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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
9+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Dan Glimne, Grzegorz Rejchtman
-
아티스트
-
인원
게임 소개
고대 로마 제국에 있었던 인종 게임&인용어. 각 플레이어는 "Amber Road"를 따라 탐험대를 이끌고 여행을 통해 가치 있는 자원을 얻습니다.
도로를 따라 이동하면 물, 음식 등의 자원이 소비됩니다. 탐험대가 가장 먼저 해야 할 일은 보급품을 채우는 것이다. 아직 출발 구역에 있는 동안, 한 선수는 최대 4개의 자원 토큰이나 코인을 가져갈 수 있다. 선수가 여행을 위해 충분한 양이 있다고 생각하면, 그는 떠난다.
차례로, 플레이어는 세 가지 선택권을 갖게 된다: 두 개의 토큰을 사용하고 각 소에 대해 한 단계씩 움직인다; 토큰을 사용하지 않고 한 단계 이동하거나; 그 자리에 그대로 있다.
만약 플레이어가 새로운 지도보드로 이동한다면, 어떤 보드가 놓여있는지 보기 위해 미리 막대기를 굴려야 한다. 이후 각 플레이어는 마을 표식을 배치할 수 있다.
각 지도 구역에서 지형이 변화하며, 플레이어들은 물, 음식, 황소 등을 보충하는 등 다양한 유용한 작업을 수행할 수 있다.
마을은 용품을 사는데 유용하다. 팍스 쪽을 보여주는 표식들은 마을을 우호적이라고 여기지만, 마을이 적대적이면 원정대를 공격한다. 모든 황소와 스카우트는 세 개의 중성 녹색 토큰과 함께 가방에 넣어진다. 가방에서 꺼낸 두 개의 토큰은 분실된 것으로 간주됩니다.
마을이 우호적이면 막대기는 굴려집니다. 표시된 점은 이 마을에서 은화 한 개당 플레이어 한 명이 받는 자원 토큰의 개수입니다.
첫 번째 선수가 정확한 카운트로 도로 끝에 도달하면, 그가 승리합니다.
도로를 따라 이동하면 물, 음식 등의 자원이 소비됩니다. 탐험대가 가장 먼저 해야 할 일은 보급품을 채우는 것이다. 아직 출발 구역에 있는 동안, 한 선수는 최대 4개의 자원 토큰이나 코인을 가져갈 수 있다. 선수가 여행을 위해 충분한 양이 있다고 생각하면, 그는 떠난다.
차례로, 플레이어는 세 가지 선택권을 갖게 된다: 두 개의 토큰을 사용하고 각 소에 대해 한 단계씩 움직인다; 토큰을 사용하지 않고 한 단계 이동하거나; 그 자리에 그대로 있다.
만약 플레이어가 새로운 지도보드로 이동한다면, 어떤 보드가 놓여있는지 보기 위해 미리 막대기를 굴려야 한다. 이후 각 플레이어는 마을 표식을 배치할 수 있다.
각 지도 구역에서 지형이 변화하며, 플레이어들은 물, 음식, 황소 등을 보충하는 등 다양한 유용한 작업을 수행할 수 있다.
마을은 용품을 사는데 유용하다. 팍스 쪽을 보여주는 표식들은 마을을 우호적이라고 여기지만, 마을이 적대적이면 원정대를 공격한다. 모든 황소와 스카우트는 세 개의 중성 녹색 토큰과 함께 가방에 넣어진다. 가방에서 꺼낸 두 개의 토큰은 분실된 것으로 간주됩니다.
마을이 우호적이면 막대기는 굴려집니다. 표시된 점은 이 마을에서 은화 한 개당 플레이어 한 명이 받는 자원 토큰의 개수입니다.
첫 번째 선수가 정확한 카운트로 도로 끝에 도달하면, 그가 승리합니다.
A "race game" placed in the ancient Roman Empire. Each player leads an expedition along the "Amber Road" to gain worthy resources along the travel.
Moving along the Road consumes resources such as water, food, etc. The first thing an expedition needs to do is fill up its supplies. While still in the starting area, a player may take up to four resource tokens and/or coins; he may stay as long in this starting area and take resources as he wants. When a player thinks he has enough for the journey, he takes off.
In a turn, a player has three options: spend two tokens and move one step for each ox you have; move one step without spending tokens; or remain where he is.
If a player moves to a new mapboard, he has to roll the stick beforehand to see which board is placed. After this each player has the option to place a village marker.
On each map section the terrain changes; on a number of special places a player may perform different useful tasks, such as refilling his supply of water, food or acquire an ox.
Villages are useful to buy supplies. Markers that show the 'pax' side consider the village to be friendly, however, when the village is hostile, it attacks the expedition. All oxes and scout then are placed in the bag together with three neutral green tokens. Two tokens drawn from the bag are considered lost.
If the village is friendly, the stick is rolled. The dots shown is the number of resource tokens a player gets for each silver coin in this village.
When the first player reaches the end of the road by exact count, he wins.
Moving along the Road consumes resources such as water, food, etc. The first thing an expedition needs to do is fill up its supplies. While still in the starting area, a player may take up to four resource tokens and/or coins; he may stay as long in this starting area and take resources as he wants. When a player thinks he has enough for the journey, he takes off.
In a turn, a player has three options: spend two tokens and move one step for each ox you have; move one step without spending tokens; or remain where he is.
If a player moves to a new mapboard, he has to roll the stick beforehand to see which board is placed. After this each player has the option to place a village marker.
On each map section the terrain changes; on a number of special places a player may perform different useful tasks, such as refilling his supply of water, food or acquire an ox.
Villages are useful to buy supplies. Markers that show the 'pax' side consider the village to be friendly, however, when the village is hostile, it attacks the expedition. All oxes and scout then are placed in the bag together with three neutral green tokens. Two tokens drawn from the bag are considered lost.
If the village is friendly, the stick is rolled. The dots shown is the number of resource tokens a player gets for each silver coin in this village.
When the first player reaches the end of the road by exact count, he wins.
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