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0WW2 All At Sea: World War Two Naval Wargame Rules (2011) -
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인원
1-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
제2차 세계 대전의 미니어처 규칙
척도:
전술 턴 = 10분
전략적 턴 = 40분
4cm = 1해리
모델 1개 = 선박 1척 또는 항공기 4대 또는 5대.
플레이어는 편대 또는 함대 지휘관의 역할을 맡는다. 배터리당 1개입니다. 안타가 터지면 또 다른 다이를 굴려 데미지를 파악한다. AA 사격은 각 함선마다 라이트 AA의 수가 많고, AA 주사위는 무장에 따라 조금씩 다르게 처리된다. 특정 제한 내에서 필요에 따라 차례당 1회 이상의 적군 비행에 주사위를 할당할 수 있다.
레이더는 적군을 탐지하는 데 유용할 수 있다. 전력이 가시거리 내에 들어오면 사격이 시작될 것으로 보인다. 손상률이 높아 보일 수 있습니다. 구축함이 한 번의 전투로 침몰할 가능성은 충분하다. 선박은 화력, 속도 또는 C3 시스템의 저하를 포함한 피해를 입습니다.
C3 체계와 대형 명령은 각 대형의 주력 작전으로 시뮬레이션되며, 대형화된 모든 함선이 이에 순응한다. 기함 진형을 갖추지 않은 함선은 기동 여부를 결정하기 위해 다이를 굴립니다.
ref: http://mcmdgames.blogspot.com/2012/01/ww2-all-at-sea review.thead
척도:
전술 턴 = 10분
전략적 턴 = 40분
4cm = 1해리
모델 1개 = 선박 1척 또는 항공기 4대 또는 5대.
플레이어는 편대 또는 함대 지휘관의 역할을 맡는다. 배터리당 1개입니다. 안타가 터지면 또 다른 다이를 굴려 데미지를 파악한다. AA 사격은 각 함선마다 라이트 AA의 수가 많고, AA 주사위는 무장에 따라 조금씩 다르게 처리된다. 특정 제한 내에서 필요에 따라 차례당 1회 이상의 적군 비행에 주사위를 할당할 수 있다.
레이더는 적군을 탐지하는 데 유용할 수 있다. 전력이 가시거리 내에 들어오면 사격이 시작될 것으로 보인다. 손상률이 높아 보일 수 있습니다. 구축함이 한 번의 전투로 침몰할 가능성은 충분하다. 선박은 화력, 속도 또는 C3 시스템의 저하를 포함한 피해를 입습니다.
C3 체계와 대형 명령은 각 대형의 주력 작전으로 시뮬레이션되며, 대형화된 모든 함선이 이에 순응한다. 기함 진형을 갖추지 않은 함선은 기동 여부를 결정하기 위해 다이를 굴립니다.
ref: http://mcmdgames.blogspot.com/2012/01/ww2-all-at-sea review.thead
Miniature Rules for World War Two Naval Warfare
Scale:
tactical turn = 10 minutes
strategic turns = 40 minutes
4 cm = one nautical mile
1 model = one ship or four or five aircraft.
Player's take the role of squadron or fleet commander. One die per battery. If a hit is scored, another die is rolled to determine the damage. AA fire is handled a bit differently with each ship having a number of Light AA, and AA dice dependent upon armament. Within certain restrictions these dice may be allocated to more than one enemy flight per turn as required.
Radar can be useful to detect enemy forces. Once forces come within visual range, firing is likely to commence. Damage rates may seem high. It is quite possible for a destroyer to be sunk in a single round of combat. Ships suffer damage which includes degradation of firepower, speed, or C3 systems.
C3 systems and formation command are simulated with each formation's flagship maneuvering and any ships in formation with it will conform. Ships not in the flagship’s formation roll a die to determine whether they may maneuver.
ref: http://mcmdgames.blogspot.com/2012/01/ww2-all-at-sea review.html
Scale:
tactical turn = 10 minutes
strategic turns = 40 minutes
4 cm = one nautical mile
1 model = one ship or four or five aircraft.
Player's take the role of squadron or fleet commander. One die per battery. If a hit is scored, another die is rolled to determine the damage. AA fire is handled a bit differently with each ship having a number of Light AA, and AA dice dependent upon armament. Within certain restrictions these dice may be allocated to more than one enemy flight per turn as required.
Radar can be useful to detect enemy forces. Once forces come within visual range, firing is likely to commence. Damage rates may seem high. It is quite possible for a destroyer to be sunk in a single round of combat. Ships suffer damage which includes degradation of firepower, speed, or C3 systems.
C3 systems and formation command are simulated with each formation's flagship maneuvering and any ships in formation with it will conform. Ships not in the flagship’s formation roll a die to determine whether they may maneuver.
ref: http://mcmdgames.blogspot.com/2012/01/ww2-all-at-sea review.html
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