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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-30 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

죽은 자의 날은 당신과 친구를 네크로맨서로 바꾸는 매우 전략적인 카드 게임입니다! 언데드 파이터로 구성된 최고의 팀을 소환하면 여섯 차례에 걸쳐 슈퍼 그랜드 마스터라는 칭호를 얻게 됩니다.

게임을 시작할 때, 각 네크로맨서는 9장의 카드가 든 손을 받는다. 그들은 해골, 좀비, 뱀파이어, 구울, 그리고 다른 불량배들의 기이한 컬렉션을 대표한다. 각 턴마다, 당신은 이 이상한 캐릭터들 중 하나를 골라서 현장으로 보냅니다. 상대가 그렇게 하면, 재미가 시작됩니다! 모든 전사들은 짝을 지어 죽을 때까지 싸운다. 보통 이런 종류의 것은 위험하지만, 언데드는 내구성이 있고 정말로 그 정신에 빠져든다.

승자는 점수를 얻는 반면 패자는 거꾸로 뒤집힌다. 언데드는 회복력이 강하기 때문에 패배한 파이터들은 다음 차례에 맞춰 다시 모이게 됩니다. 하지만 패배한 파이터가 다음 차례에 더 잘 할 수 없을 것 같으면 그를 라인 밖으로 끌어내 영혼으로 바꿀 수 있습니다. 스피릿은 모든 파이터의 힘을 높여주는 궁극의 팬입니다. 어떤 영혼들은 네가 약한 무인들을 대신하게 해주기도 해!

죽음의 날의 전략은 포지셔닝에 중점을 두며, 적절한 장소에서 플레이하면 어떤 파이터도 챔피언이 될 수 있다. 반면에, 당신이 가장 좋아하는 파이터라도 당신이 너무 완고해서 패배하는 시합에서 그를 끌어낼 수 없다면 완전히 실패할 수 있다. 융통성 있게 굴지 않으면 경쟁자는 물거품이 될 것이다.

순서 바꾸기

필드에 새 카드를 가져올 때 소환 &mdash.
새 슬롯 열기 — 각 턴마다 두 플레이어 모두에게 새 슬롯이 열립니다. 첫 번째 턴에서, 각 선수들은 그들의 손에서 카드를 꺼내서 이 새로운 슬롯에 떨어진 파이터로 놓습니다. 그 후 각 턴마다, 그들은 그들의 현재 정신 카드를 가져다가 거기에 둘 것입니다.
New Card — Fighters(새 카드 — 파이터)를 플레이하여 필드 아래를 내려다보고 영혼으로 언데드를 시작합니다. 영혼들은 또한 그들이 특별하다는 것을 보여주기 위해 90도 회전합니다. 어떤 카드를 사용할지 고민할 때, 다시 사용할 수 있는 카드는 각각 2장뿐이라는 것을 기억하세요. 마지막 순서인 6번 차례에는 이 규칙을 어기고 원하는 카드를 선택할 수 있습니다.
필드가 활성화됨 — 필드에 있는 모든 카드를 위로 뒤집습니다(스피릿은 필드에 없지만 상당한 관심을 가지고 보고 있음). 만약 어떤 플레이어가 자신의 영혼으로 언어스 카드를 선택했다면, 그들은 지금 이 효과를 해결한다. 그럼 싸울 준비가 되셨군요!

화이팅 & mdash; 당신의 전투기들이 일할 때. 싸움은 최신 슬롯부터 시작하여 가장 오래된 슬롯까지 하나씩 해결됩니다. 싸움은 1대 1 불륜이고 엄격한 규칙을 따릅니다. 각 선수가 가지고 있는 정신은 각 시합의 결과에 영향을 미치므로 주의해야 한다.
효과 — 우선순위 카운터가 있는 플레이어부터 두 파이터 모두 효과를 사용합니다. 파이터들은 가능하다면 그들의 효과를 사용해야 한다.플레이어가 더블 카드를 가지고 있으면 파이터’s 효과를 사용한 다음 즉시 다시 사용합니다.
파워 추가 — 각 파이터의 인쇄된 파워에 효과나 영혼으로 축적된 보너스를 더합니다(파워 업 카드를 가지고 있으면 이 싸움에서 +2의 파워를 얻게 됩니다).
파워 & mdash 비교: 높은 파워의 파이터는 승자로 선언되며(동점이 될 경우 두 파이터 모두 승자로 간주됨) 활동 상태를 유지합니다. 저전력의 파이터가 패자로 선언되고 엎드려 넘어진다.
패자가 영혼이 될 수도 있다; 만약 당신의 파이터가 이번 싸움에서 져서 새로운 것을 시도하고 싶다면, 당신은 그것을 줄에서 끌어내어 영혼으로 바꿀 수 있다.
다음 싸움으로 넘어가기

승리 포인트를 획득하면 보상 &mdash.
승리 점수 — 각 플레이어는 자신의 활동 중인 파이터에 인쇄된 전력 값과 같은 승리 포인트를 획득합니다. 떨어진 카드는 점수를 얻지 못합니다. 점수판을 사용하여 모든 것을 기록하십시오.
우선 순위 통과 — 현재 우선 순위 카운터를 가지고 있는 플레이어가 다른 플레이어에게 전달합니다. 다음 차례에는, 그 선수가 먼저 그들의 효과를 사용할 수 있을 것입니다. 이제 끝났습니다!



우승

6바퀴가 끝나면 승자가 선언된다. 승점이 가장 많은 사람은 그 놀라운 사람이다.
Day of the Dead is a highly strategic card game that turns you and a friend into necromancers! Summon the best team of undead fighters and in six turns you’ll be named Super Grand Master, a highly coveted and extremely descriptive title.

At the start of the game, each necromancer is given a hand containing nine cards. They represent an eccentric collection of skeletons, zombies, vampires, ghouls, and other spooks. Each turn, you select one of these weird characters and send it to the field. Once your opponent has done the same, the fun begins! All the fighters pair off and fight to the death. Normally, this sort of thing would be dangerous, but undead are durable and really get into the spirit of the thing.

Winners score points while losers are flipped face down. Undead are resilient, so losing fighters will reassemble themselves in time for next turn’s battle. But if you don’t think your losing fighter will do better next turn, you can pull him out of line and turn him into a spirit. Spirits are the ultimate fans, boosting the power of all of your fighters. Some spirits even let you replace weaker fighters!

Strategy in Day of the Dead centers around positioning; when played in the right place, any fighter can be a champion. On the other hand, even your favorite fighter can be a total failure if you are too stubborn to pull him out of a losing matchup. Stay flexible and you will bury your competition.

Turn Order

Summoning — When you bring new cards to the field.
A New Slot Opens — Each turn a new slot opens up on the field for both players. On the first turn, each player takes a card from their hand and places it as a fallen fighter in this new slot. On each turn after that, they will take their current spirit card and place it there.
Play a New Card — Fighters start their undeath as spirits, face down and slightly below the field. Spirits are also rotated 90 degrees to show that they are special. When considering what card to play, remember that you can only have 2 cards of each back in play. On turn 6, the final turn, you are allowed to break this rule and choose whatever card back you want.
The Field Becomes Active — Flip all cards on the field face up (except for your spirit, it’s not on the field though it’s watching with considerable interest). If any player chose an Unearth card to be their spirit, they resolve this effect now. Then you’re ready to fight!

Fighting — When your fighters get to work. Fights resolve one by one, starting with the newest slot and going to the oldest. Fights are 1 on 1 affairs and follow rigid rules. Be aware of what spirits each player has, as they will affect the outcome of each fight.
Use Effects — Starting with the player who has the Priority counter, both fighters use their effects. Fighters must use their effects if able.If a player has a Double card as their spirit, they use their fighter’s effect, then immediately use it again.
Add Up the Power — Add on the printed power of each fighter to any bonuses they may have accumulated via effects or spirits (Remember, if a player has a Power Up card as their spirit, they will get +2 power this fight).
Compare Power — The higher-powered fighter is declared winner (in the event of a tie, both fighters are considered winners) and stays active. The lower-powered fighter is declared the loser and flips face down, becoming fallen.
The Loser May Become a Spirit — If your fighter lost its fight this turn and you want to try something new, you can pull it from line and turn it into a spirit.
Move on to the Next Fight

Rewards — When you gain victory points.
Score Victory Points — Each player scores victory points equal to the printed power values on their active fighters. Fallen cards score no points. Use the score board to keep track of it all.
Pass Priority — The player who currently has the priority counter passes it to the other player. Next turn, that player will be able to use their effects first. This turn is now over!



Winning

At the end of 6 turns, a winner is declared. Whoever has the most victory points is that amazing person/


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