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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
15+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
1.50 / 5
-
디자이너
Jerry Avorn, Jim Dunnigan
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아티스트
-
인원
게임 소개
구성 요소: 12개의 마커와 24개의 작은 카드, 플레이어가 장착
지도: 컬럼비아 캠퍼스를 만화로 표현한 이중 신문 1면
척도: 추상
미안하지만, 그게 바로 그 제목이에요.
이 게임은 컬럼비아 대학교의 학생 시위를 주제로 삼았으며, 원래 1969년 3월 11일 컬럼비아 데일리 스펙테이터의 부록인 커넥션 지에 폭동의 1주년 기념일 근처에 게재되었다. 당시 25세였던 짐 더니건은 게임 "디자이너의 노트"에 1914년을 디자인했고 당시 제2차 세계 대전의 기원(Origins of War)을 작업하고 있었지만, 이 디자인에 시간을 할애해달라는 요청을 받았다.
이 게임은 급진파와 행정이라는 두 명의 플레이어를 위한 것입니다. 이 지도는 게임의 각 정치적 하위 그룹(예: 흑인 학생, 중도 스트라이커, 동창회, 할렘 커뮤니티)에 대한 11개의 트랙을 포함하고 있다. 선수들의 목표는 12번째 턴이 끝날 때까지 이 트랙의 마커 위치에 따라 결정되는 가장 큰 영향력을 행사하는 것이다. 차례가 진행되는 동안, 플레이어들은 다른 플레이어의 유닛을 공격하기 위해 트랙에 자신들의 정치적 영향력을 나타내는 추상화된 유닛을 배치한다(토큰으로서 더니건은 급진파를 위한 빨간색 또는 마리화나 씨앗 조각과 행정부를 위한 세코날의 파란색 조각 또는 캡슐을 제안한다).선로 끝. 24개의 비상 카드는 한 명 이상의 플레이어에게 자금 지원 단위를 주거나 가져감으로써 임의성을 더한다.
SPI는 이 게임 부록의 복사를 시작한 후 2년 동안 판매했다. 지금은 구하기 힘들고 가격도 비싸요.
지도: 컬럼비아 캠퍼스를 만화로 표현한 이중 신문 1면
척도: 추상
미안하지만, 그게 바로 그 제목이에요.
이 게임은 컬럼비아 대학교의 학생 시위를 주제로 삼았으며, 원래 1969년 3월 11일 컬럼비아 데일리 스펙테이터의 부록인 커넥션 지에 폭동의 1주년 기념일 근처에 게재되었다. 당시 25세였던 짐 더니건은 게임 "디자이너의 노트"에 1914년을 디자인했고 당시 제2차 세계 대전의 기원(Origins of War)을 작업하고 있었지만, 이 디자인에 시간을 할애해달라는 요청을 받았다.
이 게임은 급진파와 행정이라는 두 명의 플레이어를 위한 것입니다. 이 지도는 게임의 각 정치적 하위 그룹(예: 흑인 학생, 중도 스트라이커, 동창회, 할렘 커뮤니티)에 대한 11개의 트랙을 포함하고 있다. 선수들의 목표는 12번째 턴이 끝날 때까지 이 트랙의 마커 위치에 따라 결정되는 가장 큰 영향력을 행사하는 것이다. 차례가 진행되는 동안, 플레이어들은 다른 플레이어의 유닛을 공격하기 위해 트랙에 자신들의 정치적 영향력을 나타내는 추상화된 유닛을 배치한다(토큰으로서 더니건은 급진파를 위한 빨간색 또는 마리화나 씨앗 조각과 행정부를 위한 세코날의 파란색 조각 또는 캡슐을 제안한다).선로 끝. 24개의 비상 카드는 한 명 이상의 플레이어에게 자금 지원 단위를 주거나 가져감으로써 임의성을 더한다.
SPI는 이 게임 부록의 복사를 시작한 후 2년 동안 판매했다. 지금은 구하기 힘들고 가격도 비싸요.
Components: 12 markers and 24 small cards, to be mounted by the players
Map: 1 double newspaper page with a cartoon representation of the Columbia campus
Scales: abstract
Sorry, but that is the title.
This game took as its subject the student demonstrations at Columbia University and was originally published in the 11 March 1969 number of the Connection, a supplement to the Columbia Daily Spectator, near the date of the first anniversary of the riots. Jim Dunnigan, then aged 25 and described in the game's "designer's notes" as a history major in the School of General Studies, had already designed 1914 and was at the time working on Origins of World War II, but was asked to take time out to work on this design.
The game is for two players, Radicals and Administration. The map features eleven tracks for each of the political subgroups in the game (e.g. Black Students, Moderate Strikers, Alumni, Harlem Community). The objective for the players is to have the most influence, determined by the positions of markers on these tracks, for their side by the end of the twelfth turn. During a turn, players deploy abstracted units representing their political leverage onto the tracks to 'attack' the other player's units (as tokens, Dunnigan suggests small pieces of paper colored red or marijuana seeds for the Radicals, and blue bits of paper or capsules of Seconal for the Administration) and so move the markers towards their 'end' of the tracks. The 24 Contingency Cards add some randomness by taking or giving units of wherewithal to one player or another.
SPI sold photocopies of this game supplement for a couple of years after its start. They are hard to find now and command a high price.
Map: 1 double newspaper page with a cartoon representation of the Columbia campus
Scales: abstract
Sorry, but that is the title.
This game took as its subject the student demonstrations at Columbia University and was originally published in the 11 March 1969 number of the Connection, a supplement to the Columbia Daily Spectator, near the date of the first anniversary of the riots. Jim Dunnigan, then aged 25 and described in the game's "designer's notes" as a history major in the School of General Studies, had already designed 1914 and was at the time working on Origins of World War II, but was asked to take time out to work on this design.
The game is for two players, Radicals and Administration. The map features eleven tracks for each of the political subgroups in the game (e.g. Black Students, Moderate Strikers, Alumni, Harlem Community). The objective for the players is to have the most influence, determined by the positions of markers on these tracks, for their side by the end of the twelfth turn. During a turn, players deploy abstracted units representing their political leverage onto the tracks to 'attack' the other player's units (as tokens, Dunnigan suggests small pieces of paper colored red or marijuana seeds for the Radicals, and blue bits of paper or capsules of Seconal for the Administration) and so move the markers towards their 'end' of the tracks. The 24 Contingency Cards add some randomness by taking or giving units of wherewithal to one player or another.
SPI sold photocopies of this game supplement for a couple of years after its start. They are hard to find now and command a high price.
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