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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jason Fox, Bob Kuhn, Grant Sarber
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아티스트
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인원
게임 소개
"B급 발명의 A-Typical 카드 게임"
표준조어는 "이다.단순 서사시, 프리마켓 패러디." 모두가 지금 세상이 필요로 하는 것은 더 많은 물건이라는 것을 알고 있습니다! 그리고 가장 좋은 물건들이 무엇인지 짐작했군요! 당신은 얼마 전에 몇몇 최신 특허에 접근할 수 있는 성공한 다국적 회사를 물려받았습니다! 물론 당신의 친구들도 그렇게 될 것입니다. 또한 갑자기 (의심스럽게도) 그들 자신의 회사를 물려받았다. 이제 가능한 한 많은 NEW STUFF 프로토타입을 완성하고 생산을 시작해야 합니다. 그 발명품들은 기이하고, 기업의 스파이 활동이 불가피하며, 얻을 수 있는 이익은 헤아릴 수 없다!
프로토타이피컬은 두 개의 다른 카드 덱으로 플레이됩니다.
청사진 데크는 뒷면에는 발명품과 수백만 글로보(미래의 글로벌 통화) 가치가 적힌 양면 카드가, 뒷면에는 발명을 위한 청사진이 들어 있다. Blueprint에는 리소스 덱에서 필요한 구성 요소 유형도 나열됩니다.
리소스 덱에는 유형별로 나열된 구성 요소 발명품 또는 기타 리소스(과학자, 벤처 투자가, 유명인사 후원자, 광고 대행사)인 단일 면 카드가 포함되어 있습니다.
게임 실행:
플레이어는 다음 세 가지 동작 중 하나를 수행합니다.
리소스 가져오기 - 리소스 덱에서 리소스 카드 하나 그리기
프로토타입 제작 - 플레이어는 하나의 빌드 가능한 아이디어에 필요한 모든 리소스(공용 도메인에 있는 리소스 및 과학자가 수정한 리소스 포함)와 가치 향상 리소스를 재생합니다. 플레이어는 빌드 가능한 OBVERSE-SIDE UP과 플레이어 손에서 사용된 모든 카드를 가져와 완성된 프로토타입으로 플레이어’의 자산 풀에 넣습니다.
아이디어 죽이기 - 빌드 가능한 아이디어와 플레이어’의 손에서 하나 이상의 리소스 카드를 플레이어’의 자산인 REVERSE-SIDE UP에 배치하여 영구적으로 폐기(폐기)합니다. 이것은 골칫거리이다. (부채 금액은 사용된 리소스를 뺀 아이디어의 가치입니다.)
플레이어가 정확히 5장의 카드를 가질 수 있도록 카드를 폐기하거나 뽑습니다.
도면이 아직 남아있으면 공개해서 정확히 3개를 보여주도록 하세요.
게임 종료:
게임은 더 이상 구축 가능한 아이디어가 없을 때까지 계속됩니다. 즉, 모든 청사진을 프로토타입으로 만들거나 폐기할 수 있습니다.
그런 다음 각 플레이어는 완성된 프로토타입의 $G 값(인력에 의해 수정된 대로), 각 리소스 카드당 $G4를 더하고 폐기된 아이디어를 빼서 총 자산을 계산한다.
가장 높은 점수가 손을 잡는다.
표준조어는 "이다.단순 서사시, 프리마켓 패러디." 모두가 지금 세상이 필요로 하는 것은 더 많은 물건이라는 것을 알고 있습니다! 그리고 가장 좋은 물건들이 무엇인지 짐작했군요! 당신은 얼마 전에 몇몇 최신 특허에 접근할 수 있는 성공한 다국적 회사를 물려받았습니다! 물론 당신의 친구들도 그렇게 될 것입니다. 또한 갑자기 (의심스럽게도) 그들 자신의 회사를 물려받았다. 이제 가능한 한 많은 NEW STUFF 프로토타입을 완성하고 생산을 시작해야 합니다. 그 발명품들은 기이하고, 기업의 스파이 활동이 불가피하며, 얻을 수 있는 이익은 헤아릴 수 없다!
프로토타이피컬은 두 개의 다른 카드 덱으로 플레이됩니다.
청사진 데크는 뒷면에는 발명품과 수백만 글로보(미래의 글로벌 통화) 가치가 적힌 양면 카드가, 뒷면에는 발명을 위한 청사진이 들어 있다. Blueprint에는 리소스 덱에서 필요한 구성 요소 유형도 나열됩니다.
리소스 덱에는 유형별로 나열된 구성 요소 발명품 또는 기타 리소스(과학자, 벤처 투자가, 유명인사 후원자, 광고 대행사)인 단일 면 카드가 포함되어 있습니다.
게임 실행:
플레이어는 다음 세 가지 동작 중 하나를 수행합니다.
리소스 가져오기 - 리소스 덱에서 리소스 카드 하나 그리기
프로토타입 제작 - 플레이어는 하나의 빌드 가능한 아이디어에 필요한 모든 리소스(공용 도메인에 있는 리소스 및 과학자가 수정한 리소스 포함)와 가치 향상 리소스를 재생합니다. 플레이어는 빌드 가능한 OBVERSE-SIDE UP과 플레이어 손에서 사용된 모든 카드를 가져와 완성된 프로토타입으로 플레이어’의 자산 풀에 넣습니다.
아이디어 죽이기 - 빌드 가능한 아이디어와 플레이어’의 손에서 하나 이상의 리소스 카드를 플레이어’의 자산인 REVERSE-SIDE UP에 배치하여 영구적으로 폐기(폐기)합니다. 이것은 골칫거리이다. (부채 금액은 사용된 리소스를 뺀 아이디어의 가치입니다.)
플레이어가 정확히 5장의 카드를 가질 수 있도록 카드를 폐기하거나 뽑습니다.
도면이 아직 남아있으면 공개해서 정확히 3개를 보여주도록 하세요.
게임 종료:
게임은 더 이상 구축 가능한 아이디어가 없을 때까지 계속됩니다. 즉, 모든 청사진을 프로토타입으로 만들거나 폐기할 수 있습니다.
그런 다음 각 플레이어는 완성된 프로토타입의 $G 값(인력에 의해 수정된 대로), 각 리소스 카드당 $G4를 더하고 폐기된 아이디어를 빼서 총 자산을 계산한다.
가장 높은 점수가 손을 잡는다.
"The A-Typical Card Game of B-list Inventions"
Proto-Typical is a "Simply Epic, Free-Market Parody." Everyone knows that what the world needs now is MORE STUFF! And what's the best kind of STUFF? You guessed it! NEW STUFF! You have just inherited a somewhat successful, multi-national corporation with access to a handful of cutting edge patents that will help you build some AMAZING NEW STUFF! Of course, it just so happens that your friends have also all suddenly (and suspiciously) inherited their own companies as well. Now, you must race to finish and begin production of as many prototypes of NEW STUFF as possible. The inventions are bizarre, corporate espionage is inevitable, and the profit to be made is unfathomable!
Proto-Typical is played with two different decks of cards:
The Blueprints Deck contains double-faced cards with the invention and its value in millions of Globos (The global currency of the future) on the reverse, and blueprints for the invention on the reverse. The blueprint also lists component types needed from the Resources Deck.
The Resources Deck contains single-faced cards, which are either component inventions listed by type, or other resources (Scientists, Venture Capitalists, Celebrity endorsers, Advertising Agencies).
Game Play:
Player performs one of three actions:
Obtain resources - Draw one resource card from Resources Deck
Build a prototype - The player plays all the resources needed for one buildable idea (this may include resources in the public domain and resources from your hand modified by scientists), along with any value enhancing resources. Player takes the buildable idea OBVERSE-SIDE UP and any cards used from the player’s hand and places them as the completed prototype into the player’s asset pool
Kill an idea - Permanently discard (obsolete) a buildable idea by placing it and one or more resource cards needed for it from player’s hand into player’s assets, REVERSE-SIDE UP. This is a liability. (Liability amount is the value of the idea less the resources used)
Discard or draw cards so that player has exactly 5 cards
Reveal blueprint if any are still available so that exactly 3 show.
Ending the Game:
Play continues until there are no more buildable ideas, i.e. all blueprints have been prototyped or obsoleted.
Each player then tallies the total of their assets by adding the $G values of completed prototypes (as modified by human resources), $G4 for each resource card and subtracting obsoleted ideas.
Highest score wins the hand.
Proto-Typical is a "Simply Epic, Free-Market Parody." Everyone knows that what the world needs now is MORE STUFF! And what's the best kind of STUFF? You guessed it! NEW STUFF! You have just inherited a somewhat successful, multi-national corporation with access to a handful of cutting edge patents that will help you build some AMAZING NEW STUFF! Of course, it just so happens that your friends have also all suddenly (and suspiciously) inherited their own companies as well. Now, you must race to finish and begin production of as many prototypes of NEW STUFF as possible. The inventions are bizarre, corporate espionage is inevitable, and the profit to be made is unfathomable!
Proto-Typical is played with two different decks of cards:
The Blueprints Deck contains double-faced cards with the invention and its value in millions of Globos (The global currency of the future) on the reverse, and blueprints for the invention on the reverse. The blueprint also lists component types needed from the Resources Deck.
The Resources Deck contains single-faced cards, which are either component inventions listed by type, or other resources (Scientists, Venture Capitalists, Celebrity endorsers, Advertising Agencies).
Game Play:
Player performs one of three actions:
Obtain resources - Draw one resource card from Resources Deck
Build a prototype - The player plays all the resources needed for one buildable idea (this may include resources in the public domain and resources from your hand modified by scientists), along with any value enhancing resources. Player takes the buildable idea OBVERSE-SIDE UP and any cards used from the player’s hand and places them as the completed prototype into the player’s asset pool
Kill an idea - Permanently discard (obsolete) a buildable idea by placing it and one or more resource cards needed for it from player’s hand into player’s assets, REVERSE-SIDE UP. This is a liability. (Liability amount is the value of the idea less the resources used)
Discard or draw cards so that player has exactly 5 cards
Reveal blueprint if any are still available so that exactly 3 show.
Ending the Game:
Play continues until there are no more buildable ideas, i.e. all blueprints have been prototyped or obsoleted.
Each player then tallies the total of their assets by adding the $G values of completed prototypes (as modified by human resources), $G4 for each resource card and subtracting obsoleted ideas.
Highest score wins the hand.
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