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BGG랭킹
BGG전체 : 7384
FAMILYGAMES : 1921
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-40 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.56 / 5
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디자이너
Sebastian Bleasdale
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아티스트
Michael Menzel
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인원
게임 소개
전술 카드 게임 위 윌 웍 유에서는 웍 뮤직 페스티벌에서 방문객들에게 맛있는 음식을 제공해야 합니다. 하지만, 어떤 비열한 도둑이 당신의 재료를 훔쳐갔어요! 가능한 한 빨리 그것들을 교체하고 새로운 요리를 만들어야 합니다.
게임이 시작할 때, 플레이어들은 그들이 만들 수 있는 요리나 그들이 이용할 수 있는 특별한 힘을 보여주는 12-18 웍 카드를 주방에 펼친다. 재료 카드 네 줄을 늘어놓으세요; 각각 세 개의 카드가 위 두 줄에 있고, 두 개의 카드가 아래 두 줄에 있습니다; 여섯 개의 동전 카드를 위 두 줄 옆에, 그리고 네 개의 동전을 아래 두 줄 옆에 놓으세요. 각 플레이어는 손에 세 개의 동전 카드를 들고 시작합니다. 차례에 따라 선수는 다음과 같이 한다.
두 줄의 코인 카드 중 하나에서 하나의 코인 카드를 가져옵니다.
그 줄 옆에 얼마나 많은 동전이 놓여있는지 계산하여 한 줄에 있는 모든 재료를 구매합니다.
앞에 있는 테이블에서 네 개의 기호가 일치하는 성분 카드를 플레이하여 웍 카드를 찍습니다.
동전을 가져가면 두 줄에 나란히 놓인 성분 카드를 사는 비용이 줄고, 재료를 살 때는 성분 옆에 있는 적절한 동전 줄에 사용하는 코인을 배치해 향후 구매 비용을 높인다. 필요에 따라 데크에서 두세 장의 카드로 재료를 교체합니다. 동전 행 옆에 있는 두 개의 성분 행이 모두 비어 있을 때, 각 플레이어가 마지막 한 바퀴를 돌면 게임이 종료된다.
플레이어는 어떤 웍이 자신에게 점수를 매기는지 확인합니다. 어떤 이는 나열된 점수를 매기고, 어떤 이는 테이블에 있는 재료 카드나 손에 든 재료의 조합으로 점수를 매기고, 어떤 것은 특정 유형의 재료에 대한 점수를 매기고, 어떤 것은 카드에만 점수를 매긴다.네 손에서 나왔어 웍&쿼터 카드의 "men은 특별한 기능을 제공하며, 특정 유형의 웍에 대한 점수를 높이거나, 하나의 웍 카드에 있는 한 성분을 다른 성분으로 대체하거나, 웍을 성분 없이 고정된 수의 포인트로 변환할 수 있습니다. 점수가 가장 많은 사람이 이기는 거예요.
게임이 시작할 때, 플레이어들은 그들이 만들 수 있는 요리나 그들이 이용할 수 있는 특별한 힘을 보여주는 12-18 웍 카드를 주방에 펼친다. 재료 카드 네 줄을 늘어놓으세요; 각각 세 개의 카드가 위 두 줄에 있고, 두 개의 카드가 아래 두 줄에 있습니다; 여섯 개의 동전 카드를 위 두 줄 옆에, 그리고 네 개의 동전을 아래 두 줄 옆에 놓으세요. 각 플레이어는 손에 세 개의 동전 카드를 들고 시작합니다. 차례에 따라 선수는 다음과 같이 한다.
두 줄의 코인 카드 중 하나에서 하나의 코인 카드를 가져옵니다.
그 줄 옆에 얼마나 많은 동전이 놓여있는지 계산하여 한 줄에 있는 모든 재료를 구매합니다.
앞에 있는 테이블에서 네 개의 기호가 일치하는 성분 카드를 플레이하여 웍 카드를 찍습니다.
동전을 가져가면 두 줄에 나란히 놓인 성분 카드를 사는 비용이 줄고, 재료를 살 때는 성분 옆에 있는 적절한 동전 줄에 사용하는 코인을 배치해 향후 구매 비용을 높인다. 필요에 따라 데크에서 두세 장의 카드로 재료를 교체합니다. 동전 행 옆에 있는 두 개의 성분 행이 모두 비어 있을 때, 각 플레이어가 마지막 한 바퀴를 돌면 게임이 종료된다.
플레이어는 어떤 웍이 자신에게 점수를 매기는지 확인합니다. 어떤 이는 나열된 점수를 매기고, 어떤 이는 테이블에 있는 재료 카드나 손에 든 재료의 조합으로 점수를 매기고, 어떤 것은 특정 유형의 재료에 대한 점수를 매기고, 어떤 것은 카드에만 점수를 매긴다.네 손에서 나왔어 웍&쿼터 카드의 "men은 특별한 기능을 제공하며, 특정 유형의 웍에 대한 점수를 높이거나, 하나의 웍 카드에 있는 한 성분을 다른 성분으로 대체하거나, 웍을 성분 없이 고정된 수의 포인트로 변환할 수 있습니다. 점수가 가장 많은 사람이 이기는 거예요.
In the tactical card game We Will Wok You, you must provide delicious dishes for the visitors at a wok music festival. However, some dastardly thief has stolen your ingredients! You need to replace them and come up with new dishes as soon as possible...
At the start of the game, players lay out 12-18 wok cards which show the dishes they can make or the special powers available to them in the kitchen. Lay out four lines of ingredient cards, with three cards each in the top two rows and two cards each in the bottom two rows; place six coin cards next to the top two rows, and four coins next to the bottom two rows. Each player starts with three coin cards in hand. On a turn, a player either:
Takes one coin card from one of the two rows of coin cards.
Buys all the ingredients in a row by paying however many coins lie next to that row.
Takes a wok card by playing ingredient cards with four matching symbols onto the table in front of you.
When you take a coin, you reduce the cost to buy the ingredient cards in the two adjacent rows; when you buy ingredients, you place the coins used on the appropriate coin row next to the ingredients, raising the cost for future purchases. You also replace the ingredients with two or three cards from the deck as appropriate. When both ingredient rows next to a coin row are empty, each player takes one final turn, then the game ends.
Players then see which woks score for them: Some score the listed number of points; some require you to play a combination of ingredients onto them (whether from your ingredient cards on the table or those in your hand) in order to score anything; some score for each ingredient of a certain type or two placed onto them; and some score only for cards from your hand. The "men at wok" cards provide special abilities, boosting the points scored for certain types of woks, or allowing you to substitute one ingredient for another on one wok card, or transforming a wok into a fixed number of points with no ingredients required. Whoever has the most points wins.
At the start of the game, players lay out 12-18 wok cards which show the dishes they can make or the special powers available to them in the kitchen. Lay out four lines of ingredient cards, with three cards each in the top two rows and two cards each in the bottom two rows; place six coin cards next to the top two rows, and four coins next to the bottom two rows. Each player starts with three coin cards in hand. On a turn, a player either:
Takes one coin card from one of the two rows of coin cards.
Buys all the ingredients in a row by paying however many coins lie next to that row.
Takes a wok card by playing ingredient cards with four matching symbols onto the table in front of you.
When you take a coin, you reduce the cost to buy the ingredient cards in the two adjacent rows; when you buy ingredients, you place the coins used on the appropriate coin row next to the ingredients, raising the cost for future purchases. You also replace the ingredients with two or three cards from the deck as appropriate. When both ingredient rows next to a coin row are empty, each player takes one final turn, then the game ends.
Players then see which woks score for them: Some score the listed number of points; some require you to play a combination of ingredients onto them (whether from your ingredient cards on the table or those in your hand) in order to score anything; some score for each ingredient of a certain type or two placed onto them; and some score only for cards from your hand. The "men at wok" cards provide special abilities, boosting the points scored for certain types of woks, or allowing you to substitute one ingredient for another on one wok card, or transforming a wok into a fixed number of points with no ingredients required. Whoever has the most points wins.
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