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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Darby Eckles
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아티스트
Paul Kime
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인원
게임 소개
숨이 막힐 듯한 정글 더위는 땀방울이 이마에 흘러내리게 한다. 아니면 두려움 때문인가요? 적이 가까이 있다. 느낄 수 있다. 다음 굽이길 근처에서 피곤하거나 부주의한 사람들을 잡으려고 기다리는 걸지도 몰라 저 덤불에 기관총이 숨겨져 있나요? 저기 잎사귀들 밑에 터널 출입구? 저격수가 나무 위에서 기다리고 있는 건 아닐까? 자네 팀은 자네에게 리더십, 지식, 배짱을 바라네 당신은 필요한 것을 가지고 있나요? 그들을 이끌고 살아서 집으로 데려올 수 있나요?
아니면 재앙으로 치닫는거야? 그냥 남부에 새로 온 괴짜로?
FNG: 세컨드 투어 (FNG2T)는 FNG의 두 번째 에디션입니다. 우리는 매커니즘을 간소화하고 사실성을 높였습니다. FNG2T는 1967년부터 1968년까지 베트남에서 보병전을 치르는 데 필요한 정보를 제공합니다.
상대가 없다고요? 문제없어! FNG: 세컨드 투어는 또한 광범위한 솔로 메카닉을 포함하고 있어서 여러분은 혼자서 또는 모두 같은 편에 있는 친구들과 게임을 할 수 있습니다! FNG: 세컨드 투어는 한 남자를 대표하는 한 명의 인물과 여러분이 이미 가지고 있는 어떤 규모로든 플레이할 수 있도록 고안되었습니다. 포병, 공습, 헬기 건쉽, 퍼프 더 매직 드래곤, 벙커, 터널 등이 있습니다. FNG: 세컨드 투어는 훨씬 더 많은 것을 가지고 있습니다.
FNG: 세컨드 투어는 또한 이국적인 베트남 전투 투어를 통해 스타(개인 병사)를 운반할 수 있는 독특한 캠페인 시스템을 포함하고 있습니다. 이 캠페인 시스템은 여러분의 임무뿐만 아니라 적들, 성공에 대한 보상, 실패에 대한 영향, 심지어 여러분이 플레이할 지형도 만들어냅니다.
이 모든 걸 통해 다시는 같은 임무와 싸우지 않을 거라는 걸 보장할 수 있습니다
당신의 캠페인이 진행됨에 따라, 당신의 군대의 경험과 능력도 발전합니다. 만약 당신이 잘 명령한다면, 몇몇은 심지어 집으로 돌아갈 수 있을 만큼 충분히 오래 살아남고 신선한 FNG로 대체될 수도 있습니다. 하지만, 당신이 서툴게 이끌면, 당신은 당신의 바디백보다 더 많은 것을 보게 될 것입니다.
그러니 당신이 가장 좋아하는 60년대 음악을 틀어놓고, 잠가놓고, 정글로 향하세요. 적이 기다리고 있다. 배짱이 있으실 건가요, 아니면 그냥 FNG가 되실 건가요?
숨이 막힐 듯한 정글 더위는 땀방울이 이마에 흘러내리게 한다. 아니면 두려움 때문인가요?
적이 가까이 있다. 느낄 수 있다. 다음 굽이길 근처에서 피곤하거나 부주의한 사람들을 잡으려고 기다리는 걸지도 몰라 저 덤불에 기관총이 숨겨져 있나요? 저기 잎사귀들 밑에 터널 출입구? 저격수가 나무 위에서 기다리고 있는 건 아닐까?
자네 팀은 자네에게 리더십, 지식, 배짱을 바라네 당신은 필요한 것을 가지고 있나요? 그들을 이끌고 살아서 집으로 데려올 수 있나요?
다시 구현:
FNG
아니면 재앙으로 치닫는거야? 그냥 남부에 새로 온 괴짜로?
FNG: 세컨드 투어 (FNG2T)는 FNG의 두 번째 에디션입니다. 우리는 매커니즘을 간소화하고 사실성을 높였습니다. FNG2T는 1967년부터 1968년까지 베트남에서 보병전을 치르는 데 필요한 정보를 제공합니다.
상대가 없다고요? 문제없어! FNG: 세컨드 투어는 또한 광범위한 솔로 메카닉을 포함하고 있어서 여러분은 혼자서 또는 모두 같은 편에 있는 친구들과 게임을 할 수 있습니다! FNG: 세컨드 투어는 한 남자를 대표하는 한 명의 인물과 여러분이 이미 가지고 있는 어떤 규모로든 플레이할 수 있도록 고안되었습니다. 포병, 공습, 헬기 건쉽, 퍼프 더 매직 드래곤, 벙커, 터널 등이 있습니다. FNG: 세컨드 투어는 훨씬 더 많은 것을 가지고 있습니다.
FNG: 세컨드 투어는 또한 이국적인 베트남 전투 투어를 통해 스타(개인 병사)를 운반할 수 있는 독특한 캠페인 시스템을 포함하고 있습니다. 이 캠페인 시스템은 여러분의 임무뿐만 아니라 적들, 성공에 대한 보상, 실패에 대한 영향, 심지어 여러분이 플레이할 지형도 만들어냅니다.
이 모든 걸 통해 다시는 같은 임무와 싸우지 않을 거라는 걸 보장할 수 있습니다
당신의 캠페인이 진행됨에 따라, 당신의 군대의 경험과 능력도 발전합니다. 만약 당신이 잘 명령한다면, 몇몇은 심지어 집으로 돌아갈 수 있을 만큼 충분히 오래 살아남고 신선한 FNG로 대체될 수도 있습니다. 하지만, 당신이 서툴게 이끌면, 당신은 당신의 바디백보다 더 많은 것을 보게 될 것입니다.
그러니 당신이 가장 좋아하는 60년대 음악을 틀어놓고, 잠가놓고, 정글로 향하세요. 적이 기다리고 있다. 배짱이 있으실 건가요, 아니면 그냥 FNG가 되실 건가요?
숨이 막힐 듯한 정글 더위는 땀방울이 이마에 흘러내리게 한다. 아니면 두려움 때문인가요?
적이 가까이 있다. 느낄 수 있다. 다음 굽이길 근처에서 피곤하거나 부주의한 사람들을 잡으려고 기다리는 걸지도 몰라 저 덤불에 기관총이 숨겨져 있나요? 저기 잎사귀들 밑에 터널 출입구? 저격수가 나무 위에서 기다리고 있는 건 아닐까?
자네 팀은 자네에게 리더십, 지식, 배짱을 바라네 당신은 필요한 것을 가지고 있나요? 그들을 이끌고 살아서 집으로 데려올 수 있나요?
다시 구현:
FNG
The oppressive jungle heat causes small beads of sweat to trickle down your brow. Or is it the fear? The enemy is close; you can feel it. Maybe he's around the next bend in the trail, waiting to bushwhack the tired or unwary. Does that bush hide a machine gun? Tunnel entrance under that clump of leafs? Maybe there's a sniper lying in wait up in that tree? Your squad looks to you for leadership, for knowledge, for guts. Do you have what it takes? Can you lead them and get them home alive?
Or are you headed for disaster, just another Freakin' New Guy in The Nam?
FNG: Second Tour (FNG2T) is the second edition of FNG. We've streamlined the mechanics and kicked up the realism. FNG2T gives you what you need to run your grunts through infantry combat in Vietnam during 1967-1968.
Don't have an opponent? No problem! FNG: Second Tour also includes extensive solo mechanics so you can play against the game either by yourself or with friends all on the same side! FNG: Second Tour is designed to be played with one figure representing one man and in any figure scale you may already have. Artillery, airstrikes, helicopter gunships, Puff the Magic Dragon, bunkers, tunnels, and more. FNG: Second Tour has them all and much more.
FNG: Second Tour also includes a unique campaign system to carry your Star (your personal soldier) through an entire combat tour of exotic Vietnam. This campaign system not only generates your missions, but also your enemies, rewards for success and repercussions for failure, even the terrain in which you will play.
All this lets us guarantee that you'll never fight the exact same mission more than once.
As your campaign progresses, so does the experience and abilities of your troops. If you command well, some might even survive long enough to rotate home and be replaced by fresh FNGs. But, if you lead poorly you will see more than your share of body-bags.
So throw on your favorite 60's music, lock and load, and head out into the jungle. The enemy is waiting. Will you have the guts, or will you be just another FNG?
The oppressive jungle heat causes small beads of sweat to trickle down your brow. Or is it the fear?
The enemy is close; you can feel it. Maybe he's around the next bend in the trail, waiting to bushwhack the tired or unwary. Does that bush hide a machine gun? Tunnel entrance under that clump of leafs? Maybe there's a sniper lying in wait up in that tree?
Your squad looks to you for leadership, for knowledge, for guts. Do you have what it takes? Can you lead them and get them home alive?
Re-implements:
FNG
Or are you headed for disaster, just another Freakin' New Guy in The Nam?
FNG: Second Tour (FNG2T) is the second edition of FNG. We've streamlined the mechanics and kicked up the realism. FNG2T gives you what you need to run your grunts through infantry combat in Vietnam during 1967-1968.
Don't have an opponent? No problem! FNG: Second Tour also includes extensive solo mechanics so you can play against the game either by yourself or with friends all on the same side! FNG: Second Tour is designed to be played with one figure representing one man and in any figure scale you may already have. Artillery, airstrikes, helicopter gunships, Puff the Magic Dragon, bunkers, tunnels, and more. FNG: Second Tour has them all and much more.
FNG: Second Tour also includes a unique campaign system to carry your Star (your personal soldier) through an entire combat tour of exotic Vietnam. This campaign system not only generates your missions, but also your enemies, rewards for success and repercussions for failure, even the terrain in which you will play.
All this lets us guarantee that you'll never fight the exact same mission more than once.
As your campaign progresses, so does the experience and abilities of your troops. If you command well, some might even survive long enough to rotate home and be replaced by fresh FNGs. But, if you lead poorly you will see more than your share of body-bags.
So throw on your favorite 60's music, lock and load, and head out into the jungle. The enemy is waiting. Will you have the guts, or will you be just another FNG?
The oppressive jungle heat causes small beads of sweat to trickle down your brow. Or is it the fear?
The enemy is close; you can feel it. Maybe he's around the next bend in the trail, waiting to bushwhack the tired or unwary. Does that bush hide a machine gun? Tunnel entrance under that clump of leafs? Maybe there's a sniper lying in wait up in that tree?
Your squad looks to you for leadership, for knowledge, for guts. Do you have what it takes? Can you lead them and get them home alive?
Re-implements:
FNG
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