro Yamazaki
-
인원
게임 소개
역사상 가장 위대한 해군-육군 전쟁을 재점화시키십시오. USN 디럭스는 1941-45년 태평양전쟁의 고전적인 SPI 게임의 최신판이다. 원래의 게임’s 시스템을 유지하면서, 재설계에는 하와이에서 아시아 본토에 이르는 전체 전쟁을 포함하는 포괄적인 시뮬레이션 규칙도 포함되어 있다. 시나리오는 1941-43, 1943-45, 1941-45 등 일본군의 공격 첫 해를 포함한다. 미드웨이, 솔로몬스, 버마, 중국, 필리핀, 만주 등을 위한 미니 게임도 있다. 1930년대 초 미국과 일본과의 해상 전쟁을 위한 오렌지 전쟁 계획 시나리오도 포함되어 있다.
해군 병력은 각각 개별 카운터로 대표되는 항공모함을 제외하고 편대 수준에 있다. 공군부대는 비행대에 따라 그룹을 이룬다. 지상 부대는 연대, 여단, 사단, 군단, 군대이다. 이 게임 시스템은 쌍방향의 플레이 시퀀스를 사용하여 두 플레이어가 공격을 개시하고 오류를 이용하며 큰 승리를 거둘 수 있다. 새로운 규칙에는 카미카제스, 기갑사단, 기동부대 표식기, 소련의 개입, MAGIC, 특수작전군, 중국 전선, 전략폭격, 원자폭탄이 포함된다.
구성 요소: 840개의 다이컷 카운터, 2개의 34x22” 지도, 플레이어 보조 카드, 2개의 규칙집, 2인치 박스.
(소스: 의사결정 게임 웹사이트)
해군 병력은 각각 개별 카운터로 대표되는 항공모함을 제외하고 편대 수준에 있다. 공군부대는 비행대에 따라 그룹을 이룬다. 지상 부대는 연대, 여단, 사단, 군단, 군대이다. 이 게임 시스템은 쌍방향의 플레이 시퀀스를 사용하여 두 플레이어가 공격을 개시하고 오류를 이용하며 큰 승리를 거둘 수 있다. 새로운 규칙에는 카미카제스, 기갑사단, 기동부대 표식기, 소련의 개입, MAGIC, 특수작전군, 중국 전선, 전략폭격, 원자폭탄이 포함된다.
구성 요소: 840개의 다이컷 카운터, 2개의 34x22” 지도, 플레이어 보조 카드, 2개의 규칙집, 2인치 박스.
(소스: 의사결정 게임 웹사이트)
Refight the greatest naval-air-land war of history. USN Deluxe is an update of the classic SPI game of the War in the Pacific, 1941-45. While maintaining the original game’s systems, the redesign also includes rules for a comprehensive simulation that includes the entire war, from Hawaii to the Asian mainland. Scenarios include the first year of the Japanese offensive, as well as 1941-43, 1943-45 and 1941-45. There are also mini-games for Midway, the Solomons, Burma, China, the Philippines, Manchuria and others. Also included is a War Plan Orange scenario for a “what-if” naval war with the US and Japan squaring off in the early 1930s.
Naval forces are at the squadron level, except aircraft carriers, which are each represented by individual counters. Air units are in groups based on squadrons. Land units are regiments, brigades, divisions, corps and armies. The game system uses an interactive sequence of play in which both players can launch strikes, exploit errors, and win great victories. New rules include Kamikazes, armored divisions, task force markers, Soviet intervention, MAGIC, special operations forces, the China front, strategic bombing and the atomic bomb.
Components: 840 die-cut counters, two 34x22” maps, player aid cards, and two rulebooks, 2 inch box.
(source: Decision games website)
Naval forces are at the squadron level, except aircraft carriers, which are each represented by individual counters. Air units are in groups based on squadrons. Land units are regiments, brigades, divisions, corps and armies. The game system uses an interactive sequence of play in which both players can launch strikes, exploit errors, and win great victories. New rules include Kamikazes, armored divisions, task force markers, Soviet intervention, MAGIC, special operations forces, the China front, strategic bombing and the atomic bomb.
Components: 840 die-cut counters, two 34x22” maps, player aid cards, and two rulebooks, 2 inch box.
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