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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-3 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Tom Wham
-
아티스트
-
인원
게임 소개
1977년 가을 리틀 워즈 잡지 7호에서 볼 수 있다.
전술 연구 규칙(TSR)은 1976년부터 1978년까지 리틀 워즈 잡지를 총 12개 호로 발행한 뒤 드래곤에 실었다.
구성 요소들
1 11x17” 중국 및 동남아시아 지역 지도
160개의 미장착 카운터
규칙 4페이지
게임 기록 배경 1페이지
카운터 매니페스트
빨간색(중국공산당) 카운터 50개: 4강군 2개, 2강군 2개, 1강군 19개, 컨트롤 마커 24개, 마오 마커 1개, 블랭크 2개
파란색(중화민국) 카운터 49개: 4강군 1개, 2강군 2개, 1강군 18개, 공군 마커 1개, 통제 마커 24개, 치앙 마커 1개, 빈 칸 2개
노란색(일본) 카운터 56개: 2강군 2개, 1강군 21개, 공군 마커 3개, 제어 마커 24개, 블랭크 2개
4개의 녹색(영국) 카운터: 4개의 1개 군단
1턴 마커
디자이너가 말하는 '장정'은 제2차 세계대전 중과 직후의 중국 지배권 다툼에 대한 세 명의 플레이어(두 명의 플레이어 시나리오가 있다)를 위한 게임이다. 1942년, 일본은 동남아시아와 태평양으로의 확장의 절정에 있지만, 중국은 저항할 수 없는 상태에 있다. 일본 선수로서 중국 전역을 장악하기 위해 뛰어난 군사기계를 사용하면서 조심스럽게 중국 파벌들을 서로 상대해야 한다. 중국 국민당의 일원으로서, 당신은 중국의 유일한 중앙 정부로서 당신의 권위를 회복하기 전에 침략한 일본인들을 중국 해안에서 몰아내기 위해 공산주의자들과 협력해야 합니다. 중국 공산주의자로서, 당신도 같은 중국인들 보다 더 나쁜 적과 마주하고 있다. 부패한 국민당에 대항하기 위해 뛰어난 게릴라 전술을 펼치기 전에 먼저 왜구를 중국에서 몰아내야 합니다.
플레이어’s Value: 언맨던드 규칙이 있는 간단한 게임입니다(회전당 두 영역을 움직이고, 동시에 전투 라운드에서 주사위를 굴리며, 각 “1”는 제거되며, 각 “6”는 리더, 공군 등을 위한 후퇴, 작은 변형). 그것은 한 회당 6개월씩 빠르게 진행되며, 일본인들에게는 가변적인 출구점이 있다. 한 명이라도 승산이 있는 3명의 선수를 위주로 한 경기라는 점에서 이례적이다(일본 선수가 이기면 중국 선수 2명이 남북전쟁 엔드게임을 벌여 2위를 가린다).
전술 연구 규칙(TSR)은 1976년부터 1978년까지 리틀 워즈 잡지를 총 12개 호로 발행한 뒤 드래곤에 실었다.
구성 요소들
1 11x17” 중국 및 동남아시아 지역 지도
160개의 미장착 카운터
규칙 4페이지
게임 기록 배경 1페이지
카운터 매니페스트
빨간색(중국공산당) 카운터 50개: 4강군 2개, 2강군 2개, 1강군 19개, 컨트롤 마커 24개, 마오 마커 1개, 블랭크 2개
파란색(중화민국) 카운터 49개: 4강군 1개, 2강군 2개, 1강군 18개, 공군 마커 1개, 통제 마커 24개, 치앙 마커 1개, 빈 칸 2개
노란색(일본) 카운터 56개: 2강군 2개, 1강군 21개, 공군 마커 3개, 제어 마커 24개, 블랭크 2개
4개의 녹색(영국) 카운터: 4개의 1개 군단
1턴 마커
디자이너가 말하는 '장정'은 제2차 세계대전 중과 직후의 중국 지배권 다툼에 대한 세 명의 플레이어(두 명의 플레이어 시나리오가 있다)를 위한 게임이다. 1942년, 일본은 동남아시아와 태평양으로의 확장의 절정에 있지만, 중국은 저항할 수 없는 상태에 있다. 일본 선수로서 중국 전역을 장악하기 위해 뛰어난 군사기계를 사용하면서 조심스럽게 중국 파벌들을 서로 상대해야 한다. 중국 국민당의 일원으로서, 당신은 중국의 유일한 중앙 정부로서 당신의 권위를 회복하기 전에 침략한 일본인들을 중국 해안에서 몰아내기 위해 공산주의자들과 협력해야 합니다. 중국 공산주의자로서, 당신도 같은 중국인들 보다 더 나쁜 적과 마주하고 있다. 부패한 국민당에 대항하기 위해 뛰어난 게릴라 전술을 펼치기 전에 먼저 왜구를 중국에서 몰아내야 합니다.
플레이어’s Value: 언맨던드 규칙이 있는 간단한 게임입니다(회전당 두 영역을 움직이고, 동시에 전투 라운드에서 주사위를 굴리며, 각 “1”는 제거되며, 각 “6”는 리더, 공군 등을 위한 후퇴, 작은 변형). 그것은 한 회당 6개월씩 빠르게 진행되며, 일본인들에게는 가변적인 출구점이 있다. 한 명이라도 승산이 있는 3명의 선수를 위주로 한 경기라는 점에서 이례적이다(일본 선수가 이기면 중국 선수 2명이 남북전쟁 엔드게임을 벌여 2위를 가린다).
Found in issue #7 of Little Wars magazine, fall 1977 (the game is also described in the rules as “Baselisk Game #2").
Tactical Studies Rules (TSR) published a total of twelve issues of Little Wars magazine from 1976 to 1978 before folding it into The Dragon.
Components
1 11x17” area map of China and Southeast Asia
160 uncut, unmounted counters
4 pages of rules
1 page of game historical background
Counter Manifest
50 red (Communist Chinese) counters: 2 4-strength armies, 2 2-strength armies, 19 1-strength armies, 24 control markers, 1 Mao marker, 2 blanks
49 blue (Nationalist Chinese) counters: 1 4-strength army, 2 2-strength armies, 18 1-strength armies, 1 air force marker, 24 control markers, 1 Chiang marker, 2 blanks
56 yellow (Japanese) counters: 2 2-strength armies, 21 1-strength armies, 3 air force markers, 24 control markers, 2 blanks
4 green (British) counters: 4 1-strength armies
1 turn marker
What the designer says : Long March is a game for three players (there is a two player scenario) about the struggle for control of China during and immediately following World War II. It is 1942, Japan is at the height of her expansion into Southeast Asia and the Pacific, yet China stands defiantly unconquerable. As the Japanese player, you must carefully pit the Chinese factions against each other while using your superior military machine to bring all of China under your control. As the Nationalist Chinese player, you must cooperate with the Communists (however distasteful that may seem) to drive the invading Japanese from the shores of China before re-establishing your authority as the only central government of China. As the Chinese Communist player, you too are faced with an enemy worse than fellow Chinese. You must first drive the Japanese from China before you can put your superior guerrilla tactics to work against the corrupt Kuomintang.
Player’s Value: This is a simple game with undemanding rules (movement two areas per turn, roll dice in simultaneous rounds of combat, each “1” is an elimination and each “6” is a retreat, minor variations on this for leaders, air forces, etc.). It hustles right along at six months per turn, with a variable exit point for the Japanese. The game is unusual in that it is designed primarily for three players, any one of which has a good shot at winning the game (if the Japanese player wins, the two Chinese players can play a Civil War endgame to see who comes in second).
Tactical Studies Rules (TSR) published a total of twelve issues of Little Wars magazine from 1976 to 1978 before folding it into The Dragon.
Components
1 11x17” area map of China and Southeast Asia
160 uncut, unmounted counters
4 pages of rules
1 page of game historical background
Counter Manifest
50 red (Communist Chinese) counters: 2 4-strength armies, 2 2-strength armies, 19 1-strength armies, 24 control markers, 1 Mao marker, 2 blanks
49 blue (Nationalist Chinese) counters: 1 4-strength army, 2 2-strength armies, 18 1-strength armies, 1 air force marker, 24 control markers, 1 Chiang marker, 2 blanks
56 yellow (Japanese) counters: 2 2-strength armies, 21 1-strength armies, 3 air force markers, 24 control markers, 2 blanks
4 green (British) counters: 4 1-strength armies
1 turn marker
What the designer says : Long March is a game for three players (there is a two player scenario) about the struggle for control of China during and immediately following World War II. It is 1942, Japan is at the height of her expansion into Southeast Asia and the Pacific, yet China stands defiantly unconquerable. As the Japanese player, you must carefully pit the Chinese factions against each other while using your superior military machine to bring all of China under your control. As the Nationalist Chinese player, you must cooperate with the Communists (however distasteful that may seem) to drive the invading Japanese from the shores of China before re-establishing your authority as the only central government of China. As the Chinese Communist player, you too are faced with an enemy worse than fellow Chinese. You must first drive the Japanese from China before you can put your superior guerrilla tactics to work against the corrupt Kuomintang.
Player’s Value: This is a simple game with undemanding rules (movement two areas per turn, roll dice in simultaneous rounds of combat, each “1” is an elimination and each “6” is a retreat, minor variations on this for leaders, air forces, etc.). It hustles right along at six months per turn, with a variable exit point for the Japanese. The game is unusual in that it is designed primarily for three players, any one of which has a good shot at winning the game (if the Japanese player wins, the two Chinese players can play a Civil War endgame to see who comes in second).
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