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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Robert Dudley
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아티스트
-
인원
게임 소개
팝트릭스는 5x6 보드에서 두 명의 플레이어를 위한 추상 전략 게임이다. 각 플레이어에게는 단색 피라미드 저장고가 하나씩 주어집니다. 선수들은 보드의 반대쪽 짧은 쪽에서 출발한다. 게임의 첫 번째 턴에서, 각각의 선수들은 그나 그녀의 첫 번째 줄에 어떤 크기의 피라미드를 배치한다.
그런 다음 플레이어들은 새로운 피라미드를 발사하거나 공격을 한다. 새로운 피라미드는 기존의 피라미드에서 발사되어 두 칸 떨어진 곳에 착륙합니다. 실행 피라미드는 실행 피라미드와 크기가 달라야 합니다.
만약 플레이어의 피라미드 중 하나가 공격을 할 수 있다면, 그 플레이어는 공격을 해야 한다. 크기가 다른 피라미드는 공격도 다르고 힘도 다르다. 피라미드는 패배하면 게임에서 제거됩니다. 승리한 피라미드에는 전투라는 보너스를 주는 캡이 씌워져 있습니다. 각 선수는 한 개의 캡만 가지고 있습니다. 모자는 피라미드가 이기거나 전투에서 패배할 때 이리저리 움직입니다.
플레이어는 모든 피라미드가 발사되어 더 이상의 공격이 불가능해질 때까지 피라미드를 발사하고 공격을 계속한다. 이때 보드에서 가장 많은 피라미드를 가진 플레이어가 게임을 이깁니다.
그런 다음 플레이어들은 새로운 피라미드를 발사하거나 공격을 한다. 새로운 피라미드는 기존의 피라미드에서 발사되어 두 칸 떨어진 곳에 착륙합니다. 실행 피라미드는 실행 피라미드와 크기가 달라야 합니다.
만약 플레이어의 피라미드 중 하나가 공격을 할 수 있다면, 그 플레이어는 공격을 해야 한다. 크기가 다른 피라미드는 공격도 다르고 힘도 다르다. 피라미드는 패배하면 게임에서 제거됩니다. 승리한 피라미드에는 전투라는 보너스를 주는 캡이 씌워져 있습니다. 각 선수는 한 개의 캡만 가지고 있습니다. 모자는 피라미드가 이기거나 전투에서 패배할 때 이리저리 움직입니다.
플레이어는 모든 피라미드가 발사되어 더 이상의 공격이 불가능해질 때까지 피라미드를 발사하고 공격을 계속한다. 이때 보드에서 가장 많은 피라미드를 가진 플레이어가 게임을 이깁니다.
Poptrix is an abstract strategy game for two players that is played on a 5x6 board. Each player is given one monocolored stash of pyramids. Players start on opposite short sides of the board. On the first turn of the game, each player places a pyramid of any size in his or her starting row.
Players then take turns either launching a new pyramid or attacking. New pyramids are launched from existing pyramids and land up to two spaces away. Launched pyramids must be a different size than the launcher.
If it is possible for one of a player's pyramids to attack, that player must make an attack. Pyramids of different sizes attack differently and have different strengths. Pyramids are removed from the game when defeated. Victorious pyramids have a cap placed on them that gives them a bonus is combat. Each player only has one cap. The cap is moved around as pyramids win or are defeated in combat.
Players continue to launch pyramids and attack until all pyramids have been launched and no further attacks are possible. The player with the most pyramids on the board at this time wins the game.
Players then take turns either launching a new pyramid or attacking. New pyramids are launched from existing pyramids and land up to two spaces away. Launched pyramids must be a different size than the launcher.
If it is possible for one of a player's pyramids to attack, that player must make an attack. Pyramids of different sizes attack differently and have different strengths. Pyramids are removed from the game when defeated. Victorious pyramids have a cap placed on them that gives them a bonus is combat. Each player only has one cap. The cap is moved around as pyramids win or are defeated in combat.
Players continue to launch pyramids and attack until all pyramids have been launched and no further attacks are possible. The player with the most pyramids on the board at this time wins the game.
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