-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
FAMILYGAMES : 0
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.74 / 5
-
디자이너
Klaus-Jürgen Wrede
-
아티스트
Doris Matthäus
-
인원
게임 소개
카르카손에서: 카르카손의 작은 확장판인 The Structor, 강도 상징이 새겨진 8개의 풍경 타일이 게임 시작 시 다른 타일과 섞여 있다.
플레이어가 이러한 타일 중 하나를 그릴 때마다 표준 규칙에 따라 정상으로 배치한 다음 자신의 강도 피겨 &NDASH를 다른 선수의 점수 표시 옆에 있는 스코어 트랙에 배치한다. 차례대로 득점 트랙에서 벗어난 강도를 가진 다음 선수는 또한 강도를 상대편의 점수 표시기 근처에 배치한다.
강도를 동반한 점수표가 스코어 트랙에서 움직일 때마다 강도의 소유자는 자신의 점수표를 절반 정도 앞으로 옮겨 반올림한 다음 스코어 트랙에서 강도를 제거한다. (단 한 가지 예외: 플레이어가 다른 사람을 강탈하여 점수표를 움직이면 해당 공간에 있는 강도들은 해당 플레이어의 점수표시를 따라 이동하며 정상적인 점수를 강탈하기 위해 대기한다.) 두 개 이상의 점수 표시기가 한 도둑과 같은 공간에 있고 두 개가 모두 점수를 매길 경우, 강도의 소유자는 강도를 선택할 수 있습니다. 카르카손 시리즈의 일부입니다.
플레이어가 이러한 타일 중 하나를 그릴 때마다 표준 규칙에 따라 정상으로 배치한 다음 자신의 강도 피겨 &NDASH를 다른 선수의 점수 표시 옆에 있는 스코어 트랙에 배치한다. 차례대로 득점 트랙에서 벗어난 강도를 가진 다음 선수는 또한 강도를 상대편의 점수 표시기 근처에 배치한다.
강도를 동반한 점수표가 스코어 트랙에서 움직일 때마다 강도의 소유자는 자신의 점수표를 절반 정도 앞으로 옮겨 반올림한 다음 스코어 트랙에서 강도를 제거한다. (단 한 가지 예외: 플레이어가 다른 사람을 강탈하여 점수표를 움직이면 해당 공간에 있는 강도들은 해당 플레이어의 점수표시를 따라 이동하며 정상적인 점수를 강탈하기 위해 대기한다.) 두 개 이상의 점수 표시기가 한 도둑과 같은 공간에 있고 두 개가 모두 점수를 매길 경우, 강도의 소유자는 강도를 선택할 수 있습니다. 카르카손 시리즈의 일부입니다.
In Carcassonne: The Robber, a small expansion for Carcassonne, eight landscape tiles bearing a robber symbol are mixed with the other tiles at the start of the game.
Whenever a player draws one of these tiles, he places it as normal according to the standard rules, then he places his robber figure – a special meeple included in this expansion – on the score track next to the score marker of any other player. The next player in turn order who has a robber off the scoring track also places a robber adjacent to the score marker of any opponent.
Whenever a score marker accompanied by a robber moves on the score track, the owner of the robber moves his own score marker forward half that many spaces, rounded up, then removes his robber from the score track. (The one exception: If a player moves his score marker by robbing someone else, any robbers on that space move with that player's score marker and wait to rob that player following a normal scoring.) If two or more score markers are on the same space with a robber and both score, the robber's owner can choose who to rob. Part of the Carcassonne series.
Whenever a player draws one of these tiles, he places it as normal according to the standard rules, then he places his robber figure – a special meeple included in this expansion – on the score track next to the score marker of any other player. The next player in turn order who has a robber off the scoring track also places a robber adjacent to the score marker of any opponent.
Whenever a score marker accompanied by a robber moves on the score track, the owner of the robber moves his own score marker forward half that many spaces, rounded up, then removes his robber from the score track. (The one exception: If a player moves his score marker by robbing someone else, any robbers on that space move with that player's score marker and wait to rob that player following a normal scoring.) If two or more score markers are on the same space with a robber and both score, the robber's owner can choose who to rob. Part of the Carcassonne series.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.10
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
535
-
2024-11-18
-
Lv.10
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
436
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
375
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
342
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
603
-
2024-11-13
-
Lv.18