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BGG랭킹
BGG전체 : 21003
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
13+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Jason Schultz
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아티스트
-
인원
게임 소개
스키티킷은 21장의 독특한 카드를 사용하는 카드 게임입니다.
스키티킷은 계몽된 우주 너구리다.
게임 플레이
각 문자는 고유한 문자를 선택합니다.
프린세스 - 항상 먼저 진행되며, 경기가 끝나기 전에 스키티킷 라운드가 열린 후 추가 턴을 합니다.
마법사 - 최종 점수에서 5점을 더하거나 뺄 수 있으며, 게임당 한 번씩 "을 발사할 수 있습니다.Magic Missle"는 어떤 선수의 손에서든 1장의 카드를 쳐서 카드를 치는 대신 보니야드에 넣는 것이다.
배트 - 추가 카드로 시작합니다. 한 번에 2장의 카드를 받습니다. 마법사와 바보가 번갈아 가면서 합니다.
바보 - 항상 마지막에 가고 1장으로만 시작합니다. 항상 차례가 끝날 때 2장의 카드를 뽑습니다.
각 턴에 따라 한 장의 카드를 사용할 수 있습니다(방망이가 2개의 플레이를 할 수 있는 초능력을 가지고 있지만 각 캐릭터는 특별한 특성을 가지고 있습니다). 슈퍼 스피드라는 카드를 조작하면 한 번에 원하는 만큼 카드를 할 수도 있습니다. 카드는 여러 영역에서 플레이됩니다.
Boneyard - 이것은 버려진 종류의 더미이다.
심연 - 게임할 때 가장 강력한 3가지 카드가 여기에 들어갑니다. 기본적으로 게임에서 제거됩니다.
구역 - 플레이어마다 구역이 있으며, 슈퍼스피드와 같은 아이템을 넣어 힘과 능력을 향상시키고, 구역 카드를 사용하여 상대방을 방해할 수도 있습니다.
모든 카드는 양면이 있다. 한쪽에는 액션/이벤트가 있고 다른 한쪽에는 포인트가 있다. 대부분의 카드는 4점짜리이지만 0점짜리 카드와 10점짜리 카드도 있다. 모든 카드는 지나치게 강력하도록 설계되었으며, 그 후 균형을 다시 맞추었지만, 매번 큰 변화가 일어날 수 있습니다.
게임의 목적은 가장 많은 점수를 얻는 것이지만 스키티킷에서는 이마저도 바뀔 수 있다. 어느 구역에서든 '역중력'으로 경기가 종료되면 최저점이 승리합니다. 그리고 만약 그들이 그들을 돌보지 않는다면 전적으로 선수들을 제거할 수 있는 0개의 카드들이 있다.
구성 요소들
21 카드 덱
특수 문자 카드 4개
자세한 사용설명서
휴대할 수 있는 주머니
스키티킷은 계몽된 우주 너구리다.
게임 플레이
각 문자는 고유한 문자를 선택합니다.
프린세스 - 항상 먼저 진행되며, 경기가 끝나기 전에 스키티킷 라운드가 열린 후 추가 턴을 합니다.
마법사 - 최종 점수에서 5점을 더하거나 뺄 수 있으며, 게임당 한 번씩 "을 발사할 수 있습니다.Magic Missle"는 어떤 선수의 손에서든 1장의 카드를 쳐서 카드를 치는 대신 보니야드에 넣는 것이다.
배트 - 추가 카드로 시작합니다. 한 번에 2장의 카드를 받습니다. 마법사와 바보가 번갈아 가면서 합니다.
바보 - 항상 마지막에 가고 1장으로만 시작합니다. 항상 차례가 끝날 때 2장의 카드를 뽑습니다.
각 턴에 따라 한 장의 카드를 사용할 수 있습니다(방망이가 2개의 플레이를 할 수 있는 초능력을 가지고 있지만 각 캐릭터는 특별한 특성을 가지고 있습니다). 슈퍼 스피드라는 카드를 조작하면 한 번에 원하는 만큼 카드를 할 수도 있습니다. 카드는 여러 영역에서 플레이됩니다.
Boneyard - 이것은 버려진 종류의 더미이다.
심연 - 게임할 때 가장 강력한 3가지 카드가 여기에 들어갑니다. 기본적으로 게임에서 제거됩니다.
구역 - 플레이어마다 구역이 있으며, 슈퍼스피드와 같은 아이템을 넣어 힘과 능력을 향상시키고, 구역 카드를 사용하여 상대방을 방해할 수도 있습니다.
모든 카드는 양면이 있다. 한쪽에는 액션/이벤트가 있고 다른 한쪽에는 포인트가 있다. 대부분의 카드는 4점짜리이지만 0점짜리 카드와 10점짜리 카드도 있다. 모든 카드는 지나치게 강력하도록 설계되었으며, 그 후 균형을 다시 맞추었지만, 매번 큰 변화가 일어날 수 있습니다.
게임의 목적은 가장 많은 점수를 얻는 것이지만 스키티킷에서는 이마저도 바뀔 수 있다. 어느 구역에서든 '역중력'으로 경기가 종료되면 최저점이 승리합니다. 그리고 만약 그들이 그들을 돌보지 않는다면 전적으로 선수들을 제거할 수 있는 0개의 카드들이 있다.
구성 요소들
21 카드 덱
특수 문자 카드 4개
자세한 사용설명서
휴대할 수 있는 주머니
Skittykitts is a card game that uses a unique deck of 21 cards.
A Skittykitt is an enlightened space raccoon.
Game Play
Each character chooses a unique character:
The Princess - Always goes first; takes an extra turn after the Skittykitts round is played before the game ends.
The Wizard - Can add or subtract 5 points from his final score; once per game he can fire a "Magic Missle" to knock 1 card from any player's hand and into the boneyard instead of playing a card.
The Bat - Starts with an extra card; takes 2 cards per turn; takes turn after The Wizard but before the Fool.
The Fool - Always goes last and only starts with 1 card; always draws 2 cards at the end of his turn.
Each turn players can play ONE card (although The Bat has the superpower to play TWO, each character has special traits). You can also play as many cards as you want per turn if you control the card called Super Speed. Cards are played into different areas:
The Boneyard - This is a discard pile of sorts.
The Abyss - The 3 most powerful cards go here when played, they are essentially removed from the game.
The Zones - Each player has a zone, this is where you put stuff like Super Speed to enhance your powers and abilities, you can also use zone cards to hinder your opponents.
Every card has two sides. One side has the action/event and the other side can be played for points. Most cards are worth 4 points, although there are also the 0 point cards, and the 10 point cards. EVERY card was designed to be OVERLY powerful, which then re-balanced into them all being even, but still every turn a massive shift can happen.
The object of the game is to get the most points, but in Skittykitts even this can change. If the game ends with Reverse Gravity played in any zone lowest points win. And there are the dreaded 0 cards that can eliminate players entirely if they don't take care of them.
Components
21 card deck
4 special character cards
Detailed instruction manual
A pouch for portability
A Skittykitt is an enlightened space raccoon.
Game Play
Each character chooses a unique character:
The Princess - Always goes first; takes an extra turn after the Skittykitts round is played before the game ends.
The Wizard - Can add or subtract 5 points from his final score; once per game he can fire a "Magic Missle" to knock 1 card from any player's hand and into the boneyard instead of playing a card.
The Bat - Starts with an extra card; takes 2 cards per turn; takes turn after The Wizard but before the Fool.
The Fool - Always goes last and only starts with 1 card; always draws 2 cards at the end of his turn.
Each turn players can play ONE card (although The Bat has the superpower to play TWO, each character has special traits). You can also play as many cards as you want per turn if you control the card called Super Speed. Cards are played into different areas:
The Boneyard - This is a discard pile of sorts.
The Abyss - The 3 most powerful cards go here when played, they are essentially removed from the game.
The Zones - Each player has a zone, this is where you put stuff like Super Speed to enhance your powers and abilities, you can also use zone cards to hinder your opponents.
Every card has two sides. One side has the action/event and the other side can be played for points. Most cards are worth 4 points, although there are also the 0 point cards, and the 10 point cards. EVERY card was designed to be OVERLY powerful, which then re-balanced into them all being even, but still every turn a massive shift can happen.
The object of the game is to get the most points, but in Skittykitts even this can change. If the game ends with Reverse Gravity played in any zone lowest points win. And there are the dreaded 0 cards that can eliminate players entirely if they don't take care of them.
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21 card deck
4 special character cards
Detailed instruction manual
A pouch for portability
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