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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Giacomo Galimberti
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아티스트
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인원
게임 소개
스페셜 케이크는 시부미 게임 시스템으로 플레이할 수 있는 2인용 게임입니다. 그것은 4×4홀 보드와 세트의 30개의 공을 사용합니다. 이 게임은 세 가지 변형으로 구성되어 있으며, 동시에 "민트와 주류 캔디", "설탕 캔디", "민트, 주류 캔디, 체리 캔디(일명 독이 든 캔디)"로 구성되어 있다.
민트 및 양주 캔디
민트와 주류 캔디의 변형은 15개의 흰색(민트 캔디)과 15개의 검은색(액체 캔디)이다.
규칙.
설정: 플레이어는 피라미드(케이크)가 완성될 때까지 민트 캔디를 놓고 다른 플레이어는 술 캔디를 놓습니다. 사탕은 빈 판자 구멍 위에 놓거나 기존 사탕의 2x2 플랫폼 위에 쌓을 수 있습니다.
게임: 케이크가 완성되면 게임이 시작됩니다. 플레이어는 돌아가면서 민트 캔디, 양주 캔디, 민트 캔디, 양주 캔디 한 줄을 먹는다. 선을 이루는 사탕은 원하는 순서대로 하나씩 제거할 수 있습니다.
선(線)은 사탕을 만지는 두 가지 이상의 맛이 직교적으로 같은 레벨에 있으면 다른 레벨에 있으면 다른 레벨 위에 있는 직선 그룹이다. 선은 모서리 또는 모서리를 감싸지 않습니다(3D 공간을 고려할 때 실제로는 직선적이지 않음).
마지막 사탕을 먹은 플레이어가 게임에서 집니다.
사탕
시부미 공 16개, 검은색 공 16개, 빨간색 공 16개 중에서 무작위로 고른 30개의 공을 사용한다.
규칙.
게임은 완전한 정사각형 피라미드(케이크)를 만들기 위해 30개의 사탕을 모두 놓는 것으로 시작합니다. 플레이어들은 돌아가면서 사탕을 먹거나 사탕을 만진다. 선을 이루는 사탕은 원하는 순서대로 하나씩 제거할 수 있습니다.
선(線)은 두 개 이상의 사탕이 같은 레벨에 있으면 직교적으로, 다른 레벨에 있으면 다른 레벨 위에 있는 직선 그룹(3D 단위) 선은 모서리 또는 모서리를 감싸지 않습니다(3D 공간을 고려할 때 실제로는 직선적이지 않음).
마지막 사탕을 먹은 플레이어가 게임에서 집니다.
민트, 주류 및 체리 캔디(일명 독이 든 사탕)
주정뱅이와 체리캔디로 구성된 이 게임은 15개의 흰색(민트캔디), 14개의 검은색(액체캔디), 그리고 1개의 빨간색(체리캔디)로 구성되어 있다.
규칙.
설정: 플레이어는 박하사탕을 놓고 다른 하나는 술주사탕을 29번째 사탕까지 넣은 다음 체리사탕을 피라미드 꼭대기(케이크)에 놓는다. 사탕은 빈 판자 구멍 위에 놓거나 기존 사탕의 2x2 플랫폼 위에 쌓을 수 있습니다.
게임: 케이크가 완성되면 게임이 시작됩니다. 플레이어는 돌아가면서 민트 캔디, 양주 캔디, 민트 캔디, 양주 캔디 한 줄을 먹는다. 선을 이루는 사탕은 원하는 순서대로 하나씩 제거할 수 있습니다.
선(線)은 사탕을 만지는 두 가지 이상의 맛이 직교적으로 같은 레벨에 있으면 다른 레벨에 있으면 다른 레벨 위에 있는 직선 그룹이다. 선은 모서리 또는 모서리를 감싸지 않습니다(3D 공간을 고려할 때 실제로는 직선적이지 않음).
체리 캔디를 먹은 플레이어가 게임에서 져 버립니다(그리고 체리 캔디가 중독되면 생명도 깁니다!).
메모들
시부미 드롭 메커니즘에 따르면, 공이 제거될 때, 그 공이 지탱하는 다른 어떤 것도 떨어뜨릴 것이다. 위의 레벨에서 두 개 이상을 직접 지지하는 볼은 핀으로 고정되어 있어 제거할 수 없습니다.
드롭 메커니즘으로 인해, 그리고 직선적인 볼 그룹을 제거할 수 있기 때문에, 이동 초기에 고정된 라인 볼인 하나씩이 그룹의 다른 볼을 제거한 후 이동 중에 풀릴 수 있어 제거할 수 있다. 선수들은 전체 라인, 즉 해당 방향으로 가장 긴 라인을 제거하도록 강요받지 않는다.
온라인 재생
igGameCenter에서 온라인(실시간)으로 특별한 케이크를 즐길 수 있습니다. http://www.iggamecenter.com/info/en/sandboxshibumi.html
민트 및 양주 캔디
민트와 주류 캔디의 변형은 15개의 흰색(민트 캔디)과 15개의 검은색(액체 캔디)이다.
규칙.
설정: 플레이어는 피라미드(케이크)가 완성될 때까지 민트 캔디를 놓고 다른 플레이어는 술 캔디를 놓습니다. 사탕은 빈 판자 구멍 위에 놓거나 기존 사탕의 2x2 플랫폼 위에 쌓을 수 있습니다.
게임: 케이크가 완성되면 게임이 시작됩니다. 플레이어는 돌아가면서 민트 캔디, 양주 캔디, 민트 캔디, 양주 캔디 한 줄을 먹는다. 선을 이루는 사탕은 원하는 순서대로 하나씩 제거할 수 있습니다.
선(線)은 사탕을 만지는 두 가지 이상의 맛이 직교적으로 같은 레벨에 있으면 다른 레벨에 있으면 다른 레벨 위에 있는 직선 그룹이다. 선은 모서리 또는 모서리를 감싸지 않습니다(3D 공간을 고려할 때 실제로는 직선적이지 않음).
마지막 사탕을 먹은 플레이어가 게임에서 집니다.
사탕
시부미 공 16개, 검은색 공 16개, 빨간색 공 16개 중에서 무작위로 고른 30개의 공을 사용한다.
규칙.
게임은 완전한 정사각형 피라미드(케이크)를 만들기 위해 30개의 사탕을 모두 놓는 것으로 시작합니다. 플레이어들은 돌아가면서 사탕을 먹거나 사탕을 만진다. 선을 이루는 사탕은 원하는 순서대로 하나씩 제거할 수 있습니다.
선(線)은 두 개 이상의 사탕이 같은 레벨에 있으면 직교적으로, 다른 레벨에 있으면 다른 레벨 위에 있는 직선 그룹(3D 단위) 선은 모서리 또는 모서리를 감싸지 않습니다(3D 공간을 고려할 때 실제로는 직선적이지 않음).
마지막 사탕을 먹은 플레이어가 게임에서 집니다.
민트, 주류 및 체리 캔디(일명 독이 든 사탕)
주정뱅이와 체리캔디로 구성된 이 게임은 15개의 흰색(민트캔디), 14개의 검은색(액체캔디), 그리고 1개의 빨간색(체리캔디)로 구성되어 있다.
규칙.
설정: 플레이어는 박하사탕을 놓고 다른 하나는 술주사탕을 29번째 사탕까지 넣은 다음 체리사탕을 피라미드 꼭대기(케이크)에 놓는다. 사탕은 빈 판자 구멍 위에 놓거나 기존 사탕의 2x2 플랫폼 위에 쌓을 수 있습니다.
게임: 케이크가 완성되면 게임이 시작됩니다. 플레이어는 돌아가면서 민트 캔디, 양주 캔디, 민트 캔디, 양주 캔디 한 줄을 먹는다. 선을 이루는 사탕은 원하는 순서대로 하나씩 제거할 수 있습니다.
선(線)은 사탕을 만지는 두 가지 이상의 맛이 직교적으로 같은 레벨에 있으면 다른 레벨에 있으면 다른 레벨 위에 있는 직선 그룹이다. 선은 모서리 또는 모서리를 감싸지 않습니다(3D 공간을 고려할 때 실제로는 직선적이지 않음).
체리 캔디를 먹은 플레이어가 게임에서 져 버립니다(그리고 체리 캔디가 중독되면 생명도 깁니다!).
메모들
시부미 드롭 메커니즘에 따르면, 공이 제거될 때, 그 공이 지탱하는 다른 어떤 것도 떨어뜨릴 것이다. 위의 레벨에서 두 개 이상을 직접 지지하는 볼은 핀으로 고정되어 있어 제거할 수 없습니다.
드롭 메커니즘으로 인해, 그리고 직선적인 볼 그룹을 제거할 수 있기 때문에, 이동 초기에 고정된 라인 볼인 하나씩이 그룹의 다른 볼을 제거한 후 이동 중에 풀릴 수 있어 제거할 수 있다. 선수들은 전체 라인, 즉 해당 방향으로 가장 긴 라인을 제거하도록 강요받지 않는다.
온라인 재생
igGameCenter에서 온라인(실시간)으로 특별한 케이크를 즐길 수 있습니다. http://www.iggamecenter.com/info/en/sandboxshibumi.html
Special cake is a two players game playable with the Shibumi game system. It uses the 4×4 holes board and 30 balls of the set. The game consists of three variants, created together, at the same time: "mint and liquorice candies", "sugar candies" and "mint, liquorice and cherry candies (aka the poisoned candy)".
Mint and liquorice candies
In the “mint and liquorice candies” variant the balls are 15 white (mint candies) and 15 black (liquorice candies).
Rules
Set up: a player places a mint candy and the other a liquorice candy until the pyramid (the cake) is complete. The candies can be placed either on empty board holes or stacking on 2x2 platforms of existing candies.
Game: the game starts when the cake is complete. Players take turns eating (removing) a candy, either mint or liquorice, or a line of mint and liquorice candies. The candies forming the line can be removed, one-by-one, in any desired order.
A line is a straight group (in 3D) of at least two tastes touching candies, either orthogonally if they are in the same level or one on top of the other if they are in different levels. The lines don't wrap around corners or edges (since in this case they are not really straight when you consider the 3D space).
The player who eats the last candy loses the game.
Sugar candies
The “sugar candies” variant of the game uses 30 balls, randomly selected among the whole Shibumi set of 16 white balls, 16 black balls and 16 red balls.
Rules
The game starts with all the 30 candies placed to form the complete square pyramid (the cake). Players take turns eating (removing) a candy or a line of touching candies. The candies forming the line can be removed, one-by-one, in any desired order.
A line is a straight group (in 3D) of at least two touching candies, either orthogonally if they are in the same level or one on top of the other if they are in different levels. The lines don't wrap around corners or edges (since in this case they are not really straight when you consider the 3D space).
The player who eats the last candy loses the game.
Mint, liquorice and cherry candies (aka the poisoned candy)
In the mint, liquorice and cherry candies variant of the game the balls are 15 white (mint candies), 14 black (liquorice candies) and one red ball (cherry candy).
Rules
Set up: a player places a mint candy and the other a liquorice candy till the 29th candy, then the cherry candy is placed on the top of the pyramid (the cake). The candies can be placed either on empty board holes or stacking on 2x2 platforms of existing candies.
Game: the game starts when the cake is complete. Players take turns eating (removing) a candy, either mint or liquorice, or a line of mint and liquorice candies. The candies forming the line can be removed, one-by-one, in any desired order.
A line is a straight group (in 3D) of at least two tastes touching candies, either orthogonally if they are in the same level or one on top of the other if they are in different levels. The lines don't wrap around corners or edges (since in this case they are not really straight when you consider the 3D space).
The player who eats the cherry candy loses the game (and, if it is poisoned, the life, too!).
Notes
According to the Shibumi drop mechanism, when a ball is removed, then any others that it supports will drop. Any ball that directly supports two or more on the level above is pinned and cannot be removed.
Due to the drop mechanism and to the possibility to remove a straight group of balls, one-by-one, a ball of the line that you want to remove, pinned at the beginning of the move, can become unpinned during the move after the removal of another ball of the group, thus allowing its removing. The players are not forced to remove full lines, i.e. the longest lines in that direction.
Online play
Special cake can be played online (real time) at igGameCenter - http://www.iggamecenter.com/info/en/sandboxshibumi.html
Mint and liquorice candies
In the “mint and liquorice candies” variant the balls are 15 white (mint candies) and 15 black (liquorice candies).
Rules
Set up: a player places a mint candy and the other a liquorice candy until the pyramid (the cake) is complete. The candies can be placed either on empty board holes or stacking on 2x2 platforms of existing candies.
Game: the game starts when the cake is complete. Players take turns eating (removing) a candy, either mint or liquorice, or a line of mint and liquorice candies. The candies forming the line can be removed, one-by-one, in any desired order.
A line is a straight group (in 3D) of at least two tastes touching candies, either orthogonally if they are in the same level or one on top of the other if they are in different levels. The lines don't wrap around corners or edges (since in this case they are not really straight when you consider the 3D space).
The player who eats the last candy loses the game.
Sugar candies
The “sugar candies” variant of the game uses 30 balls, randomly selected among the whole Shibumi set of 16 white balls, 16 black balls and 16 red balls.
Rules
The game starts with all the 30 candies placed to form the complete square pyramid (the cake). Players take turns eating (removing) a candy or a line of touching candies. The candies forming the line can be removed, one-by-one, in any desired order.
A line is a straight group (in 3D) of at least two touching candies, either orthogonally if they are in the same level or one on top of the other if they are in different levels. The lines don't wrap around corners or edges (since in this case they are not really straight when you consider the 3D space).
The player who eats the last candy loses the game.
Mint, liquorice and cherry candies (aka the poisoned candy)
In the mint, liquorice and cherry candies variant of the game the balls are 15 white (mint candies), 14 black (liquorice candies) and one red ball (cherry candy).
Rules
Set up: a player places a mint candy and the other a liquorice candy till the 29th candy, then the cherry candy is placed on the top of the pyramid (the cake). The candies can be placed either on empty board holes or stacking on 2x2 platforms of existing candies.
Game: the game starts when the cake is complete. Players take turns eating (removing) a candy, either mint or liquorice, or a line of mint and liquorice candies. The candies forming the line can be removed, one-by-one, in any desired order.
A line is a straight group (in 3D) of at least two tastes touching candies, either orthogonally if they are in the same level or one on top of the other if they are in different levels. The lines don't wrap around corners or edges (since in this case they are not really straight when you consider the 3D space).
The player who eats the cherry candy loses the game (and, if it is poisoned, the life, too!).
Notes
According to the Shibumi drop mechanism, when a ball is removed, then any others that it supports will drop. Any ball that directly supports two or more on the level above is pinned and cannot be removed.
Due to the drop mechanism and to the possibility to remove a straight group of balls, one-by-one, a ball of the line that you want to remove, pinned at the beginning of the move, can become unpinned during the move after the removal of another ball of the group, thus allowing its removing. The players are not forced to remove full lines, i.e. the longest lines in that direction.
Online play
Special cake can be played online (real time) at igGameCenter - http://www.iggamecenter.com/info/en/sandboxshibumi.html
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