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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Gregory Chase
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아티스트
-
인원
게임 소개
회로 기판에 구성요소를 나타내는 타일을 배치하여 전자 가젯을 개발, 업그레이드 및 재활용할 수 있습니다.
뉴욕 게임 센터에서 2012년 48시간 동안 글로벌 게임 잼을 진행하는 동안 디자인되었습니다. (최소 플레이 테스트, 규칙 및 타일 믹스에는 추가적인 미세 조정 및 균형 조정이 필요합니다.)
타일 배치(Tail Placement) 게임은 플레이어가 회로 기판(커넥터 가장자리부터 커넥터 가장자리까지)에 구성요소를 나타내는 타일을 배치하여 새로 배치되고 이전에 배치된 구성 요소로 구성된 닫힌 루프를 형성함으로써 애플 가젯의 다음 세대를 개발하고 업그레이드하며 재활용하는 게임이다.
구성요소 타일은 가젯을 작성하기 위해 공유 커넥터 가장자리(경계)가 있는 타일 옆에 또는 서로 겹쳐 놓기만 할 수 있습니다. 각각의 연속적인 장치 세대는 이전 세대의 구성 요소 위에 만들어진다. 현재 장치 생성에 해당하는 스택 수준의 구성 요소가 빌더 점수에 추가되고, 더 높은 스택 수준의 다른 사용자가 숨긴 구성 요소는 점수에서 차감됩니다. 완성된 가젯(장치라고도 하는 구성요소 타일의 닫힌 루프)은 가장 많은 구성요소 유형에 의해 정의되며, 각 구성요소가 서로 다른 장치에 해당되며 완료 시 보너스를 획득합니다. 가젯 카드는 주요 구성 요소 요구 사항을 나타내며 모든 플레이어가 빌드한 유형의 각 장치 생성에 대한 내림차순 보너스 값을 추적한다.
뉴욕 게임 센터에서 2012년 48시간 동안 글로벌 게임 잼을 진행하는 동안 디자인되었습니다. (최소 플레이 테스트, 규칙 및 타일 믹스에는 추가적인 미세 조정 및 균형 조정이 필요합니다.)
타일 배치(Tail Placement) 게임은 플레이어가 회로 기판(커넥터 가장자리부터 커넥터 가장자리까지)에 구성요소를 나타내는 타일을 배치하여 새로 배치되고 이전에 배치된 구성 요소로 구성된 닫힌 루프를 형성함으로써 애플 가젯의 다음 세대를 개발하고 업그레이드하며 재활용하는 게임이다.
구성요소 타일은 가젯을 작성하기 위해 공유 커넥터 가장자리(경계)가 있는 타일 옆에 또는 서로 겹쳐 놓기만 할 수 있습니다. 각각의 연속적인 장치 세대는 이전 세대의 구성 요소 위에 만들어진다. 현재 장치 생성에 해당하는 스택 수준의 구성 요소가 빌더 점수에 추가되고, 더 높은 스택 수준의 다른 사용자가 숨긴 구성 요소는 점수에서 차감됩니다. 완성된 가젯(장치라고도 하는 구성요소 타일의 닫힌 루프)은 가장 많은 구성요소 유형에 의해 정의되며, 각 구성요소가 서로 다른 장치에 해당되며 완료 시 보너스를 획득합니다. 가젯 카드는 주요 구성 요소 요구 사항을 나타내며 모든 플레이어가 빌드한 유형의 각 장치 생성에 대한 내림차순 보너스 값을 추적한다.
Develop, upgrade, and recycle electronic gadgets by laying tiles representing components on a circuit board.
Designed during 48-hour 2012 Global Game Jam at NYU Game Center. (Minimal playtesting, rules and tile mix require further fine tuning and balancing.)
Tile Placement game in which players develop, upgrade, and recycle successive generations of Apple gadgets by laying tiles representing components on a circuit board, connector edge to connector edge in order to form closed loops consisting of newly laid and previously laid components.
Component Tiles can only be placed adjacent to a tile with a shared connector edge (border) OR on top of one another to create Gadgets. Each successive generation of gadget is built on top of the prior generation's components. Components on the stack level corresponding to the current device generation are added to the builder's score, components hidden by others on higher stack levels are subtracted from the score. A completed gadget-- a closed loop of component tiles also referred to as a device-- is defined by it's most numerous component type, with each component corresponding to a different device, and scores a bonus upon completion. Gadget Cards depict their majority component requirement and keep track of descending bonus values for each device generation of that type built by all players (the first one built is worth more).
Designed during 48-hour 2012 Global Game Jam at NYU Game Center. (Minimal playtesting, rules and tile mix require further fine tuning and balancing.)
Tile Placement game in which players develop, upgrade, and recycle successive generations of Apple gadgets by laying tiles representing components on a circuit board, connector edge to connector edge in order to form closed loops consisting of newly laid and previously laid components.
Component Tiles can only be placed adjacent to a tile with a shared connector edge (border) OR on top of one another to create Gadgets. Each successive generation of gadget is built on top of the prior generation's components. Components on the stack level corresponding to the current device generation are added to the builder's score, components hidden by others on higher stack levels are subtracted from the score. A completed gadget-- a closed loop of component tiles also referred to as a device-- is defined by it's most numerous component type, with each component corresponding to a different device, and scores a bonus upon completion. Gadget Cards depict their majority component requirement and keep track of descending bonus values for each device generation of that type built by all players (the first one built is worth more).
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