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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-12 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.33 / 5
-
디자이너
Donald F. Featherstone
-
아티스트
-
인원
게임 소개
Donald Featherstone은 현대 미니어처 게임의 초석 중 하나입니다. 그의 첫 번째 책은 1962년에 출판되었고 내가 본 마지막 책은 1998년에 출판되었지만, 그 이후의 책들도 있을 수 있다.
이 "게임"은 단지 책일 뿐이며 수치, 지형, 주사위 등은 제공되지 않습니다. 거기에는 작은 접전 미니어처 게임에 대한 그의 규칙이 포함되어 있습니다. 교전 게임에서는 각 인물이 한 남자(또는 여자 또는 동물)를 대표한다. 결과적으로, 그들은 작은 전투들을 나타내는 경향이 있다.
이 책은 모든 시나리오에 공통적인 기본 규칙의 장을 가지고 있으며, 상세한 시나리오(즐겁게 쓰여진 가상의 설명도 포함)와 다음 시대에 대한 특별한 규칙을 제공한다.
바이킹족 (850 AD)
프랑스의 잉글랜드 궁수 (1429년)
잉글랜드 내전 기병 전투 (1643년)
캐리비안의 해적 (1715)
반도 전쟁 (1813년, 나폴레옹)
멕시코 프랑스 외인부대 (1866년)
영국 식민지 대 줄러스(1879)
올드웨스트(1888년, 미국)
제1차 세계 대전 참호 공습 (1916년)
카시노 시가전 (1944년)
전형적인 전투는 한 편당 8-12명의 병사가 참가한다. 팀 플레이가 가능합니다.
기본 시스템은 선수가 자신의 군대에 명령을 내릴 것을 요구한다. 부대가 그곳에 도착하려면 몇 차례 교대가 필요할 수도 있고, 그 사이에 상황이 달라졌을 수도 있다. 새로운 명령을 내리려면 완전히 방향을 틀어야 하고, 그 동안 군대는 옛 목표를 향해 계속 나아가야 한다!
이동, 원거리 전투, 근거리 전투, 부상 수준, 병력 질, 사기 등에 대한 규칙이 주어진다. 이런 것들(주문 포함)을 추적하기 위해서는 기록지가 필요하지만 병력이 적기 때문에 문제가 되지 않는다. 미니어처와 지형에 접근할 수 있다면 매우 재미있는 시스템입니다.
마이크로배지:
이 "게임"은 단지 책일 뿐이며 수치, 지형, 주사위 등은 제공되지 않습니다. 거기에는 작은 접전 미니어처 게임에 대한 그의 규칙이 포함되어 있습니다. 교전 게임에서는 각 인물이 한 남자(또는 여자 또는 동물)를 대표한다. 결과적으로, 그들은 작은 전투들을 나타내는 경향이 있다.
이 책은 모든 시나리오에 공통적인 기본 규칙의 장을 가지고 있으며, 상세한 시나리오(즐겁게 쓰여진 가상의 설명도 포함)와 다음 시대에 대한 특별한 규칙을 제공한다.
바이킹족 (850 AD)
프랑스의 잉글랜드 궁수 (1429년)
잉글랜드 내전 기병 전투 (1643년)
캐리비안의 해적 (1715)
반도 전쟁 (1813년, 나폴레옹)
멕시코 프랑스 외인부대 (1866년)
영국 식민지 대 줄러스(1879)
올드웨스트(1888년, 미국)
제1차 세계 대전 참호 공습 (1916년)
카시노 시가전 (1944년)
전형적인 전투는 한 편당 8-12명의 병사가 참가한다. 팀 플레이가 가능합니다.
기본 시스템은 선수가 자신의 군대에 명령을 내릴 것을 요구한다. 부대가 그곳에 도착하려면 몇 차례 교대가 필요할 수도 있고, 그 사이에 상황이 달라졌을 수도 있다. 새로운 명령을 내리려면 완전히 방향을 틀어야 하고, 그 동안 군대는 옛 목표를 향해 계속 나아가야 한다!
이동, 원거리 전투, 근거리 전투, 부상 수준, 병력 질, 사기 등에 대한 규칙이 주어진다. 이런 것들(주문 포함)을 추적하기 위해서는 기록지가 필요하지만 병력이 적기 때문에 문제가 되지 않는다. 미니어처와 지형에 접근할 수 있다면 매우 재미있는 시스템입니다.
마이크로배지:
Donald Featherstone is one of the cornerstones of modern miniatures gaming. His first book was published in 1962 and the last one I've seen was published in 1998, but there may be later ones, too.
This "game" is only a book - no figures, terrain, dice, etc., are provided. It contains his rules for skirmish miniatures gaming. In skirmish wargaming, each figure represents one man (or woman or animal). Consequently, they tend to represent small action warfare.
The book has a chapter of basic rules common to all the scenarios, then provides detailed scenarios (even with an entertainingly written fictional account) and special rules for the following eras:
The Vikings (850 AD)
English Archers in France (1429)
English Civil War cavalry action (1643)
Pirates in the Caribbean (1715)
The Peninsular War (1813, Napoleonic)
The French Foreign Legion in Mexico (1866)
British Colonials vs Zulus (1879)
The Old West (1888, USA)
First World War trench raid (1916)
Street fighting in Cassino (1944)
A typical battle will feature 8-12 men per side. Team play is possible.
The basic system requires a player to issue orders to his troops, such as seize a certain objective. It may take a few turns for the troops to get there, and in the meantime, the situation may have changed. It takes a full turn to issue new orders, during which the troops continue towards the old objective!
Rules are given for movement, ranged combat, melee combat, wound levels, troop quality levels, morale, etc. A record sheet is needed to keep track of these things (plus orders), but due to the small number of troops, it's not a problem. Very fun system if you have access to miniatures and terrain.
Microbadge:
This "game" is only a book - no figures, terrain, dice, etc., are provided. It contains his rules for skirmish miniatures gaming. In skirmish wargaming, each figure represents one man (or woman or animal). Consequently, they tend to represent small action warfare.
The book has a chapter of basic rules common to all the scenarios, then provides detailed scenarios (even with an entertainingly written fictional account) and special rules for the following eras:
The Vikings (850 AD)
English Archers in France (1429)
English Civil War cavalry action (1643)
Pirates in the Caribbean (1715)
The Peninsular War (1813, Napoleonic)
The French Foreign Legion in Mexico (1866)
British Colonials vs Zulus (1879)
The Old West (1888, USA)
First World War trench raid (1916)
Street fighting in Cassino (1944)
A typical battle will feature 8-12 men per side. Team play is possible.
The basic system requires a player to issue orders to his troops, such as seize a certain objective. It may take a few turns for the troops to get there, and in the meantime, the situation may have changed. It takes a full turn to issue new orders, during which the troops continue towards the old objective!
Rules are given for movement, ranged combat, melee combat, wound levels, troop quality levels, morale, etc. A record sheet is needed to keep track of these things (plus orders), but due to the small number of troops, it's not a problem. Very fun system if you have access to miniatures and terrain.
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