-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
George S. Parker
-
아티스트
-
인원
게임 소개
기사도는 카멜롯의 전신이다. 1882년 조지 S. 파커의 개발 아래 기사도는 지오에 의해 출시되었다. 1887년 S. Parker & Co., 1888년 Parker Brothers에 의해. 파커는 기사도를 2,000년 만에 최고의 게임이라고 불렀고, 그것을 개인적으로 가장 좋아하는 게임이라고 여겼다. 기사도는 카멜롯보다 더 큰 보드에서 연주된다. 카멜롯처럼 기사도는 전술적으로 복잡하지만 쉽게 배우고 빠르게 연주된다. 그것은 아메리칸 체커(브리티시 드러츠)와 할마(중국 체커)를 교묘하게 혼합한 것이다.
이 게임의 목표는 보드 반대편에 있는 두 개의 골 공간으로 두 개의 조각을 이동하는 것입니다. 물론 상대편 피스를 넘어야 가능하다. 점핑과 이동이 전방위적이라는 점을 제외하면 피스의 움직임은 체커와 여러 면에서 유사하다.
이 게임은 목표를 위한 핵심 희생과 비용이 지배하는 경향이 있다. 한 선수가 두 개의 피스를 골문으로 넣어야 하기 때문에 한 개의 피스를 골문으로 넣으려는 것에서 역동성이 바뀐다. 다시 말해, 선수들은 승리로 갑자기 도약하지 않을 것이다; 최소한 1-2 펀치가 필요하다.
카멜롯에 익숙한 사람들을 위해:
기사도는 다음과 같은 점에서 카멜로와 다르다.
기사단에는 176개의 정사각형이 있습니다. 카멜롯 보드에는 160개의 정사각형이 있습니다.
기사도의 각 면에는 8명의 기사와 12명의 남자가 있다. 카멜롯의 각 면에는 4명의 기사와 10명의 남자가 있습니다.
이 게임의 목표는 보드 반대편에 있는 두 개의 골 공간으로 두 개의 조각을 이동하는 것입니다. 물론 상대편 피스를 넘어야 가능하다. 점핑과 이동이 전방위적이라는 점을 제외하면 피스의 움직임은 체커와 여러 면에서 유사하다.
이 게임은 목표를 위한 핵심 희생과 비용이 지배하는 경향이 있다. 한 선수가 두 개의 피스를 골문으로 넣어야 하기 때문에 한 개의 피스를 골문으로 넣으려는 것에서 역동성이 바뀐다. 다시 말해, 선수들은 승리로 갑자기 도약하지 않을 것이다; 최소한 1-2 펀치가 필요하다.
카멜롯에 익숙한 사람들을 위해:
기사도는 다음과 같은 점에서 카멜로와 다르다.
기사단에는 176개의 정사각형이 있습니다. 카멜롯 보드에는 160개의 정사각형이 있습니다.
기사도의 각 면에는 8명의 기사와 12명의 남자가 있다. 카멜롯의 각 면에는 4명의 기사와 10명의 남자가 있습니다.
Chivalry is the forerunner of Camelot. Under development by George S. Parker in 1882, Chivalry was released by Geo. S. Parker & Co. in 1887, and by Parker Brothers in 1888. Parker called Chivalry "the best game in 2,000 years," and looked upon it as his personal favorite. Chivalry is played on a larger board with more pieces than Camelot. Chivalry, like Camelot, is tactically complex, yet easily learned and quickly played. It is a clever mixture of American Checkers (British Draughts) and Halma (Chinese Checkers).
The goals of the game is to move two pieces into the two goal spaces on the opposite side of the board. Of course, one has to get past the opponent's piece to do so. Movement of pieces in many ways resembles Checkers except that jumping and moving is omnidirectional.
This game tends to be dominated by key sacrifices and charges for the goal. Since a player has to get two pieces into the goal, the dynamic shifts from just trying to get a single piece into a goal. In other words, players won't make one sudden leap to victory; at least a 1-2 punch is required.
For those familiar with Camelot:
Chivalry is different than Camelot in the following ways:
The Chivalry board has 176 squares. The Camelot board has 160 squares.
Each side in Chivalry has eight Knights and twelve Men. Each side in Camelot has four Knights and ten Men.
The goals of the game is to move two pieces into the two goal spaces on the opposite side of the board. Of course, one has to get past the opponent's piece to do so. Movement of pieces in many ways resembles Checkers except that jumping and moving is omnidirectional.
This game tends to be dominated by key sacrifices and charges for the goal. Since a player has to get two pieces into the goal, the dynamic shifts from just trying to get a single piece into a goal. In other words, players won't make one sudden leap to victory; at least a 1-2 punch is required.
For those familiar with Camelot:
Chivalry is different than Camelot in the following ways:
The Chivalry board has 176 squares. The Camelot board has 160 squares.
Each side in Chivalry has eight Knights and twelve Men. Each side in Camelot has four Knights and ten Men.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
684
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
490
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
420
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
390
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
617
-
2024-11-13
-
Lv.18