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  • 인원

    2-5 명

    BGG추천: 2-5 명
  • 게임시간

    45-45 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 10+
  • 게임 난이도

    2.55 / 5

게임 소개

카드 중심의 보드게임 리알토에서는 다양한 것에 대해 주어지는 최다승점(VP) 획득이 목표다. 게임 보드에는 베네치아의 6개 구역이 표시되며, 플레이어는 의회 의원을 배치하고, 다리를 건설하고, 곤돌라를 배치하여 구역과 지역을 서로 연결하며, 유리한 건물을 건설하면 VP를 얻게 된다.

이 게임은 6라운드로 진행되며 각 라운드는 3단계로 구성된다.

1. 카드 획득: 각 플레이어는 카드 세트를 받습니다.
2. 카드놀이: 플레이어들은 특정한 행동을 하기 위해 카드를 사용한다.
3. 건물 활성화: 플레이어들은 그들의 건물을 이용하고 그들의 힘을 사용할 수 있다.

1단계에서는 8장의 카드 세트가 표시됩니다(카드 6장은 위로, 2장은 아래로). 각 선수는 한 세트를 가지고, 그의 손을 7장으로 줄인다. 카드는 여섯 개의 특정 문자(건축가, 상인 등) 중 하나를 나타내거나 와일드 카드입니다.

2단계는 각 문자마다 하나씩 고정된 순서로 6개의 하위 페이즈로 구성됩니다. 각 하위 단계에서 플레이어는 특정 캐릭터의 카드를 하나 이상 사용할지 여부를 선택한다. 각 카드를 통해 캐릭터의 동작을 수행할 수 있습니다. 예를 들면 다음과 같습니다.


머천트 카드 한 장당 금화 한 조각을 가져가세요.
각 위원회 카드마다 현재 지역구에 의원 한 명을 배치하십시오.
Architect 카드 재생 수와 같거나 낮은 값을 가진 건물을 선택합니다. 값이 높을수록 기능이 좋아지는 것이다.


각 하위 단계에서 가장 많은 카드를 플레이하는 사람은 해당 유형의 자유 액션 1개를 보너스로 받는다. 동점을 이룬 경우, 인용구를 따라 가장 멀리 있는 사람Doge" 바는 보너스 &NDash;를 받으며, Doge 바에 진출하기 위해서는 선수들이 Doge 카드를 해야 합니다.

마지막으로, 3단계에서 플레이어는 자신의 건물을 이용할 수 있다. 각각의 금 조각에 대해, 플레이어는 자신의 건물의 능력 중 하나를 사용할 수 있다.

플레이어는 게임 중 – 특별 건물에서 VP를 모으고, 각 구역의 의회 의원들을 위해 – 지역 사이에 다리를 놓음으로써 VP를 모은다. 각 구역의 가치는 게임 중에 발전한다. 각 구역은 다른 4개 구역과 인접해 있으며 경기가 끝나면 브릿지나 곤돌라를 통해 연결된다. 브리지는 인접한 구역의 가치를 3~6점 상승시키는 반면 곤돌라는 1점 상승시킨다. 지역구에서 가장 많은 의원을 보유한 플레이어가 지역구의 총액과 같은 VP를 획득하고, 두 번째로 많은 의원을 보유한 플레이어가 이 값의 절반을 획득하는 식이다. 구역 내 다수성을 확립하는 것도 중요하지만, 교량과 곤돌라를 교묘하게 배치하여 가치를 조절하는 것도 중요합니다.
In the card-driven board game Rialto, the goal is to earn the most victory points (VPs), which are awarded for a variety of things. The game board displays the six districts of Venice, and players earn VPs for placing council members into these, for building bridges and placing gondolas to connect the districts with one another, and for building advantageous buildings.

The game is played over six rounds, with each round consisting of three phases:

1. Acquire cards: Each player takes a set of cards.
2. Play cards: Players use cards to perform certain actions.
3. Activate buildings: Players may take advantage of their buildings and use their powers.

In phase 1, sets of eight cards are displayed (with six cards face-up and two face-down). Each player takes one set, then reduces his hand to seven cards. A card shows one of six specific characters (Architect, Merchant, etc.) or is a wild card.

Phase 2 consists of six sub-phases in a fixed order, one for each character. In each sub-phase, players choose whether or not to play one or more cards of that specific character. Each card allows them to perfom that character's action, for example:


Take one piece of gold for each Merchant card you play.
Place one council member into the current district for each Council card you play.
Take a building with a value equal to or lower than the number of Architect cards played. The higher its value, the better its function.


Whoever plays the most cards in each such sub-phase receives a bonus of one free action of that type. In case of a tie, whoever is farthest along the "Doge" bar gets the bonus – and of course to advance on the Doge bar, players need to play Doge cards.

Finally, in phase 3, players may take advantage of their buildings. For each piece of gold paid, a player may use one of his building's ability.

Players collect VPs both during the game – from special buildings and by building bridges between districts – and at the end of it – for majorities of council members in each district. The value of each district evolves during the game: Each district is adjacent to four other ones, and at the end of the game, they will be connected either via bridges or gondolas. A bridge increases the value of the adjacent districts by 3-6 victory points, whereas a gondola increases this value by 1 point. The player with the most council members in a district earns VPs equal to the district's total value, the player with the secondmost council members earns half this value, and so on. While it's important to establish majorities in the districts, it's also crucial to control their values by cleverly placing those bridges and gondolas.

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